Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag ivm speakers

Hallo,

Ik ben een jonge, beginnende dj en ik heb een vraag ivm speakers en de aansluitingen ervoor.

Welke set is ideaal voor een beginnende dj (die niet al te veel geld heeft:cry:) en zou willen beginnen met kleine feestjes.

Welke aansluitingen moet ik gebruiken voor de set op mijn pc aan te sluiten.

wat is je buged? is niet al te veel geld 500 euro of 100 euro?

Comment

Om precies te zijn 359 euro.

Comment

ook belangrijk om te weten, waar wil je de speakers voor gebruiken? wil je ze in een studio of om feestjes te draaien?

Comment

Ik kan je de beginners sets van JB systems en behringer aanbevelen... klinken redelijk neutraal en zijn degelijk.

twee hiervan zijn best goed en je hebt geen versterker meer nodig.
          Behringer B212D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

het is slim om er een mixer bij aan te schaffen... zodat je er meerdere signalen op kan zetten.

Comment

Originally posted by th0m4s1 View Post
            ook belangrijk om te weten, waar wil je de speakers voor gebruiken? wil je ze in een studio of om feestjes te draaien?
            Voor feestjes

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
              Ik kan je de beginners sets van JB systems en behringer aanbevelen... klinken redelijk neutraal en zijn degelijk.

twee hiervan zijn best goed en je hebt geen versterker meer nodig.
              Behringer B212D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

het is slim om er een mixer bij aan te schaffen... zodat je er meerdere signalen op kan zetten.
              Ik mix via pc (virtual dj ) en een controller.
              Hoe sluit je het dan aan op pc?

Comment

welke controller?

Comment

Originally posted by dj_rob View Post
                  welke controller?
                  Hercules e2

Comment

Je zult sowieso ook een audio-interface moeten hebben als je ook wilt voorbeluisteren bij het mixen.

Je krijgt immers twee aparte signalen:
                    Master-uitgang: Het geluid dat je publiek te horen krijgt
                    DJ-hoofdtelefoon: Het geluid dat jij hoort wanneer je aan het voorbeluisteren bent.

Je hebt dus een audio-interface nodig waarbij je die twee apart kunt uitsturen. In je software kun je kiezen welk signaal naar welk kanaal gaat op je audio-interface.

Een van de goedkopere oplossingen hiervoor is de Numark DJ I/O audio interface.

Je hoofdtelelefoon kun je dan op de hoofdtelefoonuitgang aansluiten, je speakerset op Output 1.
                    Plus, je kunt er dan zelfs nog een microfoon aan koppelen. :)

Goed, van je +/- 360 euro gaat er dan 90 euro af. Dan hou je 270 euro over voor een setje speakers, niet onaardig om mee te starten.

Je zit dan echter wel in het uiterste budgetsegment om mee te starten. Ik zal een setje samenstellen waarbij je het meeste uit je budget kunt halen, maar het is dan natuurlijk wel een systeem waar je niet teveel eisen aan moet stellen. ;) Er zal voor de wat kleinere feestjes wel genoeg vermogen uit komen en in de toekomst kun je altijd kijken voor een ander systeem in een hogere klasse.

Het meest optimale setje voor je budget:
                    2x Omnitronic DX-2222 passieve luidspreker
                    1x Skytec SPL-1000EQ

Dan heb je voor je budget een niet onaardig setje met naar mijn idee de beste materialen die je binnen dit budget kunt hebben. Nogmaals, het is geen wondersetje (dat kan ook niet voor dit geld, geldt ook voor andere speakersystemen in deze klasse), maar wel meer dan prima als je op kleine feestjes wilt gaan draaien. Dan kun je alvast wat centen gaan binnenharken om later een groter, kwalitatiever systeem aan te schaffen. ;)

Comment

Dank je.

Comment

Hoeveel mensen kunnen die speakers aan?

Comment

Je kunt ze op feestjes gebruiken tot ongeveer 50 man met deze combinatie. Meer moet je er ook niet mee willen doen. ;)

Speakers komen het beste tot hun recht als ze iets verhoogd staan, al heb je daar niet altijd gelegenheid voor op sommige locaties.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                            Speakers komen het beste tot hun recht als ze iets verhoogd staan, al heb je daar niet altijd gelegenheid voor op sommige locaties.
                            Ik zou daarom te lossen actieve speakers pakken(geen full-range zoals de speakers die Rick aangaf.)

Deze actieve speakers kan je namelijk op een statief zetten en daardoor heb je altijd deze verhoging.

Alleen heb je dan voor dit budget nog geen echt volwaardige set, dit krijg je pas met meer budget want dan kan je er nog subs(bass boxen) onder zetten.

Comment

Ik heb een oplossing aangegeven die binnen het budget zit, tevens naar mijn idee met de meeste 'value for money'. ;)

Hierbij ook nog even benadrukt, wil je wat meer kwaliteit en/of kwantiteit, dan zul je er bijna het dubbele voor moeten uitgeven (bekeken vanaf mijn voorgestelde set). Dan heb je een leuk instapmodel Behringer systeem. Maar of dat het prijsverschil voor de topicstarter waard is.. :)

Comment

Working...
                              X