Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsoverlast (isolatie?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsoverlast (isolatie?)

Hey!

Ik woon sinds kort op kamers en in mijn vrije tijd mix ik vaak, nu heb ik een klein probleem.

Mn buurman die klaagt al als ik het volume op de helft heb staan.. erg vervelend!

Ik wil mijn kamer nu gaan isoleren zodat vooral de zware tonen niet zo hard meer doordreunen maar hier heb ik dus helemaal geen ervaring mee!

Mijn vraag is, waar moet ik op letten en wat is verstandig?
    (Wat voor isolatie werkt het beste)

De kamer waar ik in mix is ongeveer 20m2 het is een nieuw gebouw met aan de ene kant muren van beton, en tussen mij en mn klaagbuurman een prefab wand.

(Gebruik krk rp5 tijdens het draaien)

Tnx!!

http://www.bax-shop.nl/auralex/auralex-calculator.html Kijk eens op deze pagina.

Comment

We willen het je best verkopen, maar let wel dat het Auralex schuim grotendeels absorptieschuim is en geen isolatiemateriaal!

Dat houdt dus in dat het geluid dat uit je speakers komt tegen de muur afstraalt. Normaal gesproken heb je dan kans dat het geluid terugkaatst.
      Met een Auralex (of ander merk) schuimpaneel zorg je er voor dat het geluid door dat paneel als het ware wordt 'opgeslokt', waardoor het niet meer reflecteert.
      Het betekent echter niet dat het geluid dan opeens weg is.

Wat sowieso al kan schelen als je een subwoofer gebruikt is de Auralex Subdude. Dit voorkomt koppeling met de grond waardoor minder trillingen en resonanties worden doorgegeven.

Oplossingen voor isolatie zijn er wel te verkrijgen van Auralex, maar dat gaat niet via de calculator.

De calculator is ook meer om problemen in akoestiek achteraf aan te pakken, de isolatie wordt gebruikt bij de voorbereiding (eigenlijk al bij de bouw van de ruimte waar je je studio in gaat plaatsen ;)).

Comment

Bedankt voor de info Rick! Ik ga voor de isolatie.

Zou het ook helpen als ik mn monitoren op een standaard zet? (als extra)

Comment

Scheelt al iets, zeker als je spikes of andere isolatie onder je monitoren en/of statieven gebruikt wordt de koppeling al minder.

Comment

Top! Ik weet genoeg :D

Comment

Originally posted by Rick View Post
              We willen het je best verkopen, maar let wel dat het Auralex schuim grotendeels absorptieschuim is en geen isolatiemateriaal!

Dat houdt dus in dat het geluid dat uit je speakers komt tegen de muur afstraalt. Normaal gesproken heb je dan kans dat het geluid terugkaatst.
              Met een Auralex (of ander merk) schuimpaneel zorg je er voor dat het geluid door dat paneel als het ware wordt 'opgeslokt', waardoor het niet meer reflecteert.
              Het betekent echter niet dat het geluid dan opeens weg is.
              Dus als ik het echt goed aan zou pakken dan zou ik all 4 de muren isoleren met isolatifoam dan een paar balken en gipsplaten zodat het er mooi strak uit ziet en dat de Auralex absorptieschuim?

Ik was onder de impressie dat de auralex ook (gedeeltelijk) isolerend werkte.

Comment

Ga je kijken naar de losse panelen met de vreemde/leuke vormpjes, die zijn echt gericht op de reflectie van het geluid en het elimineren hiervan, dus het aanpakken van probleemgebieden die je ervaart met je monitoren. Niet om geluid te dempen naar de buitenwereld toe. ;)

Comment

Working...
                X