Announcement

Collapse
No announcement yet.

een goed luidsprekersetje voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nog even een vraagje over de dap palladium versterker reeks.
    als je hem brugt, kun je dan alleen speakers aansluiten via draadklemmen?
    of kan dan het ook via speakon?!?!
    want speakon is zeker mijn favoriet.
    alvast bedankt:

Comment

• Wordt via de versterker zo te zien inderdaad via de draadklemmen uitgestuurd. Echter, deze kun je in je flightcase mooi omvormen terug naar Speakon in een D-size chassis + D-size paneeltje. Wel goed markeren uiteraard om misverstanden te voorkomen.

Comment

• wel een goed idee.
        ik kan zelf niet zo goed solderen, MAAR mijn vader wel.
        dus ik denk dat ik voor de x-12 ga, en daarna 1 X x-15b sub erbij koop en later nog eentje en later nog 2.

Comment

• Zoek dan wel even de Speakon aansluitingen op in de kennisbank. Staat een heel lijstje hoe je alle geluidsaansluitingen moet solderen.

Comment

• Even een vraagje: Passen alle speakon aansluitingen in elkaar?

Comment

• ik bedoel dan speakon 2 en 4 en 8, passen die allemaal in elkaar?

Comment

• Als het goed is wel, alleen worden ze wel gebruikt voor andere toepassingen.

Comment

• 2 en 4 wel, 8 is groter....

Comment

• Ja, dat wist ik dus niet zeker meer. Op zich ook best logisch, omdat er 8 aansluitingen op zitten. Echter wordt dit alleen toegepast bij grote sets, bij het hoog, midhoog, midlaag, laag.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                      Echter wordt dit alleen toegepast bij grote sets, bij het hoog, midhoog, midlaag, laag.
                      Hoeft niet per se, ik heb in veel gevallen mee gemaakt dat de Speakon 8 als break-in of break-out wordt gebruikt vanaf grote ampracken om bijvoorbeeld audiostacks aan te sluiten die verder op staan en waar je dan toch maar 1 "kabeltje" naar toe hoeft te brengen

Comment

• Het is de passieve versie volgens mij. Dus doorlussen van je versterker (kan ook vast wel). Ik heb de nieuwere versie van dit kastje gehad (denk alleen de looks anders en componenten hetzelfde). Kost ook zo rond de 100 p/s en klonken eerlijk gezegd op een echte versterker helemaal niet gek, zeker niet voor dat geld. Ik bedoel dan deze: http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=170.427

Ze hebben ook een goed lijkende RCF ART rip-off in het assortiment opgenomen. Tja, chinezen legge 'copyright' nu eenmaal uit als 'the right to copy'

Comment

• heelveel producten worden geen eens door china ontworpen.
                          ze worden meestal alleen in china gemaakt.
                          maar voor de rest snap ik niet echt waar je het over hebt.
                          Last edited by stijn; Sunday-03-05-2009, 12:48.

Comment

• Ik heb eens goed nagedacht en wil voor de x-15 gaan.
                            Ik heb gelezen dat deze speaker veel bas heeft voor een fullrange speaker.
                            Is dit een goede keuze?

Comment

• Het "veel bass" gedeelte kan je eigenlijk nooit bij een fullrange luidspreker verwachten. Enige lage tonen: ja. Echte sub? Nee. Daar is een subwoofer voor. Wanneer je in een later stadium nog wilt uitbreiden met subwoofers kun je beter voor de X-12 gaan, die heeft een betere weergave in het mid dankzij de 12" woofer. Deze kun je overigens ook nog een poosje fullrange gebruiken.

Comment

• Originally posted by stinos2000 View Post
                                Even een vraagje: Passen alle speakon aansluitingen in elkaar?
                                2 en 4 wel, 8 niet

Comment

Working...
                                X