Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar setje tops +-2000€

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar setje tops +-2000€

Dag iedereen,

Ik ben al enkele jaren met dj'ing bezig en sinds een tijdje ook met verhuur van licht en geluidsinstallaties.
    Nu is het moment gekomen dat mn setje tops niet meer voldoet voor die verhuur en zoek ik dus een ander setje.
    Het setje moet aan deze eisen voldoen:

- Actief (ivm vervoer)
    - Het moet geschikt zijn om de verhuur in te gaan, foolproof dus
    - Het moeten fullrange speakers met 15" woofer zijn gezien er soms ook zware bas moet uitkomen.

Het geld ligt al klaar, nu nog het advies van jullie.

Mvg,

Stijn Plessers
    Dolces & Banana

Persoonlijk kan ik je een setje RCF Art topspeakers aanbevelen. Prachtig geluid, duurzaam genoeg.

Comment

Ik lift even mee want ik zoek ook een set topjes + subs met mooi warm geluid die niet schel gaan klinken als je de volume knop open zet, ze moeten dienen voor feestjes van zo'n 300 man maximum.
      Als het kan graag een link naar de speakers.

Comment

Iets uit de stal van RCF zat ik ook al direct aan te denken, zeker als de woorden 'verhuur' en 'actief' voorbijkomen. Loont zeker om daar even tussen te kijken. :)

Comment

Originally posted by Mol View Post
          Ik lift even mee want ik zoek ook een set topjes + subs met mooi warm geluid die niet schel gaan klinken als je de volume knop open zet, ze moeten dienen voor feestjes van zo'n 300 man maximum.
          Als het kan graag een link naar de speakers.
          Hier gaat het alleen om fullrangekasten die ook de verhuur in kunnen, lijkt me wel een beetje andere koek dan wat jij wilt. ;) Maar om je niet helemaal zonder advies weg te sturen, misschien kun je in het dB Technologies assortiment kijken.

Comment

RCF was inderdaad ook mijn eerste keuze, omdat het gewoon een kwalitatief topmerk is.
            Heeft iemand ervaring of kennis over de schokbestendigheid van zulke speakers?
            Met name deze dan bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html

Comment

Dan zet ik hier wel een oproep er bij, aangezien het over het zelfde onderwerp gaat,

Ik zoek 2 nieuwe topkasten voor boven op mijn subs. Zat wel te denken aan actieve kasten, zodat ze ook makkelijk inzetbaar zijn zonder lompe versterkers e.d.
              ze mogen een 1000 euro kosten( totaal)

Comment

ze mogen een 1000 euro kosten( totaal)
                De RCF ART 312A MKII, heb ik goede ervaringen mee. Als je ze hoort ben je al bijna verkocht en ze zijn ook nog eens erg degelijk.

Comment

Ik zat zojuist in de chat met bax zelf, hun hadden het ook over deze. Daarna gaf ik de 15" versie aan ( 1150 totaal ) en bax geeft aan dat deze een stuk beter zou zijn.

Comment

Ghoh beter, anders zul je bedoelen. Voor toepassingen als zang en spraak is een 12" meer dan goed genoeg, wil je er zwaar mee gaan feesten, heb je wel een 15" nodig. T'is maar juist wat je bedoelingen ermee zijn.

Comment

Drive in show, verjaardagen voor oude mensen tot housefeesten voor de jeugd. Dus zoals jij het aangeeft is de 15" geschikter? er ligt dan een 18" sub onder.

Comment

Das weer een ander verhaal als je er een sub onder steekt. Dan wordt je top vooral gebruikt voor je high en mid's, waarbij een 12" woofer wel weer volstaat.
                        Maar als je hem zonder subs zou willen gebruiken, fullrange dus, ga je beter voor een 15" woofer, zoals in mijn geval.

Comment

Als je de luxe hebt om subwoofers te gebruiken, zul je ook voor de kleine dingetjes al snel een extra subje meenemen voor onder de DJ-booth, dan zou je met een 12 inch al volstaan. :) 12/18 combi kan best goed klinken, maar zul je moeten horen. In het hoog, mid en diepe laag zul je dan een goede balans hebben, alleen mis je een dikke kick in het systeem. Doe je er bruiloften e.d. mee dan is dat toch niet zo erg, doe je meer housefeesten dan kun je misschien beter een 15 inch top pakken.

Comment

Budget was €2000,- toch?
                            Waarom geen ElectroVoice SXA250?
                            Vind het een geweldig geluidssysteem, waar ik het bij RCF nog wel eens schel vind klinken. Zou eens kijken of je die kan gaan beluisteren, is zeker de moeite waard.

Comment

Ik heb nog nooit van dat merk gehoord, iemand anders die er een mening over heeft of er al mee gewerkt heeft?

Comment

Working...
                              X