Announcement

Collapse
No announcement yet.

een goed luidsprekersetje voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

mijn voorkeur is een complete set.
    jb systems staat me qua luidsprekers niet echt aan.
    en het klopt dat ik dap fan ben.
    ik ben ook wel een beetje reloop fan.
    ik denk toch dat het de soundmate 1 wordt.
    ik heb zelf ook best wel vaak een set proberen te samen stellen maar dat wordt altijd met sub boven de €900 (dat is mijn maximale bugdet voor luidspreker+versterker).
    dus de soundmate staat me erg aan.
    ik vind dat je hem wel kunt uitbreiden.
    oja, ik moet ze ook nog naar mijn kamer slepen.
    misschien ook wel leuk om te zeggen:D: nederlands is mijn slechste vak, dat is ook de reden waardoor ik onduidelijk typ (vind ik zelf:)).
    Last edited by stijn; Friday-03-04-2009, 18:36.

Comment

Waarom staat JB-Systems je dan niet aan als merk? Is het grootste deel van hun productenscala dan zo ruk? Ik heb al eens mogen werken met de PSX-15, passief, en die klonken best leuk. De TSX-reeks is dan bij hun ook het instapmodel, net zoals DAP de MC en MDJ-reeksten heeft/had.. ik mis eigenlijk je redenatie een beetje. ;)

Ik hou je overigens niet tegen om een DAP setje te nemen, maar wil je er wel op wijzen dat er meer op de markt is. Wanneer jij een DAP set prima vindt zul je mij ook niet verder horen. ;)

Echter zet ik nog wel kanttekeningen bij de uitbreiding van je Soundmate 1. De subs worden niet los geleverd, dus hoe wou je dit oplossen? 2 extra topkasten er bij zal redelijk rommelig staan, een andere sub is niet symmetrisch + klankverschil en een dubbele set van 1 sub en 2 tops per kant staat met deze set niet echt mooi.

Verder kun je ook eens kijken naar twee stevige fullrange kasten om mee te starten, die je later uitbreidt met één of twee subwoofers. Deze zullen dan al goed presteren voor ca. 75 man, en met een duootje subjes wellicht het dubbele. Dan maak je al flinke stappen voorwaarts terwijl je op dat moment wellicht de Soundmate 1 moet inruilen voor een wat stevigere set en dat lijkt mij zonde omdat je er redelijk wat verlies op zult hebben.

Je kunt trouwens ook al iets aan je spelling doen door hoofdletters te gebruiken. Ik zie wel dat je inmiddels leestekens gebruikt en dat is al positief. Ookal heb je niet echt sterke talenten in Nederlands, probeer toch je posts netjes op te stellen. Leest makkelijker en mensen zullen sneller snappen wat je bedoelt. Spellingscontrole van word o.i.d. zal je ook kunnen helpen met leestekens.

Comment

Wat raad jullie me dan aan?
        Ik wil twee fullrange luidsprekers kopen waar ik een tijdje mee kan.
        Ik zou niet weten wat ik moet kiezen?!?!?
        Mijn budget is voor alleen fullrange maximaal €700.
        Dat ik er later een paar subs bij koop.

Comment

Ik heb zelf mogen werken met een setje van deze in combinatie met een stel Sub 12 subwoofers. Klonk zeer lekker en kan flink hard als het moet. :) Zoals een oud gezegde luidt;"Kost 'n paar centen maar dan heb je ook wat." geldt hier ook. Het zijn ook zeer lichte toppen die je zelf in je eentje de trap op kunt dragen en de 12" subs zijn ook goed handelbaar door de compacte vorm.

Comment

voor de sub wil ik later de Reloop RABS-15 Sub A kopen.
            heeft de zelfde maximale spl als de db technoloties (of hoe je het ook schrijft).
            Hij gaat ook iets lager qua toon.
            En hij is ook maar 30 kg.
            heeft bax-shop die topjes in de showroom staan?
            Last edited by stijn; Friday-03-04-2009, 20:49.

