Announcement

Collapse
No announcement yet.

een goed luidsprekersetje voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Geen idee of Bax deze kan leveren, echter heb je beperkte uitbreidingsmogelijkheden als je dit setje wilt aangeschaffen. De tops worden namelijk aangestuurd via de versterkermodule van de subwoofer.
    Overigens is 60W RMS wel erg weinig voor een redelijk topje. Het is dus meer een setje voor artiesten die achtergrondmuziek verzorgen ofzo. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik heb de actieve 15" variant, en moet zeggen dat deze voor de prijs wel netjes presteert. De hoogdriver is dan ook geen piëzopieper en dat scheelt.
      Ik heb hier reeds een review voor geschreven die ook al op het forum staat, die kun je eens lezen. Mocht je dan nog vragen hebben kun je ze altijd stellen.
      Het is de passieve versie volgens mij. Dus doorlussen van je versterker (kan ook vast wel). Ik heb de nieuwere versie van dit kastje gehad (denk alleen de looks anders en componenten hetzelfde). Kost ook zo rond de 100 p/s en klonken eerlijk gezegd op een echte versterker helemaal niet gek, zeker niet voor dat geld. Ik bedoel dan deze: http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=170.427

Ze hebben ook een goed lijkende RCF ART rip-off in het assortiment opgenomen. Tja, chinezen legge 'copyright' nu eenmaal uit als 'the right to copy' :D

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Geen idee of Bax deze kan leveren,
        Wij kunnen Omnitronic leveren, geen probleem;)

Comment

deze dan?
          Skytec 2.1 Active Live Speakerset (500 Watt)
          Last edited by stijn; Saturday-14-02-2009, 18:58. Reason: ik was de tekst vergeten

Comment

die is wat te duur
            deze vind ik beter:
            Behringer Eurolive S1020 PA luidspreker

Comment

Originally posted by stinos2000 View Post
              die is wat te duur
              deze vind ik beter:
              Behringer Eurolive S1020 PA luidspreker
              Bij de Skytec waarvan je zelf zegt dat hij te duur is, heb je hetzelfde probleem met de uitbreiding. Je kunt deze dus eigenlijk niet uitbreiden omdat de speakers niet actief zijn.

De Behringer S1020 heeft als nadeel dat deze passief is, hierbij heb je dus nog een versterker nodig. Dit is geen onoverkomelijk probleem, maar zeker als je de speakers gaat gebruiken is actief makkelijker. Het grootste nadeel dat eigenlijk niet onoverkomelijk is is dat de Behringer speaker maar een 10" luidspreker ingebouwd heeft. Dit zegt inderdaad iets over de grootte zodat het een compacte speaker is, maar uit een 10" luidspreker krijg je nooit de bass van een 12" of het liefst een 15" speaker. Hierbij kun je ook kijken naar het frequentiebereik: hoe lager het eerste cijfer (zoals in bijvoorbeeld 20 - 20.000Hz) hoe beter de bass, in bovenstaande voorbeeld heb je zeer goede lage tonen, een gezond gehoor kan geluidsgolven van 20 - 20.000Hz opvangen dus meer heb je niet nodig! De meeste budgetspeakers zullen niet onder de 50Hz komen. De 10" speaker uit de S1020 gaat denk ik niet onder de 80Hz, wat dus geen goede basweergave met zich meebrengt. Ga liever voor een 12" speaker of nog liever een 15" speaker.

Omnitronic is volgens mij niet door Bax-shop.nl te leveren, om dit zeker te weten kun je beter even een mailtje doen naar helpdesk@bax-shop.nl of bellen naar 0113-212703.

Comment

dankje
                hier heb ik echt wat aan:D

Comment

Afhankelijk van je uitbreidingsplannen is het wellicht interesanter om te kiezen voor een kast met 12" woofer. Dit omdat deze een beter midweergave heeft, in tegenstelling tot een 15" woofer. Een 15" woofer is meer geschikt voor wat lagere tonen, omdat deze minder goed is in het weergeven van het middengebied. Hierdoor is het wellicht interessanter om te kiezen voor een 12". Zelf heb ik een setje 15" fullrange kasten omdat ik toch liever wat meer lage tonen wil hebben.
                  Ben je van plan uit te breiden met subs, dan kun je beter 2x een kast met 12" woofer nemen die je vervolgens uitbreidt met 15" subwoofers. Zo heb je een mooie verdeling van het hoog-, mid-, en laaggebied.
                  Wil je het toch bij twee luidsprekerkasten houden, dan is een 15" wellicht interessanter.

Comment

heeft een versterker ook een uitgang waar je nog een andere versterker op aan kan sluiten?

Comment

Meestal kun je de versterkers op elkaar doorlussen middels een lijnsignaal. Hoe je dit precies doet is al eens in een ander topic uitgelegd, gebruik hiervoor even de zoekmachine. ;)

Comment

is het erg als je maar 1 uitgang gebruikt bij een versterker?

Comment

En waarom zou je dat willen dan? Wil je hem bruggen of wat?

Comment

ik heb thuis nog een setje van logitech
                            120 watt sub zit erbij en die kan ik dan goed als sub erbij gebruiken
                            zit goeie bas in dus

dan haal ik de satelieten eraf
                            Last edited by Rick; Monday-16-02-2009, 14:36. Reason: Kan ook in één post

Comment

Ik zou niet gaan zeulen met componenten van een thuissetje om die te gebruiken bij drive-in enzo, en het zal ook niet zoveel meegeven qua lage tonen, omdat deze subjes gemaakt zijn voor kleine ruimtes en alleen de eerste meters presteren. Daarna zullen ze wegvallen.

Je kunt trouwens ook gewoon je post aanpassen als je iets vergeten bent te melden, hoef je niet direct een nieuwe post voor aan te maken.

Comment

sorry
                                m'n computer deed raar:(

Comment

Working...
                                X