Announcement

Collapse
No announcement yet.

actieve- of passieve subs bij tsx

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• actieve- of passieve subs bij tsx

hoi,

k zit er over te denk om mijn speaker set (heb nu vx 400 en tsx 12 van jb systems) uit te breiden met 1 of 2 subs. nou vroeg ik me af, wat zijn de voordelen van passieve subs en wat zijn de voordelen van actieve subs. ik ben nog niet zoon ervare dj dus het hoeft niet heel professioneel te zijn maar wel dat het lang mee gaat en dat er toch een redelijk geluid uit komt. en dat ze een beetje passen bij mijn tsx'jes passen (deze wou ik dan gaan gebruiken voor high en mid tonen.) dus wat raden jullie aan?
    alvast bedankt!

thijs

Het grote voordeel van actief is dat de versterker er al in zit,
    zelf vind ik dat handig omdat je niet meer hoeft te sjouwen met die versterkers en als je dan perongelijk een kabeltje mist...

Het kiezen van sub laat ik aan de wat meer ervaren forumleden over ;)

Comment

Wat is je budget voor de subwoofer?

Comment

houdt hem actief, dat is mijn advies.. Omdat alles wat DJ lars zegt al klopt, maar ook omdat de versterker die in een actieve subwoofer zit, geoptimaliseerd is voor gebruik met de speaker van de sub.

het voordeel van een passieve sub is dat de kast zelf heel licht te tillen is. helaas moet je er dan een versterker mee sjouwen... Ook is het voordeel dat je de versterker dichtbij hebt staan, dus dan kan je de mastervolumes op de versterker veel beter regelen. anders moet je naar boxen toelopen enz.

Comment

ok, ja ik zat zelf ook al te denken aan actief omdat het totaal plaatje dan minder duur is denk ik. want anders zou ik ook nog dingen zoals equalizer enzo tussen zou moeten zetten om geen vermogen te verliezen. echt een budget heb ik niet. het moet uiteraard niet te duur zijn, maar als het te duur voor mij is, dan werk ik eerst nog ff en dan heb ik het geld wel. zelf zat ik te denken aan deze, de Behringer Eurolive B1500D-PRO (staat op bax-shop) omdat deze en actief is, maar er volgens mij ook equalizer in zit met een output. hierop zou ik dan mijn vx 400 kunnen aansluiten met de tsx'jes zodat die alleen de mid en high tonen spele. of werkt het niet zo?

Comment

Behringer is een optie... toch zal je er op moeten letten dat behringer niet echt een keuze is waar je heel lang plezier van zult hebben. de JB-systems vibe is al beter. Ik zou toch echt zeggen dat je door zou moeten sparen voor DB-technologies. deze subs klinken heel strak.

Comment

ik zou als ik jou was niet voor actief gaan omdat je toppen dat ook niet zijn, anders heb je van allebij de voor en nadelen, dan moet je en een versterker mee slepen en naar je speakers toe lopen om ze harder te zetten.

Comment

Ik zou kiezen voor passieve subs zodat je een mooi passief setje houdt.
                Dat de versterker bij actief geoptimaliseerd is voor de speaker is klopt wel wat DJ eMPiii dus zegt, een van de voordelen van actief. Meestal zit er een crossover in een actieve sub en dan is het erg onhandig om eerst signaal van de DJ booth naar de sub(s) te sturen, dan van de sub(s) weer terug naar de versterker van de toppen en dan weer van de versterker naar de TSX'jes.
                Zoiezo wordt passief en actief meestal niet gemengt en ziet een comleet actieve of passieve set er wat netter uit.
                Stel dat je voor passief gaat kun je kijken naar een 15 inch of 18 inch subje.
                Een 18 inch subje zal een stuk meer laag weergeven dan een 15 inch subje.
                Een 15 inch subje zal ook prima knallen alleen het gaat er vooral om wat voor muziek je meestal draait en waar je draait.

Comment

ok, ja dat heb ik al meer gelezen, dat behringer niet echt fantastisch is. maar bijvoorbeeld die jb systems vibe zijn passieve en opzich al best duur, en dan moet er ook nog een versterker bij en een equalizer, dan wordt het wel erg duur voor mij. ook is het zo dat ik er in de toekomst misschien nog 1 bij wil zetten en het zou natuurlijk wel het mooist zijn als het de zelfde is. dus dan zou ik nu al een grote versterker moeten kopen om ervoor te zorgen dat ik voor in de toekomst ook al power heb voor die 2e sub. of ik zou dan nog een versterker erbij moeten kopen. en dan wordt het totaal wel erg duur. ik doe het zegmaar alleen voor de hobby en als een keer iemand vraagt ofdat ik kom draaien doe ik dat. maar het is niet zo dat ik elk weekend ergens sta. dus de subs zullen ook niet heel vaak echt zwaar belast worden. en als ik voor echt van die prof subs ga (zoals jb vibe en db-technologies) dan moet ik denk ik ook nog andere top speakers kopen of zou dat niet persee hoeve?

Comment

ja nou zie ik idd ook weer flink wat voordelen van passieve subs. en dat verhaal van db dj is ook wel waar, dat het er beter uit ziet en dat je anders weer wel erg veel aan het kabelen bent. maar welke passieve sub zou je dan aanraden en met welke versterker en equalizer? (niet al te duur aub)

Comment

Waarom wil je een eq? Je hebt veel meer aan een cross over! Deze splits namelijk je geluid op in hoog + mid en laag, zo krijgen je versterkers gelijk wat ze moeten gaan versterken. Als je dit niet doet versterken je versterkers het hele signaal (dus hoog mid en laag) en word het signaal door in de speakers ingebouwde filters afgekapt. Dit kost veel versterker vermogen dus kun je het beter met een cross over doen!
                      Last edited by Guest; Wednesday-31-08-2011, 22:54.

Comment

ohhh ok, ja ik ben zoals ik al zei beginnende dj en wist het verschil niet tussen een eq en een cross over. dus bedankt! maar wat raad jij aan voor mij kwa sub en versterker?

Comment

dB Technologies Arena SW 15.. goede kwaliteit, degelijk gebouwd... en gewoon heel strak uiterlijk. je kunt ook nog bij je merk blijven en de JB Systems Vibe 15 MKII subwoofer 400W kopen. deze sluiten goed aan bij je tops.

Comment

Actief lijkt me toch een stuk makkelijker in gebruik dan een passieve sub met losse versterker. Als je voor een actieve gaat heb je namelijk alles al in je sub zitten met een passieve sub heb je alles los staan. Aan jou de keuze! Als je toch voor passief gaat, misschien hier eens naar kijken?
                            Last edited by Guest; Wednesday-31-08-2011, 23:27.

Comment

Misschien is dit subje iets? ik heb hem in een DJ winkel hier vlakbij gehoord, kunnen flink knallen! Misschien een Behringer Inuke 3000 versterker erop en dan gewoon maar 1 kanaal aansluiten, kun je altijd nog 2 subje erbij kopen. Gebruik als je 1 subje gebruikt niet beide kanalen gebrugd want dan blaas je hem op

Comment

Working...
                              X