Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluitingen boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluitingen boxen

Flink gezocht en interessante dingen tegengekomen maar niet gevonden wat ik zocht. Het zal een heel simpel antwoord zijn maar liever een keer teveel gevraagd dan een keer iets onnodig gesloopt te hebben ;)

Ik heb op de uitgang van de versterker (DAP P-500 vintage) twee speakon aansluitingen zitten. De ene naar box 1 en de andere naar box 2. Zover is het nog heel duidelijk. Nu zitten er op de speakers twee pluggen, maakt het dan uit op welke ik de kabel aansluit, links of rechts? Er staat niks bij de connectoren.

Dan heb ik nog een sub, prik ik deze in een van de twee boxen simpelweg erbij?

Dan nog een laatste vraag, ik heb hem toch al minimaal twee keer gezien maar kan ook deze niet meer vinden, volgorde van aan en uit zetten van laptop/mixer/versterker.

links / rechts op de speaker maakt niet uit, deze zitten doorgelust oftwel ze zijn allebei hetzelfde. Wat je in de ene er in stopt kan je overingens bij de andere er weer uit halen dus je zou vanuit een top (links) naar de sub kunnen gaan (of eerst van amp -> sub -> en dan door naar een top)

dat is al de goeie volgorde.

Comment

Nu zitten er op de speakers twee pluggen, maakt het dan uit op welke ik de kabel aansluit, links of rechts?
      Zit meestal keihard doorgelust van input naar output, met je speaker er tussen zeg maar. ;)

Dan heb ik nog een sub, prik ik deze in een van de twee boxen simpelweg erbij?
      Nou.. dat ligt aan je sub. Zeker als je er maar eentje hebt gaat het lastig worden. Voornamelijk in verband met je impedantie.

laptop/mixer/versterker
      Gewoon in de volgorde van het signaal aanzetten, in omgekeerde volgorde uitzetten. Zo voorkom je uitschakel-pieken als je bijv. je CD-speler of mixer uitzet.

Comment

Hoeft niet lastig te zijn toch?

Als je de sub op links doorlust (parallel uit) naar een top heb je links 4ohm en rechts 8ohm. Dat lijkt me toch geen probleem?

Comment

Thnx, in volgorde van het signaal is makkelijk te onthouden :cool:

Oke, als ze zijn doorgelust maakt het aansluiten inderdaad niets uit. Met een sub op de ene erbij zou het betekenen dat de impendantie van het ene kanaal 4 en het andere 8 ohm is. Is dat slecht voor de versterker of maakt het niet zoveel uit?

Comment

haha, zelfde post ongeveer ;)

Comment

Iemand nog over het verschil in impendantie tussen de kanalen?

Comment

Dat ligt er helemaal aan welke speakers/sub je hebt en hoe je van plan bent die aan te sluiten..

Comment

Working...
                X