Announcement

Collapse
No announcement yet.

flightcase met koelelement

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• flightcase met koelelement

hallo forumleden,
    ik ben van plan een flightcase te maken met een koelelement, als mobile mini koelkast
    lekker draaien op een feestje, en toch een koud drankje.
    zelf heb ik wel al een koelelement gevonden bij de con rad maar die is erg duur, en niet krachtig.
    het enige voordeel is dat hij ook warm kan worden, voor warme dingen
    ik vroeg mij af is er niet een goedkopere oplossing, wand ik ben nog maar 13, en heb niet veel geld te besteden.
    het liefst wil ik een element die op 12v gaat, dan kan je hem op een modelbouwaccu aansluiten
    Last edited by Koen Fischer; Sunday-25-05-2014, 19:11.

dit?

Comment

Waarom zou je dat in godsnaam willen? Een flightcase als koelkast?
      Dat kan alleen maar de reden zijn dat het er dan cool uit ziet want laten we eerlijk zijn.
      Een flightcase houdt die kou gewoon niet vast. Zeker niet als het nog een stevig formaat heeft.
      Dat krijg je gewoon niet voor elkaar, zeker niet 12v voor een kleine prijs. Nee, koop dan gewoon een
      strakke koelbox, wellicht met 12v koelelement, zoals wij die ook meehebben op vakantie. Maar begin gewoon niet
      aan die flightcase, voor weinig geld gaat hem dat gewoon niet worden. Flightcases zijn gewoon voor het opbergen en vervoeren van
      spullen, niet als koelkasten, speakers, of al die andere bijzondere ideeën die hier voorbij zijn gekomen.

Comment

Je kunt natuurlijk wel een case om een koelbox heen timmeren mocht je dat willen, maar zoals hierboven aangegeven gaat de rest van je plan (koelelement + houten kist) niet werken. Want wat gaat er gebeuren als er e.e.a. vochtig wordt of condens gevormd gaat worden vanwege grote temperatuurverschillen?

Comment

Nog een probleem.

Als je een normale gemiddelde koelkast hebt mag je deze x aantal uur niet aanzetten na een transport. Dan moet je hem al rechtop vervoeren anders word het al snel een paar uur.

Maar draaien en een koel drankje? Wat drinken je mede feestgangers dan? Lauw sloot water? Ik draai nu al meer dan 2 dagen en heb nog nooit mee gemaakt dat we niets te drinken ( koel ) kunnen krijgen.

Dus wat ik zo zie en lees gaat het in ieder geval al niet goedkoop worden laat staan een erg handige en eenvoudige oplossing.

Comment

Er bestaan koelkasten in FC, maar wat het vooral duur maakt is de vrachtwagen om ze te vervoeren. ;)

Zoek een mooie koelbox. Ze zijn niet allemaal blauw maar er zijn er ook in zwart en antraciet grijs enzo.

Comment

:?
              Last edited by Koen Fischer; Monday-26-05-2014, 15:07.

Comment

189117_BB_00_FB_EPS_150.jpgdit is mijn idee, ik heb contact met een modelbouwwinkel genomen, dit element kan tegen transport, het wordt gebruikt voor modelvliegen.
                het isoleren kan je met een coolbox van de action, voor 4,99 heb je een grote piepschuimen doos die goed geisoleerd is

Comment

Originally posted by Koen Fischer View Post
                  [ATTACH=CONFIG]919[/ATTACH]dit is mijn idee, ik heb contact met een modelbouwwinkel genomen, dit element kan tegen transport, het wordt gebruikt voor modelvliegen.
                  het isoleren kan je met een coolbox van de action, voor 4,99 heb je een grote piepschuimen doos die goed geisoleerd is
                  wat ik dan zou doen is wel een isolatie materiaal erin stoppen (zoals piep schuim ofzo) en dan een sterke plastic laag erover heen of op de boden leggen zodat het het isolatie materiaal niet beschadigd (piepschuim beschadig je snel).

dit kan je makkelijk doen door een groote plastic plaat te kopen en hem zagen en aan elkaar schroeven/plakken en in de isolatie schuiven (vierkant maken).
                  dit word wel een gepriegen dus let dan wel op dat je het stevig maakt en niet een week alter uit elkaar valt.
                  Last edited by (Daan)RandomStyleRecords; Monday-26-05-2014, 15:13.

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
                    wat ik dan zou doen is wel een isolatie materiaal erin stoppen (zoals piep schuim ofzo) en dan een sterke plastic laag erover heen of op de boden leggen zodat het het isolatie materiaal niet beschadigd (piepschuim beschadig je snel).

dit kan je makkelijk doen door een groote plastic plaat te kopen en hem zagen en aan elkaar schroeven/plakken en in de isolatie schuiven (vierkant maken).
                    dit word wel een gepriegen dus let dan wel op dat je het stevig maakt en niet een week alter uit elkaar valt.
                    ik denk dat het inderdaad goed gaat met piepschuim/peurschuim, maar ik denk dat het dan meer een flightcase wordt voor blikjes, want die lekken niet

Comment

Originally posted by Koen Fischer View Post
                      ik denk dat het inderdaad goed gaat met piepschuim/peurschuim, maar ik denk dat het dan meer een flightcase wordt voor blikjes, want die lekken niet
                      dan zal ik alsnog een verstevigde binnenkant maken. je zegt dat blikjes niet lekken 0,o blikjes kunnen even hard lekken als andere gesloten verpakkingen.
                      de koolzuur gassen erin kunnen er zelfs een granaat van maken.

Comment

Misschien makkelijker om gewoon een 12 volt camping koelkast te kopen en hier een case omheen te bouwen :cool:
                        Heb je iets wat werkt en van buiten ziet het eruit zoals je idee is. Van binnen werkt het en is het netjes.

Klaar.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                          Misschien makkelijker om gewoon een 12 volt camping koelkast te kopen en hier een case omheen te bouwen :cool:
                          Heb je iets wat werkt en van buiten ziet het eruit zoals je idee is. Van binnen werkt het en is het netjes.

Klaar.
                          dat is een slim idee :D

Comment

Het gaat dus alleen om de looks merk ik dus.
                            Dan ben je op de manier die Rick voorstelt het beste uit.
                            Al ben ik het eens met de redenatie van Ronny, ook ik draai wat langer dan vandaag en heb
                            eigenlijk altijd wel gekoeld drinken kunnen krijgen. Hoef het niet eens zelf mee te nemen.

Comment

... en op grotere evenementen kan je, als je een beetje geluk hebt, zelfs een echte frigo krijgen ;)

Comment

Working...
                              X