Announcement

Collapse
No announcement yet.

UDG CD Mappen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• UDG CD Mappen

Goede middag,

Werk nu alweer een jaar of 5 met de bekende Kijkshop koffertjes. Kwaliteit hiervan is wat matig. Oke, wat wil je voor dat geld... Nu ben ik redelijk geinteresseerd geraakt in de UDG cd-mappen, de versie voor 128 cd's wel te verstaan. Je ziet deze erg veel terug in kroegen en/of discotheken. De voornaamste reden hiervoor is het gebrek aan ruimte, neem ik aan.

Nu wilde ik graag weten wat jullie ervaringen met deze CD-mappen zijn. Werkt het echt zoveel beter als koffers, is het echt zoveel overzichtelijker? Is het aan te raden voor all-round DJ werk?

Mijn voornaamste schrik, is dat het zoeken minder snel gaat. Is dit een kwestie van wennen (en goed weten waar je CD's zitten) of..?

Alvast bedankt :wink:

Ik heb een aantal UDG CD mappen. Ik gebruik nu zelf de grootste versie, ik ben er super enthousiast over, neemt veel minder plek in dan CD-koffers, zijn lichter en kunnen makkelijk in een tas.

Zo'n map is hardstikke stevig, ik doe hem altijd in een UDG Slingbag (is ervoor gemaakt) dan kan je ook nog wat andere spulletjes meenemen. De vakjes voor je CD's zijn stevig en goed gestikt.

Comment

ik gebruik nu een case logic map en die zijn ook wel goed te doen voor waar ik hem nu voor gebruik 8)

Comment

ik heb ook van deze mappen neem er een paar in de een dauw je bijvoorbeeld dance en rmb en de ander apres ski en jumpstyle ofzo...

dit werkt heerlijk en het is licht en ook niet al te duur echt een aanrader ik had eerst 3 cd koffers en nu wat mappen heerlijk gewoon!!!

Comment

Hoe is bij jullie de indeling?

Mijn ervaring is met 1 cdmap dat na 1 avond echt alles door elkaar zit. Daarom zit er nu ook zo'n geel post-it papiertje op met "Opnieuw indelen!"
          Hebben jullie dat ook of ben ik gewoon zo rommelig?

En hoe is het opgedeeld, in stijlen? alle verzamel cd's (hitzone,damn, etc) bij elkaar of..?

Comment

Ik heb mijn map ingedeeld per maand. Begint bij vorig jaar mei, hoe verder naar achter hoe dichter je bij de nieuwste muziek komt. Helemaal van achteren zit alle urban, maar dat zijn niet zo gek veel CD's.

Comment

ik heb 2 mappen gedeeld in stylen en dan witte papiertjes gemaakt met alle titelsvan de cd,s en hoe verder je in de map gaat hoe nieuwer de muziek...

Comment

Ik gebruik precies hetzelfde systeem als robert, maar ik brand de cds dan niet dubbel. Bij mij bevalt het echt super goed!

Comment

Ik heb laatst nog een UDG Softbag large light blue gekocht. Hier gaan 2 van die grote mappen in + een paar platen.

Comment

Inderdaad, je mappen indelen naar genre of tijd in maanden. Voor diegene met een slecht geheugen kan je het hoesje boven je cd vrijhouden om je nummerlijst in te stoppen. Dit wat normaal op de achterkant van je cd hoes staat.

Comment

Wat werkt volgens jullie fijner:

Eén CD 280 map, of meerdere CD 128 mappen die je per stijl kunt indelen?

Comment

Ik zou kiezen voor 128 per stijl, weliswaar misschien duurder maar wel handiger. Anders heb je strax met 280 dat je halverwege een stijl naar de volgende map moet..

Ook is het makkelijker als je weer een nieuwe cd erbij hebt gekocht, dan moet je niet de halve cd map opnieuw orderen

Comment

Ik heb het zo:

- 1 grote map met allemaal house, losse CD-R's met 1 track en de meest gangbare urban
                          - 1 128 map met alleen maar urban/top 40

Moet ik op een house feest draaien neem ik alleen mijn grote map mee in een slingbag. Weet ik niet zeker waar ik terecht kom neem ik beide mappen mee in een grote UDG bag.

Comment

Aangezien de Hitzone, Damn en 538 cd's al bij elkaar zo'n 100 cd's zijn, word het waarschijnlijk toch een 256 én een 128 map.

Nu is mijn vraag: Past dit samen in één slingbag?

Comment

Originally posted by Max
                              Aangezien de Hitzone, Damn en 538 cd's al bij elkaar zo'n 100 cd's zijn, word het waarschijnlijk toch een 256 én een 128 map.

Nu is mijn vraag: Past dit samen in één slingbag?
                              Nee dat past niet. Daar heb je een UDG softbag large voor nodig wil je dat kwijt kunnen. Dan heb je wel nog wat ruimte over, ik zal van de week eens voor je kijken of het in een softbag small past.

Comment

Working...
                              X