Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jbl set.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jbl set.

lieve mensen, sorry voor de zoveelste vraag over een set.

we willen onze eigen apperatuur aanschaffen voor live optredens zijn het zat alles te huren.

we hebben lekker wat bij elkaar gespaard.

zat zelf te denken aan :

jbl mrx 525 speaker 2x
    jbl mrx 518s subwoofer ( werd geadviseerd bij de andere mrx speaker )
    en zat te denken aan nog 2 vloermonitors ;
    jbl jrx 112 m

gaat deze vloermonitor bij de speakers. en welke versterkers zou ik hier bij aan moeten schaffen ? denk wel meerdere versterkers vanwege het vermogen verschil ?? ben hier niet heel bekend in ... ??

thnx !! budget ongeveer 4000/5000 euro groeten

JRX-serie als vloermonitoren zou ik niet zo snel nemen, voornamelijk door het relatief agressieve geluid dat ze hebben. Kunnen wel heel goed schreeuwen en krijsen. ;) Misschien een setje EON speakers als monitoren?

Ik zou persoonlijk bij JBL speakers Crown versterkers aanraden. XTi serie is perfect for the job, zou er voor de tops eentje apart nemen, eentje voor de subs en eentje voor de monitoren. Kun je optimaal instellen dankzij de interne processor, dus eigenlijk geen randapparatuur nodig. Misschien alleen een laptopje met software. :)

Comment

Zoals rick al aangaf, xti's erbij nemen. In combinatie mer de mrx'en heb je dan een hele leuke set. Een versterker voor top en een voor de subs ( en dan evt nog een voor monitors)

Als het binnen het budget past zou ik als
      Monitoring ook gewoon binnen de mrx reeks blijven (512m).

Comment

Waarom niet een setje flexys van db technologie's

Werken ook top geen geleur met versterkers. Gewoon stroom erop signaal en klaar. Je hoeft dan ook niet echt dingen in te stellen of zorgen over te maken. De amps die erin zitten werken gewoon helemaal top.

Ook zijn ze lekker compact en toch flink wat vermogen. Kwa budget moet het dan wel goed komen.

Ik zou dan voor dit setje van db gaan

Dan nog 2x een monitor. Bijvoorbeeld deze

We hebben zelf al een paar keer met dit setje gewerkt ( zonder de monitoren ) bij een collega bedrijf wat ons nog wel eens inhuurt. Moet zeggen werkt erg mooi. Niets moeilijk doen met inregelen gewoon prikken en knallen.

Verder als het nog meer mag kosten. 2x dva s09 sub en 2x een dvx d 10 top van db technologies. Hebben zoon setje een 2 a 3 maanden geleden gekocht en echt wouw. Zo helder en mooi geluid en zoon power. Wij deden er laatst op een feest 175 man mee stonden echt al flink te knallen terwijl we pas op -10 op de tafel uitstuurde. Dit is op het moment in mijn ogen 1 van de compactste sets met een ongekende power en klank. Dit alles is in mijn ogen ook nog voor een redelijke prijs.

Comment

De 525 is een dubbek 15" top, das toch wel net even iets anders dan een enkel 10" ( d10). Daarnaast zie ik niet enkel voordelen in een actief systeem, en kan je met de dsp in een xti veel meer kanten op dan met een paar knopjes op een actieve kast. (of je moet er nog een processr bijnemen maar dan heb je alsnog een kist en nog meer kabels etc..)

Db heeft best leuke spullen, maar volgens mij licht de keuze voor de speakers toch al vrij ver vast of niet ?

Comment

Geloof me een 10 inch top met een enkele 15 inch sub zal je versteld doen staan.

Verder heeft db eigenlijk niets om in te stellen. Alleen het volume en een monitor stand. Verder niets. Gek genoeg klinkt het echt als een klok. Ik heb nog niet vaak een dubbele 15 inch top met sub echt super strak horen klinken.

Als je toch met sub werkt waarom dan een dubbele 15 inch top. Dit slaat totaal nergens op. Zelfs onze wat oudere grote set werkt gewoon met dubbel 10 inch. Klinkt over het algemeen stukken strakker. Ook zijn ze compacter en lichter. Dus waarom niet. Een dubbele 15 inch heeft in mijn ogen alleen nut zonder subs. Maar dan staan ze vaak weer te laag.

Inregelen is leuk met processors, móet je het alleen wel kunnen. Vaak word het er niet beter op. Verder wat móet ik inregelen als me set gewoon goed is? Wij proberen zo veel mogelijk van de eq af teblijven. Als je bron goed is heb je het vaak niet eens nodig.

Ik heb ons setje op de opendag langs een jbl gehoord en Nope geen jbl voor ons. Ga maar eens een keer ergens luisteren en vergelijk. De smoesjes van ja maar die móet ingeregeld worden ben ik klaar mee. Voor deze bedragen móet het gewoon werken en klinken. Niet instel dit regel dat. Een behringer setje van 750 euro móet je corrigeren en flink bij schroeven. Zoon set móet gewoon stekker erin en klaar zijn. Db heeft dit en jbl niet. Als ik dan ook het gewicht zie wat ik toch geregeld vast heb was mijn keus zo gemaakt.

Comment

JBL heeft dan ook de reputatie iets agressief te klinken naarmate het volume wordt opgeschroefd. Is iets typisch amerikaans, QSC heeft dat ook een beetje. Feit is echter wel dat het geheel flink kan knetteren zonder een krimp te geven. :)

Of het iets voor je is, tja, dat zul je zelf moeten bepalen. Persoonlijk ben ik qua PA niet zo'n fan van licht agressief hoog, al kun je dat wel voor een groot deel aanpassen naar je eigen smaak. Een dB Technologies systeem is daar iets 'eerlijker' in.

Comment

Dat is het hem net. Agressief hoog. Dat vinden veel mensen al vaak schel en niet prettig.

Ook zie ik dat er gekozen word voor een enkele 18 inch sub. Als je hier dus je top opzet kom je niet hoog genoeg om je hoog van je topkast boven je publiek te krijgen. Kortom in mijn ogen niet echt een ideale set. Als je toch voor jbl mrx zou gaan zou ik in ieder geval voor een 12 inch enkele top nemen. Klinkt toch weer wat beter is compacter en kun je met een tussenpaaltje netjes op hoogte brengen.

Comment

Working...
                X