Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke mengtafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke mengtafel

Ik zit nu al een tijd te dubben welke p.a. mixer ik moet gaan kopen.
    Het zal vooral gebruikt gaan worden als eindmixer voor deejay's of drive-in show.
    (djm-800 erop)
    Voor de rest moeten dan naast die 2 kanalen (of stereo kanaal) ook nog minimaal 2 kanalen overblijven voor microfoon en wellicht nog een kanaal voor ander apparatuur. het zal ook gebruikt gaan worden voor zanger/zangeressen dus een kanaal voor een md speler en wat effectjes is ook wel leuk.

Mijn oog is zelf gevallen op de volgende tafels:

*Yamaha MG124CX live mixer
    *Allen & Heath ZED 14 PA mixer
    *Allen & Heath ZED 12 FX

Tenslotte wil ik ook een mixer die wel geacepteerd is in het verhuuscircuit en die je dus daar ook wel vaak tegen kan komen. uiteraard moet er goed geluid uitkomen.

Geaccepteerd in de verhuurwereld van de tape-artiesten?
    Het spreekwoordelijke opgegooide balletje is bij mij een MixWizard.
    Mooie tafels met ingebouwd galmpje (afhankelijk van versie).
    In medium setups ook als monitortafeltje te gebruiken.

Als je een tafel koopt waarbij er maar 2-4 kanalen bij kunnen, moet je direct een andere mengtafel te hebben om een band(je) te mixen. Een paar kanalen extra kunnen echt geen kwaad.

Comment

Tafeltje zal niet gebruikt gaan worden om bandjes mee af te gaan mixen maar puur om 2 microfoons, dj set en eventueel nog wat apparatuur op aan te sluiten.

De mixwizard ken ik voorderest niet, maar heb even een snelle blik geworpen op bax en het zijn toch flinke en prijzige tafels.
      Is de ZED serie niks dan, of het yamaha tafeltje?
      Last edited by --Djdave--; Thursday-01-09-2011, 00:20.

Comment

Ik ben niet bekend met de ZED serie, en over goedkopere Yamaha tafels hoor ik niet veel positiefs. Nu zit ik wel in een andere hoek (FOH etc) en werk met andere spullen dan jij vermoed ik... ;)

ZED schijnt wel erg ok te zijn voor de prijs.
        Waar ik zelf altijd wel erg tevreden over ben zijn Mackie tafels, maar dan alleen de VLZ3 en de Onyx tafels. Klinken mooi rustig en zijn mooi stil. De eq's klinken mooi warm en de preamps zijn ook erg oké voor de prijs. Maar die tafels gebruik ik alleen als 'kleine' tafel. Zodra er een fatsoenlijke (grote) band komt dan huur ik iets degelijkers in.

De tafels daaronder zijn echter niet erg interessant en de CFX tafels bijvoorbeeld ruisen behoorlijk ;)

Good luck!

Comment

De ZED krijgen overal zeer goede reviews en de ZED 14 staak ook op mijn wenslijstje. Enige minpuntje wat ik hoor bij de ZEDs is de USB support die scijnt slecht te zijn.

Comment

Oke, iemand bekend met de ZED 14 van A&H, het is een beter bekender merk in het veruurwereldje dan Yamaha lijkt me?

Comment

het is een beter bekender merk in het veruurwereldje dan Yamaha lijkt me?
              nee Yamaha is bekender, omdat iedereen yamaha kent en Allen&heath alleen door de professionals wordt herkend...

ZED 14 werkt zoals hij moet werken, zonder dat er na jaren componenten uitvallen. Mijn oom gebruikt hem voor een koor en wordt daardoor ook niet zo intensief gebruikt...

Comment

Het gaat dus de:

Yamaha MG124CX live mixer
                of de:
                Allen & Heath ZED 14 PA mixer
                worden.

Het gaat mij ook niet om bekender maar wat vaak gebruikt word, en ik denk toch dat de keuze van de Allen & Heath beter is omdat deze beter bekend staat en waarschijnlijk ook beter is.

Comment

In die keuze inderdaad de AH nemen! ;)

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
                    In die keuze inderdaad de AH nemen! ;)
                    ik ook

Comment

prima, dan is mijn keuze snel gemaakt (Y)

Comment

Working...
                      X