Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Let op! de kabel die er bij zit is geen 5 meter oid. maar meestal 1.5 meter stroomkabel.

Comment

Originally posted by DJordy View Post
      Let op! de kabel die er bij zit is geen 5 meter oid. maar meestal 1.5 meter stroomkabel.
      Maar alsnog blijven verlengkabels goedkoper (;

Comment

Ook ik wil Behringer speakers kopen.
        Voor mij zijn deze qua, budget en eisen aan geluid, prima geschikt.
        Ik wil 2x B215D kopen en later (maand of 3) uit breiden met 1x de B1800D.
        Is dit slim? of beter 2x B212D met 1x de B1500D of 1x de B1800D.

Op de B1800D zit een gefilterde uitgang voor de Tops en een ongefilterde uitgang.
        Kan je de Tops ook op de ongefilterde uitgang aansluiten, zodat je ook het laag van de Tops gebruikt?

Comment

Waar wil je ze voor gebruiken?
          De B215D heeft een 15 inch woofer en zal daarom wat minder presteren in de midden tonen dan de 12 inch variant. Een 18 inch subje kan natuurlijk ook maar dat is echt afhankelijk van het gebruik. Stel dat je ze vaak gebruikt op een bruiloft kan het verstandiger zijn om een 15 inch te nemen omdat de mensen vaak niet zitten te wachten op dreunende bas. Op een flink house/hardstyle feestje zal een 18 inch subje het beter doen. Ik zou persoonlijk altijd gaan voor een mooi aanvullend tonenbereik, zoals 12 inch topjes met 15 inch sub, 15 inch topjes met 18 inch sub.

Het filteren heb ik eigenlijk geen ervaring mee want ik gebruik altijd een eq met x-over.
          Je zou het aan Rick kunnen vragen.
          Last edited by DB DJ; Sunday-28-08-2011, 23:25.

Comment

Op de B1800D zit een gefilterde uitgang voor de Tops en een ongefilterde uitgang.
            Kan je de Tops ook op de ongefilterde uitgang aansluiten, zodat je ook het laag van de Tops gebruikt?
            Kan het? Ja.
            Is het handig? Nee.
            Is het efficiënt? Nee.
            Gaat je volume/klank er op vooruit? Nee.

Het mooie van die gecrosste uitgang is dat je juist een optimale verdeling kunt maken tussen je topkasten en je subwoofer, zodat je het complete frequentiebereik van je set optimaal kunt verdelen zonder dat je frequenties mist.
            Hiernaast zijn je topkasten er helemaal niet op gemaakt om laag weer te geven, zeker een 12 inch variant kan niet zo heel goed overweg met lage tonen. Daarom worden die lage tonen vaak door de subwoofer opgeslokt en gaat de rest naar je topkastjes. Het resultaat is dat je topkast eindelijk de frequenties toegespeeld krijgt die hij heel goed kan uitversterken, waardoor hij efficiënter speelt en je volume omhoog kan. Hij moet immers geen energie verspillen in het versterken van lage frequenties (waar sowieso al aardig wat vermogen voor nodig is) en kan zich volledig richten op het uitversterken van hoog en mid.

Je subwoofer pakt de lage tonen op, waardoor je set compleet is en je setje zo efficiënt mogelijk werkt.

Hiernaast kun je op basis van klank een combinatie maken. Meestal wordt er op safe gespeeld met een 12/15 combi of een 15/18 combi, maar er zijn ook sets waar een 12/18 combinatie gebruikt wordt. Dit gebeurt echter wel vaak bij de wat serieuzere systemen, omdat je anders een dip krijgt in het midlaag. Een 18 inch subwoofer is namelijk beter in het uitversterken van de hele lage bastonen, terwijl een 12 inch kast bij het midlaag ophoudt of een dipje krijgt.

Qua toepassingen zou ik inderdaad het verhaal van DB_DJ aanhouden. Doe je meer met bruiloften, dan is een 12/15 inch combinatie beter. Je hebt dan een niet te dreunende bass, plus de 12 inch woofer is goed in het uitversterken van mid.
            Neem je een 15/18 inch combinatie dan kun je goed doordreunen als je dat wenst, maar je zult een stukje in het mid gaan missen omdat je een dipje tussen hoog en laag krijgt.

Comment

Ik zit nu ook te denken aan passief.

Dit lijkt me opzich ook wel wat.
              Omnitronic DX-2222 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Gewoon om even mee te beginnen,
              we staan nu nog met skytecs.
              Later gaan we weer een stapje verder.

Mijn vragen zijn,
              Hoeveel mensen kan je hiermee aan?
              welke versterker?

Comment

Als je nu met Skytecs draait, ga je er vrij weinig op vooruit. Kies nu direct voor een stel goede instap-luidsprekers in een aardig hogere klasse, dan kun je die altijd nog uitbreiden met subwoofers. Zeker als je nu nog maar feestjes tot 75 man op de planning hebt staan.

Laat je niet leiden door watts en grote speakers, begin met twee leuke speakers in een hogere klasse dan je nu hebt en begin vanaf daar met uitbreiden. Anders is de kans groot dat je al snel die DX-2222 speakers de deur uit moet doen omdat je een klasse hoger wilt. ;)

Comment

Maar hoeveel mensen zouden we hiermee aan kunnen?

Ik denk dat we dan toch maar gaan voor de b212d

Comment

Met een setje DX-2222's zou je een mannetje of 50 aan kunnen, op een garagefeestje o.i.d.
                    Dit soort kasten staan meestal op de grond, dan hou je amper hoge tonen over, als je ze op een tafel zet kunnen ze meer doen, maar ze kunnen niet op statief. Het zijn dan ook echt instapspeakers voor grote slaapkamers, voor garagefeestjes, studentencomplexen, etc. ;)

Met een setje B212D's heb je sowieso een betere geluidskwaliteit en moet een feestje tot 75 man wel lukken. Als je er een setje B1500D subwoofers onder zet ben je direct het mannetje en dan is 125 man wel haalbaar op een aardig volume.

Bovenstaand is een beetje globaal gezien en afhankelijk van het type feest (een stampfeestje = minder personen, bij bruiloftjes hoeft het niet zo hard)

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                      Ik zit nu ook te denken aan passief.

Dit lijkt me opzich ook wel wat.
                      Omnitronic DX-2222 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Gewoon om even mee te beginnen,
                      we staan nu nog met skytecs.
                      Later gaan we weer een stapje verder.

Mijn vragen zijn,
                      Hoeveel mensen kan je hiermee aan?
                      welke versterker?
                      Ik heb zowel 2x Behringer 212(passief dan wel) en die grote Omnitronic. Kies de Behringers met een sub er bij.

Comment

Working...
                      X