Announcement

Collapse
No announcement yet.

luidsprekers bruggen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• luidsprekers bruggen

beste mensen,

ik ben van plan om 4 luidsprekersets te kopen maar weet niet hoe ik ze kan verbinden.
    dit zijn de luidsprekers:veeg deze wil ik aansluiten op de behringer DDM4000 kunnen jullie mij helpen aub?

alvast bedankt,
    Last edited by Rick; Tuesday-13-09-2011, 07:07.

uuhm ik ben geen speaker expert maar dat zijn wel de slechte speakers die je krijgen kunt. daarmee zal ik nog niet eens een feestje geven voor twee mensen in een bezemkast. overige forum leden kunnen je betere speakers aanbevelen.

Comment

mmm...
      Ik snap dat je erg enthousiast bent geworden dat je voor deze prijs een speakerset kunt kopen maar we moeten je toch even waarschuwen.
      Ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken maar het zal eigenlijk voor elke toepassing niet geschikt zijn. De vraag is ook waarom je vier van deze sets wilt kopen.

Als je aan ons even je wensen uitlegt en vertelt wat je budget is dan kunnen wij een betere set aan je voorstellen.

Om toch nog een beetje tegemoet te komen op je vraag, je kunt vanaf deze versterker niet doorlinken naar andere versterkers. Je zult dus vanaf je mixer het signaal moeten splitsen.

P.S. dit is een bax-shop forum, met bijbehorende webshop. Linken naar andere webshops is dus niet toegestaan.

Comment

@ donkey kong, als je niets beters kan posten, post dan niets want met dergelijke commentaar help je de persoon niet verder en je bericht is zeker geen meerwaarde voor het forum, 90% van je berichten zou je beter niet posten.

@ jardy660 Het is niet toegestaan om te linken naar andere website's maar dit zal Rick je wel uitleggen.
        De speakers in je link zijn niet de beste speakers, er zijn waarschijnlijk iets betere speakers te vinden voor weinig geld al mag je voor dat bedrag niet veel verwachten.
        Geef eens wat meer info dan kunnen we je ook beter helpen.

- wat is je maximum budget?
        - heb je al een versterker of moet je deze ook nog kopen?
        - waarvoor heb je speakers nodig, feestjes, thuis op je kamer .....
        - Vul zelf maar aan, hoe meer info, hoe beter we je kunnen helpen
        Last edited by Mol; Tuesday-13-09-2011, 08:40.

Comment

Link weggeveegd, reden hiervoor is al genoemd. @donkey kong, beperk de niets-toevoegende posts.

Hiernaast is het echt afhankelijk van je budget en wat je wilt gaan doen voor dat geld. Laat je alsjeblieft niet blindstaren op webshops die adverteren met 'ooh kijk hier eens je krijgt 10.000 watts!!', daar klopt in de meeste gevallen vrij weinig van, aangezien het een verkapte maximale belasting is die je 1 miliseconde kunt doen, voordat je het spul om zeep helpt. ;)

Voor het geld zijn er best geinige setjes op de markt, maar besef wel dat je voor dat geld geen topsysteem in huis haalt. Het blijft een compromis tussen budget en kwaliteit.

Comment

sorry voor de link ben nieuw op deze forum dus nog niet veel ervaring,
            ik zou graag een luidsprekerset willen dat goed is voor al redelijk wat mensen te kunnen draaien bv max 500 personen. heb nog niks van materiaal maar zal waarschijnlijk de bihringer DDM4000 mengpaneel gebruiken.
            een luidsprekerset smanenstellen voor mij zou prima zijn zal even wat gegevens noteren:
            - +- 500 personen
            - max 2000 tot 2500 euro voor de voledige set
            - zou speakers willen gebruiken voor in een grote kelder maar ook openbaar en in kleine zalen
            - heb nog niks dus ook versterkers inbegrepen
            zou je ook wat info kunnen geven want kan maar 1 booth versterker, 1 bass versterker, en 1 andere versterker aansluiten wat zou ik daar tegen kunnen doen?

