Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke sub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke sub?

Welke sub is het best geschikt voor Dj werk op hoog volume tot 100 man?
    Ik had deze op het oog: dB Technologies Sub 05 of de dB Technologies SUB 05D.

Budget is max €600,00. Ik ga het liefst voor actief. Weet iemand een leuk subje?

Die D-serie is van plastic gemaakt en zal dus niet zo strak klinken als die andere 05. maar die 05 is wel een echte bandpass kast. Het voordeel van een bandpass kast is dat je hem niet hoeft te EQ`en wat met een font loaded kast wel moet. Het andere verschil is dat die 05 een klasse H versterker heeft, en die andere heeft een klasse D versterker.

Het verschil is dat een klasse H versterker ten eerste zwaarder is, dit komt omdat hij geen digitale voeding heeft. Ik ben niet echt iemand van de digitale voedingen op het laag. Op het hoog kan het nog wel.

Als ik jou was zou ik kiezen voor die 05 en niet voor die 05Digitaal omdat:
    - 05 heeft een H-klasse versterker(klinkt ook beter)
    - 05 heeft een houten kast en geen plastic(klinkt ook beter)
    - goedkoper is
    - er beter uit ziet

Comment

Ga altijd voor een houte kast. Dat klinkt echt zoveel beter.
      Welke tops heb je eigenlijk?

Ik kan wel zeggen koop deze:
      Deze actieve subwoofer beschikt over een Bang & Olufsen versterkermodule en is in Nederland ontwikkeld. De 18 inch woofer produceert diepe bassen.

Maar als je al db Technologies Tops hebt dan is een Sub van hetzelfde merk vaak 'beter'.

Comment

Ik heb twee Behringer B212D speakers maar een is dood dus ik ga kijken of er misschien nog betere zijn!

Comment

Hallo Jan,
          Hoe zijn de B212D speakers?
          Is de sub B1800D van behinger een optie

Comment

Originally posted by verhaar64 View Post
            Hallo Jan,
            Hoe zijn de B212D speakers?
            Is de sub B1800D van behinger een optie
            'T zijn niet de beste maar voor dat geld ook zeker niet slecht te noemen, als je ze gaat kopen kan je er beter wel een goede sub bij kopen.

Prima speakers om mee te beginnen, maar de Behringer B312D en B315D zijn wel een stuk beter!

Comment

maar de Behringer B312D en B315D zijn wel een stuk beter![/QUOTE]

Heb je ervaring met de B312D en B315D?

Ik wil 2x de B215D en de sub B1800D kopen

Comment

Als je al Behringer Tops hebt dan is dit:
                De B1800D-PRO van Behringer Eurolive is een hoogwaardige, actieve 1400 Watt, 18 inch PA subwoofer met ingebouwde stereo crossover.

wellicht een interessante optie.

Ik zou er in ieder geval voor kiezen om de sub en tops van hetzelfde merk te nemen.

Comment

Die D-serie is van plastic gemaakt en zal dus niet zo strak klinken als die andere 05.
                  Heeft uiteraard wel andere klank-eigenschappen door de plastic zijkanten, maar hoe dit uitpakt moet je in een 1 op 1 vergelijking testen, zou ik niet direct naar gissen. :)

Het verschil is dat een klasse H versterker ten eerste zwaarder is, dit komt omdat hij geen digitale voeding heeft. Ik ben niet echt iemand van de digitale voedingen op het laag. Op het hoog kan het nog wel.
                  Klasse D hoeft nog niet te betekenen dat er een digitaal circuit aanwezig is, dat gaat voornamelijk over de efficiëntie (opgenomen vermogen -> uitgaand vermogen) van het circuit. :) Kan ook een analoog circuit zijn.
                  Dat het gewicht beperkt wordt klopt wel, maar dat is doordat het circuit efficiënt kan werken en er dus minder vermogen (=gewicht) is om hetzelfde te bereiken.

Ik zou er in ieder geval voor kiezen om de sub en tops van hetzelfde merk te nemen.
                  Of je kiest er nu juist voor om iets extra's bij te leggen, waardoor je in de toekomst ook je toppen kunt opwaarderen. Ik heb wel meer dB Technologies/Behringer combinaties gezien. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Heeft uiteraard wel andere klank-eigenschappen door de plastic zijkanten, maar hoe dit uitpakt moet je in een 1 op 1 vergelijking testen, zou ik niet direct naar gissen. :)

Klasse D hoeft nog niet te betekenen dat er een digitaal circuit aanwezig is, dat gaat voornamelijk over de efficiëntie (opgenomen vermogen -> uitgaand vermogen) van het circuit. :) Kan ook een analoog circuit zijn.
                    Dat het gewicht beperkt wordt klopt wel, maar dat is doordat het circuit efficiënt kan werken en er dus minder vermogen (=gewicht) is om hetzelfde te bereiken.

Of je kiest er nu juist voor om iets extra's bij te leggen, waardoor je in de toekomst ook je toppen kunt opwaarderen. Ik heb wel meer dB Technologies/Behringer combinaties gezien. ;)

Ik denk dat ik maar eens gewoon ga luisteren!!
                    Is altijd het BESTE!

Comment

Working...
                    X