Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Gez.] Tutorial Movinghead Flightcase bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Gez.] Tutorial Movinghead Flightcase bouwen

Hey, Ik heb 2 movingheads, daarvoor wil ik een flightcase gaan bouwen,
    heeft iemand daar een tutorial voor? heb google al heel eind afgezocht, geen resultaat.

Remco

[edit] Derde link weg

Zo moeilijk was dat toch niet? Met termen als "flightcase bouwen" kom je al een heel eind.
    Overigens ben ik van mening dat wanneer je niets weet over flightcases bouwen je beter een kant en klare kunt bestellen of bij een professionele bouwer je wensen doorgeeft.
    Last edited by Rick; Sunday-22-11-2009, 18:11.

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
      Hey, Ik heb 2 movingheads, daarvoor wil ik een flightcase gaan bouwen,
      heeft iemand daar een tutorial voor? heb google al heel eind afgezocht, geen resultaat.

Remco
      Ik zoek dus een tutorial om een flightcase te maken voor 2 movingheads zoals je kunt lezen...

Comment

Derde link weggehaald, linkte naar concurrent.

Verder denk ik dat je met de andere aangegeven tutorials al erg goed uit de voeten kunt. Voornamelijk bij de tweede link wordt alles netjes stap voor stap uitgelegd. Uiteraard verschillen de maten maar uiteindelijk komt alles op hetzelfde neer. En ook voor je heads kun je gewoon een stolpkistje maken.

Comment

Mijn ervaring met zelf flightcases bouwen is dat het veel te veel kost. Je kunt beter kijken of er een fabriekskist is voor je movingheads want dan ben je meestal veel goedkoper uit. Zelf bouwen is eigenlijk alleen rendabel voor aparte dingen waar geen fabriekscases voor zijn of als je speciale wensen hebt kwa formaat, kleur of aantal handvatten.

Wat je wel kunt doen is een lege fabriekscase kopen en daar zelf een indeling in maken die helemaal naar je eigen wens is.

Comment

Of door een flightcase bouwer laten maken, valt best mee is wel iets duurder dan fabrieks maar dan is het wel goed!

Comment

dj-race,

Ik neem aan dat je 2 HQ Power Galaxy 250 movingheads hebt als ik je website bekijk? Voor zover ik weet zijn die hetzelfde als de American DJ DJ Spot 250 movingheads en daar is een hele mooie case voor gemaakt. Voor €135,- zou ik deze kist niet laten staan want dat geld ben je al aan materiaal kwijt en dan moet je hem nog in elkaar zetten.

Comment

En die vallen ook na een tijdje uit elkaar. Zelf beginnen is niet zo heel duur met in je achterhoofd houdend dat je kwaliteit producten gebruikt.

Overigens zou ik nooit als eerste zelfbouwkist gelijk een mh kist maken. Begin met een simpele toolcase om te beginnen.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                  En die vallen ook na een tijdje uit elkaar.
                  Als je ze continu als botsautootje gaat gebruiken, ja.

Maar als jij je apparatuur niet zo heel vaak mee op pad neemt, een beetje zuinig bent op je spullen en er netjes mee omgaat kun je zeker een poos vooruit met die kist hoor.

Ik heb zelf een DAP waaibomenkistje voor mijn scans, die gaat nu al 1,5 á 2 jaar mee op pad en die is nog steeds heel. Het ligt er dus aan hoe je je spullen behandelt.

Comment

ik dacht dat die american dj movingheads groter waren..

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Ik heb zelf een DAP waaibomenkistje voor mijn scans, die gaat nu al 1,5 á 2 jaar mee op pad en die is nog steeds heel. Het ligt er dus aan hoe je je spullen behandelt.
                      wij hebben bij ons in t school een kist voor een 24kanaals multikabel, de kist is nog geen 3jaar oud en is op geen enkele manier goed dicht te krijgen, de vlindersloten zijn van super slechte kwaliteit.
                      die stolpkist krijg je enkel goed dicht nadat je ze met een spanband hebt bijeen getrokken zodat de 2 delen op elkaar blijven staan.

nog nooit iemand problemen gehad met de bijgelkeverde kisten van de showtec spacetracers?
                      daar hebben al menig aantal techniekers op gevloekt om ze in een te zetten.

wat ik jou zou aanraden om je eerste kist te maken: bestel een bouwpakket bij een professionele kistenmaker en zet hem met de tutorial van flightcase brico inelkaar.
                      heb daar onlangs men eerste kist ook mee gemaakt.

Comment

24 kanaals multikabel? Welke lengte? Nagedacht over het gewicht van die multikabel?

Wij gebruiken ook een hoop kisten op onze school, het gaat er alleen om hoe je er mee omgaat (en op locaties zoals de school is het wel bekend dat het niet altijd even netjes gebeurd aangezien het niet hun (de leerlingen) eigen apparatuur is..

Comment

Bij ons gaan bepaalde kisten elk weekend op stap ik wil erg echt niet meer aan denken om heel voorzichtig te doen met cases omdat het anders kapot gaat. Overigens ging het houtwerk meestal niet kapot. Het probleem zat hem altijd bij de scharnieren en de vlindersloten. Scharnieren trok ik altijd krom, waardoor het niet meer in zijn profiel ging en de vlindersloten niet meer pasten was vaak het begin. Dit probleem was het grootste bij de grotere kisten. Ook bij de afneembare deksels gaat het afneembaar scharnierpunt krom.

Comment

Hoe kreeg je ze krom?:P

Comment

doordat je het deksel van bijvoorbeeld een discobarkistje niet gelijk in de hengsels zet en wat doorduwt, deze dingen zie je heel vaak bij dit soort kisten, bij van die chinese kisten moet je altijd eens naar het sluitprofiel kijken, meestal is dit gewoon 1 lang profiel dat bij de hoek omgebogen is.

we wijken een beetje af van het onderwerp

Comment

Working...
                              X