Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DB DJ View Post
    Ik heb het zelfde setje die je waarschijnlijk gaat kopen, de B1500d met de B212D topjes.
    Klinkt echt super! ik kan er een normaal een zaal met ongeveer 130 man mee aan! Sub05 kan natuurlijk ook alleen scheelt toch wel flink in de prijs
    Nou, het viel wel mee. Ik heb de subwoofer 60 euro goedkoper gevonden. Ook is de DB Technologies veel lichter dan de Behringer. Na een aantal feesten zal je dat ook wel voelen. Vandaar dat ik toch wat mee heb uitgegeven voor die paar puntjes..

Comment

Ik heb de speakers een half jaar gebruikt zonder sub en een half jaar geleden een sub aangeschaft, scheelt echt veel meer dan ik dacht, het is niet alleen een flinke aanvulling op de echte lage tonen maar ook een deel net een paar Hz onder het bereik van de topjes.
      Ik heb nu ook een equalizer aangeschaft en als ik dan de sub ertussen uit haal en de bas via de eq flink open schuif, kunnen ze best flink wat laag weergeven alleen ze kunnen dan een heel stuk minder hard.
      Op feestjes gebruik ik ze op statief maar op dit moment heb ik ze gewoon in een kamer op de grond staan, je merkt dan echt heel erg dat er veel hoge tonen wegvallen. Ik heb ook nog een filmpje van de set: Behringer B212D + B1500D

Comment

Waarom een tussen paal met maar een sub?
        Lijkt me niet echt mooi

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
          Waarom een tussen paal met maar een sub?
          Lijkt me niet echt mooi
          Daarom heb ik bij mijn setje (clubmate 15) gewoon 2 statieven.

Dit setje is ook een zeer mooi setje in deze klasse, vind ik.

Comment

Bedankt voor het filmpje, alleen een vraagje,
            Omdat alles actief is heb je dan gelijk vol vermogen op je mixer?
            Of is er nog een knopje achterop de b212d
            En dit alles is aan te sluiten met wat voor kabels?
            Mijn mixer heeft een left en right XLR output

Comment

130 man geloofde ik op het begin ook niet, ik heb het toch maar geprobeerd want anders had ik weer iets bij moeten huren. Het ging goed alleen jammer is dat wanneer de topjes nog net niet clippen, de subwoofer niet genoeg bas meer kan brengen omdat deze in verhouding net wat eerder clipt. Ik heb zelf aan een kant ook gewoon een tussenpaaltje maar aan de tafel te zien die je gebruikt kun je hem daar beter mooi onderzetten

Comment

sorry bericht nog niet gezien, achter op de speakers zit ook gewoon een volumeregelaar,
                De kabels die je nodig hebt zijn al met of zonder sub? en welke lengte van de kabel wil je hebben van je mengpaneel naar je speaker?

Comment

ik gebruik een op maat gemaakt meubel,
                  Kan er niet onder :p
                  Ervoor lijkt me wel mooi

130 man geloofde ik op het begin ook niet, ik heb het toch maar geprobeerd want anders had ik weer iets bij moeten huren. Het ging goed alleen jammer is dat wanneer de topjes nog net niet clippen, de subwoofer niet genoeg bas meer kan brengen omdat deze in verhouding net wat eerder clipt. Ik heb zelf aan een kant ook gewoon een tussenpaaltje maar aan de tafel te zien die je gebruikt kun je hem daar beter mooi onderzetten

Comment

Euhm, denk zo'n 5m per b212d
                    En iets van 3m voor sub. Gerekend vanaf mijn tafel

EDIT: heb nog geen een kabel dus Moet ze allemaal kopen

sorry bericht nog niet gezien, achter op de speakers zit ook gewoon een volumeregelaar,
                    De kabels die je nodig hebt zijn al met of zonder sub? en welke lengte van de kabel wil je hebben van je mengpaneel naar je speaker?

Comment

Vanuit het mengpaneel naar subje gewoon 2x: deze
                      vanuit sub naar speaker is dan 2x: deze

ik zou persoonlijk wel gaan voor 10 m per speaker vanuit de sub, altijd handig, je weet maar nooit waar je ze wilt neerzetten dan zou je 2x: deze

Natuurlijk komen daar ook nog de stroomkabels voor de speakers bij maar die krijg je er uiteraard bij

Comment

Ok, bedankt.
                        Dus een stroomkabel per speaker?

Comment

Ja, klopt maar die krijg je dus bij de speaker en hoef je dus niet meer te kopen.

Comment

Das dan wel onhandig, 3 stekkers ipv 1 :p

Comment

Dat klopt inderdaad je kunt wel deze kabel kopen: deze, maar vind ik persoonlijk erg duur, natuurlijk hoef je geen versterker met eventuele kabels meer mee te sjouwen.

Comment

Nah, ga geen andere kopen als het er gwn bij zit :P

Comment

Working...
                                X