Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Lijkt me inderdaad een lichte set, echter niet geschikt om uit te breiden door de relatief zwakke tops en de subwoofer die deze van versterking voorziet.
De Soundhouse one lijkt me dan ook iets geschikter voor live-artiestjes die op een achtergrond/gezellig/etc. volume draaien.
Er zijn nog niet veel gebruikservaringen met de nieuwe Eon's, omdat deze nog maar net op de markt zijn. Je kunt uiteraard wel eens gaan luisteren hoe ze presteren. ;)
Ik heb ze vast gehad en echt waar ze wegen bijna niets!
Je kunt er zo 2 tegelijk naar boven dragen. Bovendien hebben ze er een extra handvat in het ontwerp verwerkt ten op zichte van de oude G2 serie.
Verder vind ik ze ook een stuk beter klinken dan zijn voorgangers.
Mocht je budget groot genoeg zijn voor deze Eon speakers zou ik ze zeker eens gaan beluisteren!
ik werk dagelijks met jbl eon 15 g2, deze zijn een kilo of 20.. dit is ook nog goed te tillen.
ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de nieuwe eons een kilo of 16 wegen..
subs volgens mij iets van 21 kilo
Reloop heeft ook een hele lichte sub: RABS-15 Sub A
Reloop heeft ook wel een best lichte (ik weet voor een fullrange niet echt wat licht is:D) fullrange:RABS-15 A
zelf geen evaringen mee maar lijkt me wel goed.
Iemand ervaring mee?
Lijken mij ook wel goed.
De fullrange kast doet me denken aan de DAP K-115, maar ik ben toch benieuwd naar de klank van deze kasten. Ook de actieve sub ziet er zeer compact en bruikbaar uit, alleen mis ik de tophat om hier een tussenpaaltje in te proppen. Ik denk dat dit komt omdat het figuur van het subje niet erg stabiel is wanneer er een even grote topkast bovenop staat, op 1,5 meter afstand. Dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken.
De kosten voor deze kasten zijn wel erg lokkend. Een kleine zoektocht met Google zei mij dat de 12" actieve topkast rond de 250 euro kost, terwijl de actieve 15" topkast en actieve 15" subwoofer voor iets meer dan 300 euro over de toonbank vliegen. Ik vind het wel interessant. :)
ik ben van plan om eerst de dap k112 te nemen en daarna een sub erbij te kopen.
en ik denk dat het die reloop word, heeft veel geluids druk: 127 db!!
er zit nog een long trow subwoofer in ook!!
iemand evaring met de k112?
Comment