Announcement

Collapse
No announcement yet.

een goed luidsprekersetje voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een goed luidsprekersetje voor beginners

ik wil een goed setje kopen waarmee ik een tijdje mee kan

ik zit zelf te denken aan de JB Systems TSX15 luidspreker set

ik wil niet veel meer uitbesteden dan dat
    is dat een goed setje?

alvast bedankt

Ik zou deze stap lekker overslaan en nog wat budget bijleggen om te starten met een goede set die je later ook nog kunt uitbreiden.
    De tweeters in dit setje zijn namelijk piëzo tweeters en die staan er om bekend om flink schel te worden al bij vrij geringe belasting.
    Verder is het ook aan de prijs te zien dat deze niet optimaal zullen presteren, waardoor deze ook geen setje leuke subwoofers zullen kunnen bijhouden.
    Het setje is wel leuk voor thuis op de hobby- of slaapkamer, of desnoods voor wat kleine familiefeestjes, achtergrondmuziek e.d., maar ik zou er persoonlijk niet mee op pad gaan om allerlei feesten er mee te verzorgen.

Comment

De luidspreker die je zelf aangeeft is de meest gebruikte luidspreker voor de beginnende DJ/drive-in show. Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook begonnen "met zo iets" alleen met een ander merkje erop. Mijn ervaringen waren in het begin (eerste maanden) goed, na een half jaar verliezen de luidsprekers hun beste klank en gaan ze inderdaad schel klinken.

Zeker wanneer je steeds groter wilt, misschien wil je dat nu nog niet maar je kan er donder op zeggen dat je volgend jaar dat wel wilt, zou ik een setje op de groei kopen.

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar:
      American Audio APX-152
      of
      Behringer B-215xl

Alleen de laatste luidspreker, die van Behringer, is pas op de markt dus bijna niemand heeft er nog ervaring mee.

Anyway succes met je keuze!

Comment

Topictitel even aangepast, om duidelijk te maken dat het hier over een luidsprekerset gaat.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
          De luidspreker die je zelf aangeeft is de meest gebruikte luidspreker voor de beginnende DJ/drive-in show. Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook begonnen "met zo iets" alleen met een ander merkje erop. Mijn ervaringen waren in het begin (eerste maanden) goed, na een half jaar verliezen de luidsprekers hun beste klank en gaan ze inderdaad schel klinken.

Zeker wanneer je steeds groter wilt, misschien wil je dat nu nog niet maar je kan er donder op zeggen dat je volgend jaar dat wel wilt, zou ik een setje op de groei kopen.

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar:
          American Audio APX-152
          of
          Behringer B-215xl

Alleen de laatste luidspreker, die van Behringer, is pas op de markt dus bijna niemand heeft er nog ervaring mee.

Anyway succes met je keuze!
          verkopen ze die luidsprekers per stuk of per paar?

Comment

Alle producten worden per stuk verkocht, tenzij anders aangegeven. ;) En ja, een setje nette luidsprekers kost nu eenmaal wat geld. Maar bedenk ook, het is elke cent waard. Je kunt meer mensen van geluid voorzien en je hebt er langer plezier van.
            Ook is het zo dat de TSX'jes een nog lagere waarde hebben dan bovenstaande kasten. Je hebt er dus eigenlijk meer verlies op als je die weer doorverkoopt.

Mocht dit teveel zijn voor je budget, dan kun je eventueel ook eens rondkijken voor tweedehands spullen. Kwestie van de schatkist kunnen vinden. ;) Let wel op dat je het setje voordat je het koopt goed test met muziek van jezelf. (Om de klank goed in te kunnen schatten.)

Comment

bedankt

hier heb ik wat aan;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Ik zou deze stap lekker overslaan en nog wat budget bijleggen om te starten met een goede set die je later ook nog kunt uitbreiden.
                De tweeters in dit setje zijn namelijk piëzo tweeters en die staan er om bekend om flink schel te worden al bij vrij geringe belasting.
                Verder is het ook aan de prijs te zien dat deze niet optimaal zullen presteren, waardoor deze ook geen setje leuke subwoofers zullen kunnen bijhouden.
                Het setje is wel leuk voor thuis op de hobby- of slaapkamer, of desnoods voor wat kleine familiefeestjes, achtergrondmuziek e.d., maar ik zou er persoonlijk niet mee op pad gaan om allerlei feesten er mee te verzorgen.
                oja
                wat zijn piëzo tweeters?

Comment

is deze wel goed dan?
                  SkyTec SP1200 Hi-End passieve PA-box 12inch

Comment

piëzo tweeters zijn eigenlijk goedkope, maar schelle tweeters die zorgen voor de hoge tonen. Je komt ze dan ook vaak tegen in het low-budget segment. Echter, deze gaan al redelijk hard en schel bij een beperkt vermogen. En dat klinkt niet echt lekker (is ook niet zo goed voor je gehoor). In een iets hoger segment wordt meestal gebruik gemaakt van een 1" compression driver die zorgt voor de hoge tonen.

Comment

is deze wel goed dan?
                      SkyTec SP1200 Hi-End passieve PA-box 12inch

Comment

Ik heb de actieve 15" variant, en moet zeggen dat deze voor de prijs wel netjes presteert. De hoogdriver is dan ook geen piëzopieper en dat scheelt.
                        Ik heb hier reeds een review voor geschreven die ook al op het forum staat, die kun je eens lezen. Mocht je dan nog vragen hebben kun je ze altijd stellen.

Comment

kun je die luidsprekers ook uitbreiden met andere luidsprekers?

Comment

Je kunt deze luidsprekers zelfs op elkaar doorlussen, omdat je werkt met een lijnsignaal in plaats van een versterkt signaal.
                            Eventueel is het ook mogelijk om een passieve luidsprekerkast aan deze actieve luidspreker aan te sluiten door middel van speakon, maar dat zou ik niet zo graag doen, in verband met de niet zo sterke versterkermodule.

Comment

en deze dan (ik kon hem niet vinden op bax-shop:()?:
                              omnitronic AS-470 active system

Comment

Working...
                              X