Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd voor een set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd voor een set

Beste mensen,

Weer iemand die komt voor advies ;)

Klopt, en de reden is niet dat ik lui ben maar al veel heb gezocht en door de bomen het bos bijna niet meer zie.

Ik wil een set hebben waarmee ik in huiselijke kring, tuinfeestjes ed een lekker geluid neer kan zetten. Ook gaat de set mee naar de F1 in Monza en moet daar dus lekker kunnen knallen. Volume moet meer dan voldoende zijn en dan niet sterk vervormen. De set wordt dus niet (semi)professioneel gebruikt.

De bron zal meestal een laptop zijn maar eventueel andere spullen is ook mogelijk. Een microfoon om eens mee te kunnen lallen in een jolige bui moet mogelijk zijn.

De kosten moeten echt binnen de perken blijven, max 350 euro. Is natuurlijk zeer beperkt maar het zal ook niet heel vaak gebruikt worden.

Ik dacht zelf:
    • Een Behringer B315D en eventueel een mengtafel en statief en wat microfoons
    • Een losse set speakers met versterker en mengpaneel (iets van skytec ofzo)
    • Een andere oplossing die ik nog niet gezien heb?

De eventueel optionele mengtafel heb ik erbij bedacht om verschillende apparaten aan te kunnen sluiten en misschien een leuk effect erbij te mengen. Deze is bv lekker goedkoop en voor een lollige bui leuk. http://www.bax-shop.nl/overige-rand-...t-details.html

De hele set inclusief bekabeling voor alle mogelijke manieren van aansluiten (XLR, 6,3mm, Tulp etc). Is hier bv verschil tussen gebalanceerde en ongebalanceerde kabels en wat heb ik dan nodig?

Zoals jullie zien heb ik niet heel veel verstand van de verschillende componenten maar ik leer graag.

Wat is wijsheid in dit geval? Een tweedehands set van iets betere kwaliteit maar binnen het budget is ook mogelijk.

Alvast bedankt voor jullie geduld, deskundigheid en advies.

Groeten,
    Martin

Jij wil voor 350 euro een set die lekker knalt en geen vervorming mag geven?
    Mengpaneel, versterker, boxen, microfoon, bekabeling?

Zelfs tweedehands zal je dit niet vinden, voor 350 euro heb je zelfs geen deftige boxen, laat staan een hele set.

Comment

Een zo goedkoop mogelijk setje:

LUIDSPREKERS
      2x http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

LUIDSPREKERKABELS
      2x http://www.bax-shop.nl/microfoon/sig...t-details.html

LUIDSPREKERS AANSLUITEN OP LAPTOP
      en dan een verloopkabel van 2x female XLR naar male stereo jack.
      Aan baxshop: Volgens mij hebben jullie een verkeerde afbeelding bij de volgende link
      Procab CAB734 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

MICROFOONKABEL VIA STEREO JACK NAAR LAPTOP
      1x http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html

MICROFOON
      1x http://www.bax-shop.nl/dynamische-za...t-details.html
      Een microfoon kan je natuurlijk ook ergens anders kopen als jij een betere/goedkopere weet.

VERLOOPPLUG VAN STEREO JACK NAAR 3.5 MM JACK
      zo krijg je de 2 jack's in je laptop:
      2x http://www.bax-shop.nl/jack-jack/hq-...t-details.html

Volgens mij is dit de beste oplossing,
      zelf even kijken naar kabel lengtes.
      Als het goed is heb je 1 stereo jack 3.5 female geluidsingang
      en 1 stereo jack 3.5 female microfooningang
      Dan kan je dus alles aansluiten op je laptop

EDIT: Je zou ook nog een klein mengpaneeltje kunnen kopen en daar alles op kunnen aansluiten
      Last edited by DJ Lars; Friday-26-08-2011, 19:16.

Comment

@lars meestal hebben laptops geen 6.3 mm aansluitingen:p

Comment

Originally posted by DJordy View Post
          @lars meestal hebben laptops geen 6.3 mm aansluitingen:p
          gehe, ik dacht dat ik die kleine had,
          - Veranderd
          Last edited by DJ Lars; Friday-26-08-2011, 19:17.

Comment

Bedankt voor de adviezen. Maar is het niet voldoende om 1 actieve speaker te hebben en dan een iets grotere de B315D?

Comment

Met één speaker mis je eigenlijk een stereobeeld en heb je minder mogelijkheden qua richten. Daarom worden er meestal twee (of een veelvoud daarvan ;)) speakers ingezet. :)

Comment

Dat begrijp ik maar is het voor prive gebruik in de tuin etc heel storend of moet je er eigenlijk gewoon twee hebben?

De 350,- die ik aangaf is overigens niet de max maar ik wil het wel binnen de perken houden. Die setjes van skytec, zeg de SPL1000EQ met wat boxen, is dat echt niks? Kosten zijn erg laag. Houd er rekening mee dat het een aantal keer per jaar gebruikt zal worden.

Comment

Die setjes van skytec, zeg de SPL1000EQ
                  Is mogelijk met nog twee luidsprekers er bij, maar persoonlijk zou ik gewoon een leuk actief speakertje nemen.

Gaat het er echt om dat er alleen wat geluid uit moet komen voor privé- en kleine dingetjes, dan zou ik misschien nog denken aan een Block Rocker, of misschien zelfs twee van die voor een stereobeeld. Kun je eenvoudig een laptopje op aansluiten en heeft zelfs een ingebouwde accu. Kun je dus ook meenemen naar het strand, GSM met radiootje er aan en je bent klaar. :)

Comment

Ik denk dat ik in eerste instantie ga voor een Behringer B315D

Daarbij wil ik een simpel karaoke setje erbij nemen Behringer minimix 800

Een setje van drie luidsprekers Behringer XM1800s met twee kabels 6,3 naar XLR female (zijn dit de juiste?)

