Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gebruik je oren!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gebruik je oren!!

Ik heb eens even heel veel topics gelezen, en bij de helft wordt gevraagd 'Hoe kinkt dit?' 'Welke set is beter?'

En heel vaak krijg je dan een antwoord zoals 'Ga ze beluisteren' of 'Gebruik je oren!'

Ook van:
    - die en die tafel klinkt niet, antw: gebruik je oren
    - welke monitors moet ik kopen, antw: gebruik je oren
    - welke galm is het beste binnen mijn budget: gebruik je oren
    - welke speakerkast is beter: gebruik je oren

Heel grappig, je moet het eens proberen!

Hmmm.

Het spijt me Jan, maar het komt me wel heeeeel erg bekend voor.
    Een zekere andere technicus heeft dit ook bijna letterlijk op een niet nader te noemen ander forum gepost...

Comment

Toch, als je geen winkels in de buurt hebt, en je het op internet moet kopen, kan ik me zeer goed voorstellen dat mensen van tevoren willen weten of de ene set misschien beter is dan de andere. Dit is totaal logisch, en je mag me vertellen waarom het niet logisch zou zijn. Zo kan iemand het verschil vragen in kwaliteit tussen een setje Behringers en Pioneers. Als er mensen met ervaring voor beide sets zijn zullen die antwoorden, en dat is precies wat de TS wil.
      Ik snap je boosheid ergens wel, maar kom op zeg, niet zo kinderachtig. Hier is een forum voor. Vroeger kocht je een stereoset omdat je buurman zei dat die van hem het beste was voor het geld. Nu kunnen 100 mensen dat weerleggen, figuurlijk, via zo'n forum.

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
        Hmmm.

Het spijt me Jan, maar het komt me wel heeeeel erg bekend voor.
        Een zekere andere technicus heeft dit ook bijna letterlijk op een niet nader te noemen ander forum gepost...

Weet ik, het forum heeft alle leden gevraagd dit te verspreiden, dus ik doe dat. Het is niet boos bedoeld maar een speaker kan en hoor je niet te kopen als een ander die speaker goed VIND.

Comment

Originally posted by Ruben123 View Post
          Toch, als je geen winkels in de buurt hebt, en je het op internet moet kopen, kan ik me zeer goed voorstellen dat mensen van tevoren willen weten of de ene set misschien beter is dan de andere. Dit is totaal logisch, en je mag me vertellen waarom het niet logisch zou zijn. Zo kan iemand het verschil vragen in kwaliteit tussen een setje Behringers en Pioneers. Als er mensen met ervaring voor beide sets zijn zullen die antwoorden, en dat is precies wat de TS wil.
          Ik snap je boosheid ergens wel, maar kom op zeg, niet zo kinderachtig. Hier is een forum voor. Vroeger kocht je een stereoset omdat je buurman zei dat die van hem het beste was voor het geld. Nu kunnen 100 mensen dat weerleggen, figuurlijk, via zo'n forum.
          Als je mijn vraag NIET begrijp vraag dan een duidelijkere uitleg.

Ik probeer te zeggen dat je zoiets niet op het internet kan bepalen, wel een beetje maar lang niet helemaal. Stel jij vind Meyer slecht en Skytec goed. En ik vind Meyer goed maar ik weet niks van Skytec. Dan ga jij mij Skytec aanraden en koop ik die vervolgens. Dat is gewoon weggegooid geld. Je hoort speakers zelf te beluisteren, en niet op de mening van anderen te kopen!!

Het was niet boos bedoeld maar gewoon als mededeling voor mensen die bijvoorbeeld gaan vragen of Meyer goed is en Skytec slecht is. Dat hoor jij voor jezelf te bepalen en niet andere voor jou!!
          Last edited by JanPetersen; Tuesday-06-09-2011, 20:56.

Comment

Hoe dan ook:

Gebruik je oren is in combinatie met - niet mijn verzinsels -
            Read The F∞$3@#% manual, Use The F∞$3@#% Zoekmachine en ABMJVVP (Af Blijven Met Je Vieze Vuile Poten) de antwoorden op al uw vragen.
            Zeker op bepaalde basisvragen. ;)

Comment

Hoe dan ook:

Gebruik je oren is in combinatie met - niet mijn verzinsels -

Zeker op bepaalde basisvragen. ;)
              huh?

Comment

Bij het klinkt beter gedeelte ja. Maar bij mijn weten heeft een speaker nog wat meer dingen.

Wat kost het.
                Afmetingen.
                Gewicht.
                Vermogen.
                Eigenschappen zoals statief adapter en eventueel rigging points.
                Spreidings hoeken.

Kortom heel veel dingen meer dan alleen het geluid. Verder weten heel veel ts die de vragen stellen ook niet wat wel en wat niet bij elkaar hoort / kan. Ookal heeft dit lang niet altijd met klank te maken.