alvast bedankt, ps sorry voor link zal er wat meer op letten

Comment

Naar mijn weten zitten er op de DDM veel meer uitgangen, 1 xl, de sub en 3 rca, waarvan 1tje tape. Daarnaast de digitale output maar ik verwacht niet dat je die zult gebruiken.(Correct me if I'm wrong). Dit aantal uitgangen moet meer dan genoeg zijn, je kunt immers versterkers vaak ook nog naar elkaar doorlussen. Ook is het verstandiger om 2 sub's en 2 topjes te kopen van een goed merk dan 4 setjes van 100/200 euro denk ik zo. Welke, daar heb ik geen idee van en daar zullen andere mensen je bij moeten helpen. Overigens zul je 500 personen niet gaan redden, dus dat kun je uit je hoofd zetten.

Comment

ik dacht mischien aan de Behringer Eurolive VS1220 PA speakers (weet niet hoeveel)
                en de SKYTEC SMW18/SKY2000 - DJ SUBWOOFER EN VERSTERKER SET 2000W
                maar als ik nu die pa speakers koop hoeveel heb ik er nodig, welke versterker,...

Comment

maar als ik nu die pa speakers koop hoeveel heb ik er nodig
                  Een heleboel. Want 500 man ga je daar echt niet mee redden.

Laat die budget-setjes eens links liggen en ga nu niet zitten selecteren op prijs. Daar heb je met jouw budget helemaal niets aan, want je hebt best een leuk bedrag om te besteden. Dan kun je beter gaan voor een compacter systeem in een hogere prijsklasse, daar haal je veel meer geluidsdruk uit, heeft een veel betere kwaliteit en zal over het algemeen ook betrouwbaarder en makkelijker te vervoeren zijn.

De 500 man die je opgeeft, dat gaat sowieso niet lukken. Maar waarom zou je dat in één keer willen? Begin eens met een leuk systeem waar je een mannetje of 150 mee kunt bespelen, dat is al meer dan voldoende voor een flink buurthuis-zaaltje.

Je geeft aan nog geen enkel materiaal te hebben. Oriënteer je eens op de markt, tegenwoordig wordt er ontzettend veel digitaal gedraaid, dus met de laptop er bij. Misschien is dat ook wel iets. ;)

Om zomaar eens een voorbeeld te geven binnen je budget, hier alvast een samengesteld setje, zodat je een beelt hebt van waar je in kunt denken:
                  1x American Audio Multimedia Party DJ set
                  2x American Audio PXW18P actieve subwoofer.

De speakers hebben al een versterker ingebouwd, dus die hoef je dan niet meer aan te schaffen.

Met zo'n set heb je eigenlijk alles al aan boord om direct aan de slag te kunnen als DJ. De Encore 2000 kun je zelfs gebruiken om muziek af te spelen van CD's (CD-spelers ingebouwd), of zelfs USB-sticks. En natuurlijk aan je laptop koppelen.
                  Enig minpuntje is dat de Encore 2000 er pas over 5 weken is, de rest zou wel al uitgeleverd kunnen worden. ;)

Comment

liever niet met laptop, hy is redelijk oud dus vertouw dat niet echt.
                    en de American Audio Multimedia Party DJ set lijkt me ook niet echt iets
                    zal wat details neerplaatsen van de subs die ik wss wel wil gebruiken

2x SKYTEC SMW18 - PASSIEVE SUBWOOFER 18" 1000W:
                    Professionele basluidspreker met tophat in het bovenpaneel voor plaatsing van een speakerstandaard.
                    Grote 18" woofer
                    Ingebouwd low-pass filter
                    Bekleed met dempend vilt
                    Diepe resonantievrije basweergave
                    Stevige handgrepen
                    Metalen hoekstukken
                    Tophat in bovenpaneel
                    Aansluiting: 2x NL4, 2x 6.3mm jackplug, 2x vergulde terminals
                    Peak power 1000W
                    Top Hat Yes
                    Power max. 500W
                    Power rating 300W
                    Woofer 18 inch
                    Impedance 8Ohm
                    Frequency response 20Hz - 300Hz
                    Connector 2x NL4 / 2x 6.3mm jackplug
                    SPL @ 1W/1m 89dB
                    SPL max 119dB
                    Dimensions 560 x 440 x 650mm
                    Weight 20.1kg