Aansluiten zal dan gaan vanuit de laptop 3,5mm stereo plug naar RCA voor in de karaoke set. Dan RCA naar XLR (male-male) voor de speaker. Een speakerstandaard niet vergeten http://www.bax-shop.nl/luidspreker-s...t-details.html

Komt totaal dan op ongeveer 450,-

Ben ik dan nog wat vergeten?
                    Last edited by Burp; Sunday-28-08-2011, 04:13.

Comment

De XM1800s set is een optie, maar je kunt er maar twee tegelijk aansluiten. Een mic op reserve is opzich wel makkelijk.

Kabels en dergelijke zijn in orde, alleen ga je met de RCA stereo naar XLR kabel in de problemen komen. De Behringer speaker verwacht namelijk een gebalanceerd mono-signaal, wanneer je daar een ongebalanceerd stereo-signaal in duwt ga je er een heel vreemd geluid uit krijgen. ;) Daarom wordt er meestal met een stereo-setup gewerkt, bestaande uit twee speakers. Een adapter om de signalen tot een mono-signaal te koppelen is uiteraard wel mogelijk.

Je budget laat het zoals het nu is eigenlijk niet zo goed toe om met twee speakers te gaan werken, tenminste niet in een klasse waarbij je én flink kunt knallen én waarbij het strak blijft klinken.

Comment

Ik zou je eerder zoiets adviseren.

Ik ken 'm verder niet dus geen idee of dat een beetje lekker klinkt, maar deze heeft een ingebouwde mixer. Je kunt je microfoons (maximaal 2) dus gewoon achterop de luidspreker aansluiten en het volume apart regelen.

Dan heb je dus geen aparte mixer nodig, dus dat is goedkoper en nog makkelijker opzetten ook. Daarnaast heb je ook minder kabels nodig.

Je keuze voor een 15 inch luidspreker lijkt me in elk geval een verstandige als je een beetje wilt knallen. Ik zou er in jouw geval eerst gewoon 1 bestellen en als het dan toch tegenvalt kun je er altijd nog 1 bij kopen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          De XM1800s set is een optie, maar je kunt er maar twee tegelijk aansluiten. Een mic op reserve is opzich wel makkelijk.
                          Was ook eigenlijk zo bedoeld. Een reserve is prima en voor de prijs en recenties hoef ik het niet te laten.

Originally posted by Rick View Post
                          Kabels en dergelijke zijn in orde, alleen ga je met de RCA stereo naar XLR kabel in de problemen komen. De Behringer speaker verwacht namelijk een gebalanceerd mono-signaal, wanneer je daar een ongebalanceerd stereo-signaal in duwt ga je er een heel vreemd geluid uit krijgen. ;) Daarom wordt er meestal met een stereo-setup gewerkt, bestaande uit twee speakers. Een adapter om de signalen tot een mono-signaal te koppelen is uiteraard wel mogelijk.
                          Welke adapter heb ik hier voor nodig? Wellicht dat ik in de toekomst een tweede aanschaf dus graag iets waarmee ik evetueel simpel een tweede ook aan kan sluiten.

De karaoke set laat ik even weg. Microfoon om mee zingen kan ik ook op de laptop zetten. Een mic dan uiteraard maar misschien dat een mengpaneeltje erbij neem (in de toekomst)

Dan gaat de mic direct naar de laptop en de laptop dus direct op de speaker, 3,5mm out naar een XLR. Kabels heb ik dan tot een minimum gereduceerd. welke kabel heb ik dan nodig om niet het rare geluid te krijgen?

Mocht ik een tweede speaker erbij nemen dan komt er ook een mengpaneeltje.

Die set van American Audio, is die vergelijkbaar met de Behringer, prijs is hetzelfde dus als een van beide in kwaliteit beter is is de keuze snel gemaakt.

Bedankt weer voor de adviezen

/edit
                          Zit ik net te bedenken, als ik een simpel mengpaneel neem de de laptop daar op aansluit, kan er dan gewoon een van de XLR uitgangen van het mengpaneel naar de B315D?

Deze bv van American Audio
                          Last edited by Burp; Monday-29-08-2011, 11:43.

Comment

Nee, je doet dan iets verkeerds. Je hebt namelijk 3 microfoons, maar kan er op je mixer maar 2 aansluiten. Ik zou in jouw geval zelf voor de Behringer Xenyx serie gaan:
                            http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mix...t-details.html Hou je nog steeds een aantal kanalen over voor bijv. een laptop+cd-speler.

Comment

Originally posted by hardstyle View Post
                              Nee, je doet dan iets verkeerds. Je hebt namelijk 3 microfoons, maar kan er op je mixer maar 2 aansluiten. Ik zou in jouw geval zelf voor de Behringer Xenyx serie gaan:
                              http://www.bax-shop.nl/pa-studio-mix...t-details.html Hou je nog steeds een aantal kanalen over voor bijv. een laptop+cd-speler.
                              Ik heb deze vroeger gehad, bij lage volumes begint het geluid heel erg te kraken, ik had hem op mijn hifi versterker aangesloten, die stond op 80 van de 100. Door de versterker kwam het niet, ik weet niet of dat altijd zo is.

Comment

Working...
                              X