Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtgewicht speakertjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtgewicht speakertjes

Ik ben van plan ergens dit jaar over te gaan stappen naar een beter geluidsset dan de skytecs die ik nu heb :p

Het probleem is echter, dat ik wel een vrij grove set wil die heel wat aan kan, maar het mag niet te veel wegen! Het moet namelijk op mijn kamer opgeslagen worden en dat is de zolder, dus twee trappen op met een sub van 45 kg :shock:

Iemand die advies kan geven :?:

Ik weet dat de nieuwe JBL Eon Serie erg licht is, maar toch voor een enorm vermogen zorgt.
    Alleen of je de speakers zelf mooi en lekker vind klinken kan ik niet voor je zeggen.
    Vanmiddag kan ik ze beluisteren en kan ik je wel mijn mening over deze speakers geven.

Comment

Het ligt uiteraard ook aan je budget in hoeverre een setje nieuwe Eon's haalbaar is. ;) Hoeveel ben je van plan uit te geven?

Comment

Ja precies de nieuwe Eon's zijn wel vrij prijzig.
        Mijn baas heeft er 2 gekocht en was daarmee ongeveer €1600,- kwijt.
        Ik heb ze helaas nog niet beluisterd, maar wel vast gehad.
        En ze wegen werkelijk waar bijna niets. Je kunt er zo 2 oppakken en er mee weg lopen.

Comment

Een hoop series van jbl zijn erg licht ook de passieve set jrx gaat erg hard en is goed te tillen ook de bijpassende (en er meestal bijgeboden) crown versterkers wegen ook erg weinig.

Comment

Ja, maar laten we voordat we 10 sets aan gaan raden eerst het budget van de TS afwachten. ;)

Comment

Ik had als budget toch wel <1000 euro (voor tops+versterkers) gerekend.

Geven die Eon's wel een beetje bass dan?

Comment

Al eens gekeken naar actieve luidsprekers van dB Technologies? Die passen naadloos in je budget, wij werken zelf met basic-400's + sub-12's. Erg tevreden over.

Comment

Zie jij mij zo'n sub van 20 kg al twee trappen op slepen? :P

Hoeveel man zou je aankunnen met die goedkoopste Eon tops?

Comment

Ik sleep meestal mijn combicases á ca. 30/40 kg per stuk de trap op. Kwestie van een beetje spierballen kweken. ;)
                    Zoals Citybeatz al aangeeft, kun je ook eens kijken naar het dB Technologies assortiment. Veel leuke plastic kastjes voor een nette prijs.

Comment

Originally posted by Bob View Post
                      Zie jij mij zo'n sub van 20 kg al twee trappen op slepen? :P

Hoeveel man zou je aankunnen met die goedkoopste Eon tops?
                      20 kg voor een subwoofer is helemaal niet veel, de sub-12 weegt 18,5 kg en kan je zonder fitness trainingen moeiteloos de trap op zeulen.

Als je een grote (in afmeting) sub hebt, maakt het hem snel onhandelbaar en zwaar, maar een compacte sub als de sub-12 van dB is prima handelbaar.

Comment

20 kg ben je al gauw snel kwijt per top hoor, tevens weegt een beetje versterker dit ook al. Oftewel 20kg is echt niets, ze zijn ook nog eens erg klein.

Comment

Ik heb moet hier ook regelmatig met mij full-range speakertjes (à 15 kg) de trap af, maar meestal leg ik hier nog wel wat apparatuur bovenop (bij gebrek aan flightcases), dus 20 kg moet goed te doen zijn.

Als je speakers neemt die minder wegen zullen ze waarschijnlijk van slechtere kwaliteit zijn, dus of niet om aan te horen, of bij de eerste stoot tegen de muur bij het draaien op de trap gaat hij al kapot.

Comment

Originally posted by NBeat View Post
                            Als je speakers neemt die minder wegen zullen ze waarschijnlijk van slechtere kwaliteit zijn, dus of niet om aan te horen, of bij de eerste stoot tegen de muur bij het draaien op de trap gaat hij al kapot.
                            Voorbeelden wellicht van speakers die hij dan niet moet nemen? ;)

Comment

Budget reeksen (en ja ik weet het, er zijn uitzonderingen op), skytec rommel, dat soort meuk.

Comment

Working...
                              X