1x SKYTEC SKY-2000B - PA VERSTERKER 2 X 1000W:
                    PA versterker voor semi-professioneel gebruik, welke in geen enkele DJ-installatie mag ontbreken. Moderne MosFet-techniek staat garant voor langdurige topprestaties.
                    Betrouwbare MosFet-techniek
                    Verzonken volumeregelaars per kanaal
                    Blauwe LED outputmeters per kanaal
                    Groot frequentiebereik
                    Snelle response-tijd
                    Electronische bescherming
                    Koeling d.m.v. ingebouwde ventilator
                    Geschikt voor 19" montage
                    Power Supply 230Vac, 50Hz
                    Distortion <0.5%
                    Output Terminal/Speaker/XLR
                    Output power:4 Ohms 2x 1000W
                    Signal to noise ratio >98dB
                    Frequency response 20Hz - 20kHz
                    Dimensions 482 x 380 x 132mm (3U)
                    Weight 14kg
                    ik dacht voor deze subs, juist de pa luidsprekers weet ik nog niet iemand een idee?

Comment

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met Skytec speakers, heb er zelf ook een setje van staan thuis.
                      Nu, wat ik er over kan zeggen is: ze zijn leuk en dreunen best hard voor wat ze kosten.
                      Daar is dan ook alles mee gezegd, want ik heb ze nu anderhalf jaar en heb er toch al behoorlijk wat problemen en stukken mee gehad.
                      Als je dus iets wilt hebben dat langer dan dat meegaat zou ik naar een kwalitatief beter merk gaan en je niet focussen op Wats en grote getallen die ze bij skytec geven...

Comment

2X Behringer Eurolive B1220 PRO passieve luidspreker
                        2X Behringer Eurolive B1800X PRO passieve subwoofer
                        1X Behringer CX-2310 crossover

deze mss beter? weet niet welke versterkers maar kan iemand me daar mee helpen (indien deze beter luidsprekers zijn) moet op de behringer ddm4000 aangesloten kunnen worden.

Comment

Verwijderd.
                          Last edited by Christian; Wednesday-14-09-2011, 22:47. Reason: Eigenlijk een overbodige reactie dus vandaar verwijderd.

Comment

Ik denk dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je draagt nu verschillend materiaal aan om vervolgens aan ons te vragen of het 'iets is'.

Daar zul je altijd diverse reacties op krijgen die uiteenlopen.

Persoonlijk denk ik dat je het beste af bent met een goede, kwalitatieve instapset die je in een later stadium nog goed uit kunt breiden. Ga geen grote stapels hout neerzetten, maar neem liever een stel compacte kasten die goed klniken en er veel geluidsdruk uit kunnen persen zonder te vervormen.

Hiernaast zul je goed moeten letten op welke versterking je gaat gebruiken. De Behringer set die jij aanhaalde, daar zitten nog geen versterkers bij. Ga je met een crossover werken dan heb je twee versterkers nodig; eentje voor je topkasten en eentje voor je subs.

Comment

kan je toevallig een voorbeeld van de versterkers geven aub want ken er niet veel van. ga denk ik de behringerset kiezen. en op de behringer ddm4000 zijn outputs voor; topkasten en subs stel maar voor wat het beste is; met crossover of niet weet het doel er niet van heb da gezien bij een reactie en tis een goeie set zegt hij
                              Last edited by jardy660; Thursday-15-09-2011, 17:43. Reason: meer details

Comment

Working...
                              X