Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakerset

Hallo,

ik zoek een complete speakerset voor drive in.
    Dus bijv 2x berhinger b212d ofz.
    We hebben niet echt een budget,
    dus laat maar wat zien.
    Niet te duur.
    Maar wel goede kwaliteit.
    Ook vind ik een 2e hands-set niet erg.

Alvast bedankt.

Tja, we moeten toch weten in wat voor budget je zit te denken ongeveer. We kunnen immers een top/sub set voor 1500 euro aanbieden, maar als dat niet is wat je zoekt of waar je totaal geen budget voor hebt, schiet het ook niet op. ;)

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
      We hebben niet echt een budget,
      dus laat maar wat zien.
      Ik vind dit ook wel erg makkelijk hoor..

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Tja, we moeten toch weten in wat voor budget je zit te denken ongeveer. We kunnen immers een top/sub set voor 1500 euro aanbieden, maar als dat niet is wat je zoekt of waar je totaal geen budget voor hebt, schiet het ook niet op. ;)
        Euhm,
        niet te duur,
        maar wel goede kwaliteit.
        Ik heb nog niet zoveel verstand of iets goedkoop-duur is voor boxen.
        Vandaar dat we geen budget noemen...
        We willen iets van 75-100 man aankunnen.
        Ik denk zelf aan bijv. 2x berhinger b212d en dan later uitbreiden met een sub.

Comment

Originally posted by dj_rob View Post
          Ik vind dit ook wel erg makkelijk hoor..
          Dit zeg ik omdat ik nog niet veel verstand heb van speakers of ze duur-goedkoop zijn,
          ik noem daarom geen budget.
          Moet nog een beetje weten voor hoeveel euro je hoeveel watt krijgt zegmaar.

Comment

Met de 2 Behringers B212d kan je zo'n 70 man aan. Als je er een sub bij zet, zo'n 100 man.

Ik denk dat de Behringers in een van de goedkopere categorie zit, maar die ook kwaliteit voor je geld levert.

Comment

Moet nog een beetje weten voor hoeveel euro je hoeveel watt krijgt zegmaar.
              Denk niet in watts. Watts geeft alleen de verhouding tussen versterker en speakers weer en is niets meer dan het werkelijke vermogen dat tussen de twee wordt uitgewisseld.
              Je hebt ook nog te maken met rendement en tal van andere variabele zaken. ;)

Ga je kijken voor actief, dan zijn Watts al helemaal niet interessant meer, omdat de versterker dan sowieso is geoptimaliseerd voor de luidspreker in kwestie. Zie je in het budgetsegment 'max. 1500 Watt' staan, vergeet dat getal dan maar gelijk.

Ga je voor een setje B212D met een subje, dan heb je voor 75 of 100 man een prima geluidje, ook op hogere volumes.
              Belangrijker is om te gaan luisteren als je kijkt voor een nieuw setje speakers. Want klank kun je niet beoordelen door getalletjes te lezen die op papier staan, klank beoordelen doe je door te luisteren met je oren. ;)

Comment

Denk niet in watts. Watts geeft alleen de verhouding tussen versterker en speakers weer en is niets meer dan het werkelijke vermogen dat tussen de twee wordt uitgewisseld.
                Je hebt ook nog te maken met rendement en tal van andere variabele zaken. ;)

Ga je kijken voor actief, dan zijn Watts al helemaal niet interessant meer, omdat de versterker dan sowieso is geoptimaliseerd voor de luidspreker in kwestie. Zie je in het budgetsegment 'max. 1500 Watt' staan, vergeet dat getal dan maar gelijk.

Ga je voor een setje B212D met een subje, dan heb je voor 75 of 100 man een prima geluidje, ook op hogere volumes.
                Belangrijker is om te gaan luisteren als je kijkt voor een nieuw setje speakers. Want klank kun je niet beoordelen door getalletjes te lezen die op papier staan, klank beoordelen doe je door te luisteren met je oren. ;)
                Ok bedankt (:

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                  Met de 2 Behringers B212d kan je zo'n 70 man aan. Als je er een sub bij zet, zo'n 100 man.

Ik denk dat de Behringers in een van de goedkopere categorie zit, maar die ook kwaliteit voor je geld levert.
                  Het mooie is dat ze ook niet duur zijn,
                  wat is een beetje een goede sub voor later erbij?
                  En is het beter als ze op statieven staan?
                  Dan komen de hoge tonen toch betr door?

Comment

Als je er een sub bij wilt zou ik persoonlijk voor een 15 inch variant gaan zoals de B1500D. Is in zijn prijsklasse ook een van de beste subjes. ;)

Op statieven is inderdaad aan te raden, omdat je anders hoge tonen tegen de benen van je publiek staat te blazen. Hoge tonen zijn immers richtingsgevoeliger, dus die moet je zo hoog mogelijk krijgen om op je publiek te projecteren. Lage tonen gaan bijna alle kanten op, dus het maakt niet zo gek veel uit waar je die plaatst. Meestal worden ze gewoon op de grond gezet i.v.m. gewicht en koppeling met de vloer.

Comment

Als je er een sub bij wilt zou ik persoonlijk voor een 15 inch variant gaan zoals de B1500D. Is in zijn prijsklasse ook een van de beste subjes. ;)

Op statieven is inderdaad aan te raden, omdat je anders hoge tonen tegen de benen van je publiek staat te blazen. Hoge tonen zijn immers richtingsgevoeliger, dus die moet je zo hoog mogelijk krijgen om op je publiek te projecteren. Lage tonen gaan bijna alle kanten op, dus het maakt niet zo gek veel uit waar je die plaatst. Meestal worden ze gewoon op de grond gezet i.v.m. gewicht en koppeling met de vloer.
                      Bedankt (:
                      Die sub ziet er echt super uit :O
                      En best goedkoop.
                      voor 700 euro heb je dus eigenlijk wel een goede set.

Dan komen er nog 2 statiefjes bij.
                      Voor de hoge tonen en de sub gewoon op de grond.
                      haha, zie het al voor me, een sub op een statief :P

We moeten het nu nog even doen met 2 spytec speakers en een versterker.
                      Die werken nog wel ff.
                      En dan gaan we daarna op die over (:

Comment

Als Subwoofer zou je ook kunnen kijken naar de Sub05. Ik heb deze zelf met 2 Behringer B212A versie. Klinkt gewoon lekker, stevige bass en kan behoorlijk hard.

Comment

Ik heb het zelfde setje die je waarschijnlijk gaat kopen, de B1500d met de B212D topjes.
                          Klinkt echt super! ik kan er een normaal een zaal met ongeveer 130 man mee aan! Sub05 kan natuurlijk ook alleen scheelt toch wel flink in de prijs

Comment

Originally posted by DB DJ View Post
                            Ik heb het zelfde setje die je waarschijnlijk gaat kopen, de B1500d met de B212D topjes.
                            Klinkt echt super! ik kan er een normaal een zaal met ongeveer 130 man mee aan! Sub05 kan natuurlijk ook alleen scheelt toch wel flink in de prijs
                            Ok, mooi om te horen!
                            Heb je ze eerst ook gebruikt zonder sub?
                            En heb je alles op statieven? behalve sub dan :P

Comment

Als ik jou was zou ik eerst de speakers op speaker statieven plaatsen en als je de sub hebt een tussenpaal bij bestellen van American audio/DJ. Voor 'n euro of 12. Ziet er meteen netjes uit! 130 man is wel te ruim genomen denk ik zelf...

Comment

Working...
                              X