Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gebruik je oren!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat niet alleen.

Als ik voor mijn huidige vaste band een set moet hebben - dat hoeft nu nog niet -, zal ik die zeker ook eerst gaan beluisteren! Het gaat erom, ook bij live zaken, dat mijn set gewoon strak klinkt. Welk merk daar nu op staat, zal het publiek een worst zijn. Ik heb menigeen verbaasd met mijn Behringer C-2's. Voor het geld zijn dat echt te gekke dingen, maar het blijft Behringer (en geen Neumann) als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik regel een set af op mijn smaak, en wat het publiek daarvan vindt, prima! (Ik heb een hekel aan een smiley-curve) Als ik zelf tevreden ben over het geluid, geldt dat over het algemeen ook voor het publiek. ;)

Comment

dat klopt, natuurlijk. Maar ik denk dat we moeten stoppen de zelfde argumenten heen en weer te slingeren. Voor nieuwkomers is dit al niet meer te volgen. Conclusie?

Je kan je toekomstige set beluisteren maar dat hoeft niet. Je krijgt meer informatie als je forumleest, maar die informatie gaat over ervaringsperspectieven en niet over het geluid zelf. Als je meer wilt weten over hoe iets klinkt moet je het gewoon gaan luisteren.

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
        Lieve dlo, (;))

Het was niet de bedoeling dat ik jou achterlijk noemde.
        Excuus als je dat verkeerd hebt opgevat.
        Welnee, maakt me niets uit. Dat lieve mag je overigens wel achterwege laten!;)

Maar ik blijf erbij, als ik in het geval van luisprekers een nieuwe set wil, neem ik één waarmee ik al ervaring heb (en tevreden over ben), of ik ga elders mijn licht opsteken. Ik wil een luidspreker beluisteren, betasten, tillen, nakijken, etc.
        Ik zeg ook niet dat ik je ongelijk geef, in jouw positie kan ik me heel goed voorstellen dat je eerst gaat luisteren ed, dit vind ik ook heel logisch. Ik zeg alleen dat je anderen niet moet veroordelen die dit wel doen. Zelf vind ik het lekker makkelijk en leuk om het internet af te struinen naar bepaalde goederen(niet alleen geluid hoor).

Daarbij wordt er op openbare(!) fora ook gereageerd door mensen met geen ervaring met een bepaald product, maar van horen-en-zeggen hebben. Wie weet of ze ook daadwerkelijk de persoon zijn die ze zeggen te zijn.
        Tsja, dat is erg jammer dat dat soort mensen er zijn. Maargoed, dat is mijn risico als ik niet de mogelijkheid heb om naar een winkel te gaan. Overigens koop ik ook niet gelijk iets als één willekeurig iemand aangeeft dat bv de speakers erg goed zijn.

Comment

Working...
        X