Originally posted by Fel en Bruut
View Post
Verder bestaat er ook de actieve versie van de X12, namelijk de X-12A. Ook de X-15 heeft een actieve broer.
Als je voorlopig niet wilt uitbreiden zou ik voor de DB gaan
Wil je dat wel doen, dan moet je voor de DAP gaan.
Wil je dat wel doen, dan moet je voor de DAP gaan.
Dat de DB een betere kwaliteit is, mooier klinken en harder gaan is volgens mijn bevindingen niet waar, maar iedereen zijn eigen mening hierover.
..
Eigenlijk moet je voor deze overwegingen zelf gaan luisteren in een bij voorkeur blinde kamer, waarbij je eerst setje 1 laat spelen en vervolgens setje 2. En dan mag je zelf kiezen waar het verschil ligt. Uiteraard kun je de luidsprekers vooraf instellen op de ruimte, waardoor ze beiden op hun best kunnen presteren.
Helaas is het vaak niet mogelijk voor een setje in dit budget om een dergelijke goede vergelijking te doen in een acoustisch perfecte ruimte die te verduisteren is. Dús, ga je uit van gebruikservaringen en luisteren in de showroom.
Verder is niet alleen de klank van groot belang. Wat niet te denken van handelbaarheid (compact of lomp groot?), gewicht (loeizwaar, of erg licht?), belastbaarheid/rendement, beveiliging en zeker niet te vergeten; betrouwbaarheid.
En vooral op dat laatste gebied kun je al erg veel te weten komen, door middel van gebruikservaringen en zelfs door een simpel 'post hier je drive-in show foto's'-topic. Ik heb al zo vaak setjes (A)X-setjes van DAP gezien bij kleine en middelgrote drive-in showtjes, maar aan de andere kant zie ik ook meer en vaker dB technologies prijken. Geeft opzich wel weer hoe het zit met de betrouwbaarheid van de kasten (want zo te zien werken ze keer op keer prima. ;) ).
Ook allerlei factoren waar je rekening mee dient te houden bij de aanschaf van een geluidsset.
Comment