Kortom. Ik snap heel je post niet. Ik zie het nut niet van het posten. Heel vaak word er meer info gevragen / verkregen over een set dan alleen wat klinkt beter.

Verder zeg je dat moet je niet doen omdat zomaar iemand dat zegt op internet ik VIND die goed maar vervolgens ga je wel zelf een vaag topic starten omdat een ander iemand VIND dat dat dan maar moet.

Ja ja wie is er nu gek?

Comment

Als ik voor speakers aan het kijken ben,
                  open ik een topic om reacties van mensen te krijgen die die speakers hebben of er wel eens gebruik van hebben gemaakt.
                  Zo weet ik of mensen het wel goede speakers vinden.
                  Want ik ga niet steeds 3u karren voor niks...
                  Handig om te weten wat mensen ervan vinden.

Ik snap wat je bedoelt, maar je moet ook mij snappen want zo denken de meeste mensen die zo'n topic openen

Comment

@ JONKIE_NL:

Je moet wel de tekst in de Quote lezen! ;)

OT:
                    Om nu even écht ontopic te gaan gebruik ik graag een citaat van een forumlid:
                    In sommige gevallen zal het zeker opgaan, maar bij vragen in de trend van 'Welke speaker is beter, Skytec huppeldepup of Synco SR5" dan kun je antwoorden 'gebruik je oren', maar je kan de vraagsteller die moeite ook besparen natuurlijk.

Sommige gevallen zijn persoonlijk voorkeuren (galmpjes, praktische werking van een mengtafel), andere gevallen ("Hoe werkt dit apparaat?") zijn volgens mij prima te beantwoorden (en in de handleiding op te zoeken :P ).
                    Last edited by ajdeboer; Tuesday-06-09-2011, 22:05.

Comment

Ik snap de strekking van het topic niet helemaal, maar wel deels.

Ga je luidsprekers, beoordelen, dan heb je technische en persoonlijk te ervaren kenmerken van zo'n ding.

Technisch:
                      - Gewicht
                      - woofergrootte
                      - type woofer
                      - type driver
                      - type kastconstructie
                      - type kastontwerp
                      - afwerking
                      - grill
                      - belastbaarheid
                      - gevoeligheid
                      - maximum SPL
                      - afmetingen
                      - etc. etc. etc.

De persoonlijk te ervaren kenmerken:
                      - klank
                      - ervaring van geluidsdruk
                      - ervaring van klank
                      - ervaring van verdeling hoog/mid/laag

Ik ben zelf van mening dat een medium zoals een forum voor een groot deel kan helpen met het selecteren van een paar potentiële speakers als je specifiek naar iets op zoek bent, vooral dankzij de aanwezigheid van gebruikservaringen. Het voordeel is daarmee juist dat iedereen een andere mening heeft en iedereen dan ook zijn eigen mening zal geven. De één zal bijvoorbeeld een DAP Audio set aanraden aan iemand die een leuke drive-in show set zoekt, een ander gaat liever voor dB Technologies en weer een ander komt aanzetten met een volledig Behringer systeem. Betekent dat dan dat slechts één iemand gelijk kan hebben? Nee.
                      Maar het geeft wel stof tot nadenken, en misschien kom je dan uit op een set speakers waarvan je denkt: Goh, had ik niet eens aan gedacht.

Aan de hand van dat soort tips kun je voor jezelf een paar potentiële kandidaten samenstellen die je vervolgens gaat vergelijken en beluisteren. Dan kun je er zelf een oordeel over geven.

Belangrijk is en blijft dat je je goed kunt laten adviseren door anderen, maar gebruik je eigen verstand en ga luisteren. Pas wanneer je er zelf een goed gevoel bij hebt, ben je geslaagd voor een setje speakers naar mijn idee. ;) En wat voor merkje je er dan op hebt staan, zal een worst wezen.

Comment

@ JONKIE_NL:

Je moet wel de tekst in de Quote lezen! ;)
                        heb ik gedaan mar snap er geen snars van :S

"Read The F∞$3@#% manual, Use The F∞$3@#% Zoekmachine en ABMJVVP (Af Blijven Met Je Vieze Vuile Poten) de antwoorden op al uw vragen."

Comment

als iemand een speaker wil kopen, vraagt die persoon naar de ervaring met de speaker van forumleden.. Als IEMAND vraagt wat ik vind van de DAP MC serie, zeg ik dat het rotspeakers zijn omdat ze niet degelijk zijn. dat is de ervaring van mij met dat product. dit zal niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar daarom noemen ze dit ook een forumdiscussie.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                            dit zal niet voor iedereen hetzelfde zijn
                            Dat is dus waarom ik dit poste, iedereen heeft een andere smaak, dus ook voor de klank van speakers!!

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                              Dat is dus waarom ik dit poste, iedereen heeft een andere smaak, dus ook voor de klank van speakers!!
                              Maar alsnog is het handig weten wat anderen er van vinden...

Comment

Working...
                              X