Announcement

Collapse
No announcement yet.

een goed luidsprekersetje voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Rick View Post
    Het "veel bass" gedeelte kan je eigenlijk nooit bij een fullrange luidspreker verwachten. Enige lage tonen: ja. Echte sub? Nee. Daar is een subwoofer voor. Wanneer je in een later stadium nog wilt uitbreiden met subwoofers kun je beter voor de X-12 gaan, die heeft een betere weergave in het mid dankzij de 12" woofer. Deze kun je overigens ook nog een poosje fullrange gebruiken.
    Ik wou eerst voor de x-12 gaan maar die houd de 2X x-15b (sub) soms niet bij.
    De x-15 kan zelfs 2X x18b of 2x x-15hl bijhouden en zul je meer aan overhouden.

Het mid hoef ik me geen zorgen om te maken omdat de lijn grafiek van de frequenties recht is (een beetje hobbelig dan).
    Ook is er veel geschreven dat de x-15 helemaal geen mid mist.

Met veel bas bedoel ik: veel bass als je kijkt naar een gemiddelde fullrange speaker.
    Hij zal ongetwijfelt meer bazzzz hebben dan de k-115 en ook mooier hoog.

Ik ga iemand zoeken die de x-15 heeft bij mij in de buurt.

Comment

• Originally posted by stinos2000 View Post

Het mid hoef ik me geen zorgen om te maken omdat de lijn grafiek van de frequenties recht is (een beetje hobbelig dan).
      Ook is er veel geschreven dat de x-15 helemaal geen mid mist.

Met veel bas bedoel ik: veel bass als je kijkt naar een gemiddelde fullrange speaker.
      Hij zal ongetwijfelt meer bazzzz hebben dan de k-115 en ook mooier hoog.

Ik ga iemand zoeken die de x-15 heeft bij mij in de buurt.
      Absolute onzin wat hier boven staat, voor je je mening geeft weet dan waar je het over hebt!

1x X12 en 2x X18B's kant gaat al prima.

Wil je onderzoek komen doen? Ik heb de X12, X12T, X15 en de X18B's in de verhuur...

Comment

• Originally posted by stinos2000 View Post
        Lijkt me stug dat hier zoveel verschil in zit. Hoogdriver moet vrijwel hetzelfde zijn (Wellicht kan Fel en Bruut dit ontkrachten of bevestigen?), alleen de woofer zal in grootte verschillen. En dat verschil is redelijk gering.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
          (Wellicht kan Fel en Bruut dit ontkrachten of bevestigen?).
          De X12 en de X12T's zijn veel strakker in het mid gebied dan de X15, dus in combinatie met een baskastje adviseer ik zeker een 12", maar als fullrange stand alone kast kan je beter weer een X15 nemen.

Comment

• Bedoelde meer de hoogdriver, die waarschijnlijk hetzelfde is. :) Weet je dit ook?

Comment

• X15 en de X12T zijn idd dezelfde, van de X12 is hij kleiner.

Comment

• Dit omdat deze een beter midweergave heeft, in tegenstelling tot een 15" woofer. Een 15" woofer is meer geschikt voor wat lagere tonen, omdat deze minder goed is in het weergeven van het middengebied. Hierdoor is het wellicht interessanter om te kiezen voor een 12". Zelf heb ik een setje 15" fullrange kasten omdat ik toch liever wat meer lage tonen wil hebben. Ben je van plan uit te breiden met subs, dan kun je beter 2x een kast met 12" woofer nemen die je vervolgens uitbreidt met 15" subwoofers. Zo heb je een mooie verdeling van het hoog-, mid-, en laaggebied. Wil je het toch bij twee luidsprekerkasten houden, dan is een 15" wellicht interessanter.

Comment

• Zoals ik dus 3 post hiervoor al had gezegt... :D

Comment

• Het wordt toch niet de dap x-15. Gewoon omdat hij te duur is en ik hem elke keer weer de trap op moet slepen.
                    Het wordt nu denk ik de x-12. Later ga ik daar een paar x-15b subjes bij kopen.
                    Geeft de x-12 genoeg bass om het te gebruiken als fullrange? Fel en Bruut?

Comment

• De X12 is een fullrange kast, hij geeft ook meer laag als zijn broertje met T, maar verwacht geen wonderen! Het wordt pas echt leuk met een basje erbij.... De X15 geeft wel wat meer laag, maar dat is ook logisch, de woofer is ook groter.

Comment

• Ik zit nog te twijfelen tussen deze speakers:

dB Technologies Opera Live 405 actieve luidspreker

en de

dap x-12

Misschien toch de db technologies omdat die zeker meer bas heeft, lichter is, en makkelijker te verkopen is.
                        Maar is de db technologies uit te breiden met subjes?

Comment

• Ik zou zelf voor de dB set gaan. DAP heeft leuke spullen voor weinig geld, maar dB is gewoon van betere kwaliteit. En het is gewoon een actieve luidspreker, je kan er net zoveel speakers naast zetten als dat je kan voeden.

Comment

• Daar was ik al achter:D, ik heb al heel veel geleerd van jullie!! Daarvoor bedankt!!
                            Ik denk dat het de db technologies wordt...

Comment

• Originally posted by Patrick View Post
                              Ik zou zelf voor de dB set gaan. DAP heeft leuke spullen voor weinig geld, maar dB is gewoon van betere kwaliteit. En het is gewoon een actieve luidspreker, je kan er net zoveel speakers naast zetten als dat je kan voeden.
                              Opera en X12 met elkaar vergelijken is een btje appels en peren vergelijken.
                              15" <-> 12"
                              Actief <-> Passief

Als je voorlopig niet wilt uitbreiden zou ik voor de DB gaan
                              Wil je dat wel doen, dan moet je voor de DAP gaan.
                              Dat de DB een betere kwaliteit is, mooier klinken en harder gaan is volgens mijn bevindingen niet waar, maar iedereen zijn eigen mening hierover.

Comment

• Ik ga is proberen bij een dealer de db technologies en de dap naast elkaar te krijgen. Lijkt me een goed idee.

Comment

Working...
                                X