Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usb naar draaitafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Usb naar draaitafel

Goeiedag,

Ik heb een vraagje. Ooit heb ik gezien op youtube dat iemand een draaitafel had met een usb uitgang voor een usb-stick of computer op aan te sluiten. Nu zie ik op bax-shop.nl alleen maar dat het eenzijdige data kan zijn. Daar bedoel ik mee dat je alleen van de draaitafel naar de computer kan.

Wat ik dus nu gezien had op youtube was dat een persoon zijn draaitafel op zijn computer had aangesloten en met een programma op zijn computer het nummer kon laten afspelen. Hij gebruikte zijn draaitafel dus meer als een external controler.

Hoe ik dit zag? Ik zag dit aangezien hij meer dan 10 nummers op 1 plaat liet afspelen en hij steeds het nummer aanklikte op zijn beeldscherm.

Mijn vraag: Is er een draaitafel bij bax-shop verkrijgbaar voor een redelijke prijs waarmee ik dit ook kan ? Als er een vraag is of ik heb iets niet duidelijk genoeg uitgelegd hoor ik dit graag!

Met vriendelijke groet,
    Remco v Es

Je kunt eens kijken naar time-code. In principe is dit een plaat, met een speciale laag. Deze laag wordt opgevangen door je naald, die deze doorstuurt naar de uitgang van de draaitafel (net als bij een normale plaat). Echter, na de draaitafeluitgang komt er een speciaal kastje met een draaitafelingang en een USB-uitgang. Deze USB-uitgang stuurt het signaal vervolgens naar je DJ-programma welke de diverse signalen kan omzetten in bijvoorbeeld scratch-bewegingen, door de speciale data die verzonden wordt.

Comment

Hartelijk dank voor je snelle reactie,

wat je net vertelt is dus precies wat ik zoek ? en wat bedoel je precies met time code ? is dit een programma of??

Comment

Time code is eigenlijk een systeem. Typ het eens in in de zoekfunctie van de webshop en je zult dan het systeem vast iets beter begrijpen. :)
        Echter, ook dit systeem is een beetje eenzijdig.

Een draaitafel die echt beide kan zonder te veel te switchen met kabels, zou ik eigenlijk niet zo snel kunnen vinden.

Comment

dank,

ik zal er naar zoeken. maar het idee dat ik de draaitafel als external controler om het maar zo te noemen kan gebruiken kan hier mee?

Comment

Dat kan dan wel ja. Diverse DJ-programma's ondersteunen deze methode. Ook voor CD-spelers is een dergelijke methode beschikbaar en er zijn zelfs aparte USB-DJ-mixers die ook nog toewijsbare knoppen hebben. ;)

Comment

Ik heb wat rond gezocht en zie dat deze systemen erg kostbaar zijn. Is het mogelijk om een draaitafel met een usb kabel in mijn computer te stoppen en dat het dan al werkt ? dat het programma het gewoon al op de juiste manier aanstuurt en ondersteunt

Comment

Wellicht kun je dan een USB-controller aanschaffen, zoals de BCD 2000. Deze is al een stuk minder prijzig en biedt in principe meer mogelijkheden. Nadeel is alleen dat je dan niet je draaitafels kunt gebruiken om het geheel aan te sturen.
                (Uiteraard kun je dan wel de draaitafels op je normale mixer aansluiten)

Comment

oke, mijn bedoeling is 2 draaitafels die op mijn laptop aangesloten kunnen worden zodat ik op mijn laptop nummers kan aansturen. en de draaitafels kan gebruiken om met dat programma te mixen dus external controllers.

Comment

Dan zul je toch moeten sparen voor een timecode-systeem. ;)

Comment

oke hartelijk dank voor je hulp

Comment

Nog even een toevoeging, je zal niet gelijk kunnen mixen met alleen draaitafels, time-code en je laptop, hier zitten namelijk geen knoppen op voor volume van je 'decks', crossfader, equalizer, enz. Je kan dit met de muis doen, maar een betere oplossing is je software-matige decks aan te sluiten op een mixer via 2 aparte uitgangen op je laptop (evt. externe geluidskaart)

Comment

Computer had aangesloten en met een programma op zijn computer het nummer kon laten afspelen. Hij gebruikte zijn draaitafel dus meer als een external controler. Wat ik dus nu gezien had op youtube was dat een persoon zijn draaitafel op zijn.

------------------------------
                          Leven Plaatsen Muziek

Comment

Je post mist wat tekst volgens mij ?

Comment

Working...
                            X