Comment

Dan zou ik persoonlijk toch voor de dB gaan. De Reloop is vast ook een zeer leuk subje voor zijn geld, maar is meer een subwoofer in een topkast-vorm (maar dan zonder hoogdriver). Het zou me ook niet zo verbazen als hier precies dezelfde woofer in zit als in de 15" versie van de fullrange luidspreker van Reloop.
              Hiernaast hebben de dB's WEL een tophat zodat je er een tussenpaal in kunt steken, wat de Reloops niet hebben. En na verloop van tijd ga je je daar toch aan ergeren met de Reloops. Het ziet er ook veel strakker uit wanneer je tussenpaaltjes gebruikt in plaats van statieven en het neemt minder ruimte in beslag op de vaak compacte plek waar je zal moeten opstellen.

Comment

eerst de (fullrange) topjes maar.
                ik dacht hieraan:

dB Technologies Opera Live 210 actieve luidspreker

welke sub moet hier bijnemen?
                de sub12 is me veel te duur.

Comment

En als je nou twee dB Technologies live opera 402's koopt. Deze zijn al te verkrijgen voor 399euro per stuk. Deze hebben iets meer power dan de 210's en later kan je dan nog een subje bijkopen. Liever in één keer wat meer kwaliteit dan dat je later het setje over een tijdje weer verkoopt.

Comment

voor alleen de toppen is mijn maximale bugdet €650.
                    dus wil ik gaan voor de dB Technologies Basic 400 actieve luidspreker .
                    is dit een goeie keuze?
                    welke subs kan ik er later bijnemen?
                    de subs wil ik ook graaaag actief.
                    (alvast) heeel bedankt

Comment

Ik had het al voorgesteld, de sub 12. En als dat niet groot genoeg voor je is, is er ook nog de sub 05, maar daar betaal je wel iets meer voor.

Comment

hij is wel groot genoeg, maar hij is te duur.

Comment

Ik zal me hier ook eens mee gaan bemoeien=D

Allereerst over je toppen, die Basic 400's kunnen vrij hard en worden ook niet snel schel. Wil je helemaal zeker zijn van die Basic's, kun je het beste forum-gebruikers CityBeatz even PM'en, die heeft twee van deze dingetjes thuis staan.

Over de sub, zou ik je toch aanraden naar dB te kijken. Ik ben zelf nogal pro-dB dat geef ik toe, maar dit is ook zeker niet voor niks! De producten van dB hebben zich al meerdere malen bewezen, wat zeker iets zegt over de decibelletjes die uit deze dingetjes gepompt worden. Zeker de sub12 gaat flink hard en legt daardoor een flinke sublaag onder je toppen. Over die Reloop kan ik daarover niks zeggen, deze ken ik niet. Ik weet niet hoeveel die Reloop sub is, maar ik raad je aan dat als het niet teveel scheelt toch voor de dB Sub12 te gaan. Vergeet hierbij niet dat dB betere kwaliteit blijft en dat deze waardevaster blijft. Zulke dingen kunnen je aankoop beïnvloeden.

Comment

ik woon dichtbij zwolle, en dat het meer dan 2 uur is rijden naar sitybeats.
                            heeft iemand die basic serie of gewoon de basic 400 staan?
                            ze zien er goed uit.
                            qua sub wil ik een dap kopen, want dan blijf ik toch een beetje dap fan:D
                            dus wil ik de x-15b kopen.

Comment

Dat raad ik al helemaal af. Je gaat nu immers met zowel actieve als passieve luidsprekers werken, wat beide nadelen van beide mogelijkheden bij elkaar veegt. En dat werkt al helemaal onpraktisch..

Als je toch koste wat kost een DAP-product in je set wilt verwerken, kies dan een passief setje ofzo, met X-15 en X-15B en daarbij Palladium versterkers. Alleen ontbreekt je argumentatie voor DAP volledig en dat vind ik zonde, zeker omdat dB ook zeer mooie producten maakt, vooral in het powered segment.

Comment

welke sub raad je me dan aan?
                                de sub 12 en 5 is me veeeel te duur.
                                deze misschien?: American Audio PSW 15P actieve 15 inch subwoofer .
                                of deze: American Audio PXW 15P subwoofer.

Comment

Working...
                                X