Je kunt eens kijken hoe deze presteren onder de Basic 400's, maar ik verwacht enigszins dat de subs de topkasten niet bij kunnen houden. Voornamelijk omdat het toch een budget subwoofer blijft. Voordeel is wel dat de 15"-er wellicht wat dieper kan gaan t.o.v. de 12" van de sub 12, maar of dit goed te merken is betwijfel ik.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
een goed luidsprekersetje voor beginners
Collapse
X
-
Waarom neem je niet mijn advies aan.. Wanneer je al je geld stopt in twee stevigere topkasten ipv 2 goedkopere topkasten en een goedkope sub. Je mist misschien een beetje laag in verhouding met het andere setje. Maar je hebt iets wat in de toekomst veeeeel langer meegaat. En dit scheelt op lange termijn dus meer geld.
Comment
-
dus ik moet eerst 2 fullrange kasten kopen en later van die subs erbij?
ik vind die subs echt te duur.
mijn bugdet was eerst €500 daarna €650 en daarna €800.
nu als ik die subs erbij doe ben ik €1600 kwijt voor alleen luisprekers.
sorry hoor maar dat is me eeeeeecht te veeeeelLast edited by stijn; Saturday-04-04-2009, 21:51.
Comment
-
Maar je heoft het toch ook niet in één keer aan te schaffen? Wel eens berekend wat je wkitj bent om eerst een goedkoop setje te kopen, daarna te verkopen en dan weer een betere set?
Met twee betere fullrange topkasten kom je al een heel eind. Je hebt bijna evenveel laag als met een goedkoper setje. En het klinkt ook nog een stuk strakker.
Comment
-
op mijn kamer kan ik dan alleen de fullrange kasten neerzetten.
dan laat ik de subs (later als ik die heb) beneden staan.
zelf was mijn idee om eerst de basic 400 te nemen (kan ik als het goed is een hele tijd mee).
ze zijn trouwens wel heeeel licht voor die watts (ik weet dat je daar niet naar moet kijken).
dan wil ik later 2 dap x-15b nemen en dan nog 2 erbij nemen.
in die x-15b zit een sub cross over ingebouwd die aan en uit kunt zetten (wel handig dacht ik).
als ik dan een klein feestje heb neem ik maar 2 sub mee.Last edited by stijn; Sunday-05-04-2009, 08:15.
Comment
-
wat zijn dan de zelfde "soort" merken?
die kasten zijn me echt te duur.
dap heeft ook wel goeie dingen hoor!!
ik het eerst maar een hebben over de topkasten.
heeft iemand nog in de buurt van zwolle van die db basics staan?
of heeft iemand er nog meer ervaring mee?
(alvast) heeeeel bedankt (nog een keer;))Last edited by stijn; Sunday-05-04-2009, 11:23.
Comment
-
DAP heeft inderdaad wel goede producten, maar richt zich in het segment waarin jij je bevindt vrijwel niet op krachtige actieve fullrange kasten. De K-serie valt toch een beetje in het budgetsegment. Presteren goed voor het geld, maar schijnen bij een hoger volume een EQ nodig te hebben om netjes te blijven klinken.
De X-15B is niet geschikt voor jou, omdat je reeds met powered toppen gaat werken. Als je hierbij non-powered subs gaat nemen, moet je daar nog een versterker of twee versterkers voor meezeulen, plus een hoop speakon kabels, plus een hoop 230V voor je toppen, plus een hoop XLR-kabel voor je toppen. Het is dus het een of het ander en niet samen, want dat werkt gewoon niet praktisch.
Een sub 12 kost 500 euro. En ja, dat is een smak geld. Maar besef ook dat het een heel compact kastje is dat ook nog eens goed presteert, zeker voor een kastje met een 12" woofer. Een PXW-15 kost een kleine 400 euro. Leg hier 100 euro bij en je hebt iets dat waarschijnlijk vergelijkbaar presteert, maar een stuk lichter is, compacter is en makkelijker te vervoeren is. Om nog maar niet te zwijgen van de ruimte die je vervolgens in je auto overhebt om andere spullen mee te nemen.
Als je voor de Sub 12 hetzelfde budget uittrekt en met behulp van je fullrange toppen een paar klussen draait en hier nog 200 euro van kan bijvoegen, heb je twee sub 12's binnen handbereik.
Of eerst 100 euro van klussen als je er eerst nog maar eentje wilt. Ligt er aan wat je precies wil.
Comment
-
de k serie neem ik toch niet.
ik ga nu wat meer uitgeven voor de topjes.
mijn maximale bugdet voor de topjes is €700= de db basic 400.
mijn maximale bugdet is eerst voor sub €500= 1 sub 12
daarna koop ik er nog een sub bij.
ik wil eerst de topjes, fullrange laten werken en laat de sub er wat meer bas erbij maken door de enkele sub.Last edited by stijn; Monday-06-04-2009, 20:04.
Comment
-
Als je daar geen ervaring mee hebt, zou ik er niet direct zelf aan beginnen. Overigens zijn er ook niet veel goedkope versterkermodules op de markt die je er in kunt zetten om een goede powered sub te maken (De DAP-modules presteren niet veel heb ik vernomen) en in de prijsklasse waar jij in zit werken vele Chinese handjes voor een veel goedkoper loon dan hetgeen waar jij het voor in elkaar zou zetten. Kort gezegd; je bent stukken duurder uit. Hiernaast heeft zelfbouw ook amper restwaarde waardoor je er niet veel voor terugkrijgt wanneer je het spul verkoopt.
Comment
Comment