Announcement

Collapse
No announcement yet.

belangrijke vraag over een speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• belangrijke vraag over een speaker

beste,ik heb ong 3 weken geleden een speaker gekocht 12 inch woofer en tweet weeters maa nu zit er geen gat voor de verluchting van de bas is dit erg of niet zo ja kan dan wel een gat maken en wat is het beste met of zonder gat alvast bedankt grt djgiovanino

maa nu zit er geen gat voor de verluchting van de bas is dit erg of niet
    Als hij goed klinkt zonder basspoort, hoeft het niet persé. Met een gesloten kast kun je iets dieper qua bass gaan, maar je haalt er wel minder vermogen uit omdat er meer druk gecreëerd wordt en minder volume.

zo ja kan dan wel een gat maken en wat is het beste met of zonder gat alvast bedankt grt djgiovanino
    Het is mogelijk, maar wil niet direct betekenen dat je geluid dan ook beter is. Waarschijnlijk is er met een reden geen basspoort in gemaakt. ;)

Comment

oke bedankt dus eigelijk als je er een verluchtings gat in maakt kan hij harder en zijn er ook negatieve dingen aan een basspoort grt

Comment

Je kan wat vreemde resonanties krijgen, als het een fabrieksspeaker is zou ik het niet doen, als het een simpel zelfbouwkastje is kun je het proberen.

Comment

nee tid deze speaker hier gekocht:
          ( http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html) en wat betenkent precies resonanties grt

Comment

Bij die Omnitronic zou ik het niet snel doen.

Resonanties houdt in dat je bijvoorbeeld opeens trillingen of gerammel hoort dat er eerst niet was, waardoor je muziek opeens anders klinkt.

Comment

wat zouw jij mij aanraden doen of niet

Comment

Ik zou het niet doen. De kans dat de klank negatief beïnvloed wordt is groter. ;)

Comment

oke dan bedankt dan doe ik het niet grt djgiovanino

Comment

Als de speaker zo was toen je hem kreeg moet je er niks aan doen.
                    Er zal vast wel een goede rede zijn waarom hun geen basspoort erin hebben gemaakt.
                    De speaker zal er ook niet van opknappen als er wel een basspoort in komt...

Comment

Ik denk dat je bij deze omnitronic kast, of ja kast stuk hout met een speaker. niet eens moet na denken. Die kast is echt niet berekend, of ja niet berekend. Die kast is zo ontworpen dat ze zo veel mogelijke kasten uit in spaanplaat kunnen krijgen.

Die kosten moeten ze weg gooien!

Comment

Working...
                      X