Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar setje tops +-2000€

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ElectroVoice is een merk dat voornamelijk in het pro-segment opereert, als je even zoekt op internet zul je zien dat de SXA250 eigenlijk een van de kleinste modellen is.
    Tevens worden de onderdelen van EV gebruikt in systemen van o.a. Dynacord.

Ik wil RCF niet af doen als een budget merk, want dat zijn ze zeker niet, maar je zou kunnen zeggen: RCF is een merk voor hobbyisten die geld hebben voor kwaliteit en ElectroVoice(EV) is een merk voor de echte vaklui.

Comment

Met die uitspraak moet je een beetje uitkijken, want dat is tegenwoordig best afhankelijk van de serie. EV (=ElectroVoice) heeft bijvoorbeeld de zeer betaalbare Live X serie, maar die zal wel minder presteren dan de 4PRO serie van RCF.

Overigens is dit puur ter illustratie, ik heb beide series niet gehoord.

De duurdere series van EV (met name de RX serie) wordt inderdaad veelvuldig gebruikt bij pro's.

Comment

Is dat niet een beetje te hoog gegrepen voor een beginnend verhuurbedrijfje?
        Is het niet slimmer om eerst wat in 'goedkoper' materiaal als RCF te investeren voor je naar het topsegment gaat?

Comment

Ach, als je kan betalen, why not? Electrovoice is in elk geval wel een merk dat door iedereen geaccepteerd wordt, ik weet niet of dat ook voor RCF geldt.

Comment

Dat is het probleem nu natuurlijk altijd he, geld. Ik kan nu 2000€ op tafel leggen na hard te werken deze vakantie. Maar daarvoor wil ik ook wel een set waar ik iets mee kan uithalen. Kan ik met een set EV SXA250 een fatsoenlijk feesje aan? Is de geluidsdruk te vergelijken met bijvoorbeeld een RCF Art715A?

Comment

Geluidsdruk zal lager zijn dan bij een ART715A, dit gewoonweg omdat de 715A grofweg 3x zoveel vermogen heeft, of het klankmatig net zo goed is moet je zelf gaan beoordelen.

In jou geval zou ik een lijstje maken met actieve sets binnen jouw budget en gewoon eens her en der gaan luisteren wat je mooi vind.

Wat heb je allemaal in het 15" Full Range <€1000,-..
              • RCF ART 715A (750W)
              • Yamaha DSR115 (1300W)
              • ElectroVoice SXA250 (250W)
              • dB Technologies Opera 605D (600W)
              • JBL PRX615m (1000W)

Daarbij zie je dat je in jouw prijsbudget bij ElectroVoice toch minder vermogen hebt dan bij andere merken en dat is het verschil. Enige tip die ik kan geven is om te gaan luisteren en te vergelijken, het gaat er immers ook om dat JIJ het mooi vind klinken.

Waarom wil je trouwens perse actief? Passief heeft ook zo z'n voordelen.. mocht je toch passief ook een optie vinden weet ik nog wel een goede Meyer UPA-1A te koop staan voor een heel schappelijke prijs.

Comment

Het wattage zegt hierbij helemaal niets, 100db van 250 watt is even hard als 100 db van 1000 watt. De rcf heeft 130db (?) en de ev 126, verschil ga je niet echt merken ( een verschil van >10 is pas echt hoorbaar).

Schuif dus de ev niet meteen opzij door enkel maar vermogen te kijken, wat het zijn gewoon hele degelijke speakers.
                Opzicht zijn het allemaal wel leuke speakertjes, alleen yamaha ben ik persoonlijk niet zon fan van.
                Mocht je je budget nkg wat kunne ophogen, de ZX serie van EV is ook echt zeer okay.

Info over upa op pm aub ?

Comment

Je zegt dus dat de RCFart 715a en de EV SXA250 overeenkomen wat betreft geluidsdruk, dat wil ik eens horen dan. Verder neem ik ook de JBL PRX615m op in het lijstje van speakers dat ik wel eens wil beluisteren.

Nu waarom wil ik actief?
                  De boxen zijn bedoeld voor verhuur en drive-in. Gezien ik dus alles dan snachts nog naar huis moet slepen tot op het eerste verdiep zie ik het niet echt zitten om daar een versterkerrack mee te slepen.

Ook jammer dat de Electro Voice niet in het assortiment zit van baxshop, moeilijk om ze dan eens alle 3 samen te beluisteren. Of is hier wel een mogelijkheid toe?

Comment

Ev is zeker niet slecht. De zx5'en gaan als de brandweer, klinkt supper fijn, ook voluit. Word absoluut niet scheel, blijft gewoon lekker rustig doorblazen. De ZX5 serie kun je krijgen zowel actief als passief. Deze komen wel boven je budget uit, 2 actieve kasten kosten ruim €3000,- nieuw. Passieve kasten kosten ruim €1600,- Als je hierbij bijvoorbeeld de EV Q1212 versterker pakt krijgt de speaker genoeg vermogen, deze versterker kost ca. €840,- Kom je uit op ongeveer €2400,-

Deze worden door elk verhuur bedrijf geaccepteerd, klinken gewoon heel erg goed, en je kunt er makkelijk 2x RX118Subs onder zetten, dan heb je een hele krachtige, compacte set.

Bax shop heeft ze niet in het assortiment, maar geloof dat ze deze wel kunnen leveren. Voor de zelfde prijs weet ik niet, dat zou je met bax moeten overleggen. Het is wel jammer dat ze EV niet in het assortiment hebben.

Comment

Ook jammer dat de Electro Voice niet in het assortiment zit van baxshop, moeilijk om ze dan eens alle 3 samen te beluisteren. Of is hier wel een mogelijkheid toe?
                      Helaas hebben we niet zo'n goede ervaring met de importeur van ElectroVoice... vreemd genoeg is er een tijd geleden nog een praktijkvoorbeeld geweest waarom niet. Een importeur is voor ons meer dan zomaar een dozenschuiver, als onze mentaliteit niet overeenkomt met hun mentaliteit, is het lastig goede zaken te doen. ;)

Hiernaast zijn er praktijken geweest waardoor wij zeer hoogstwaarschijnlijk geen EV gaan leveren (tenzij er wel een goede distributeur voor komt).

Het forumvoorbeeldje lees je hier.

Comment

Nuja ik geloof best dat EV supermooi klinkt en professioneler is dan alle andere merken hier vernoemd, maar een budget ineens met €1000,- optrekken is niet simpel voor een student.

Het zou natuurlijk wel mooi zijn om als beginnend bedrijf dadelijk met een setje Ev's te kunnen uitpakken. Daar zal dus nog eens zwaar over nagedacht moeten worden..
                        Last edited by stijn1991; Thursday-15-09-2011, 13:10. Reason: Al vermeld in vorig bericht

Comment

Klopt, over de praktijken van "niemand" hoeft het merk niet gelijk meer te worden geleverd. Het merk EV draait het om, niet om hem.

De ervaringen wat jullie hebben met de importeur weet ik ook niet, dit gaat mij ook niet aan. Ik vind het wel jammer dat bax geen EV kan leveren, dit merk wou ik op overgaan.

Even terug op topic komen:
                          Ik zou tijdje wachten en dan setje Ev's kopen, alles wat je er voor koopt is jammer geld. Kun je beter langer sparen en dan gelijk goed beginnen.
                          Last edited by dj nick; Thursday-15-09-2011, 13:19.

Comment

Dankjewel Rick.

En gezien ik toch redelijk tevreden ben over de service van bax-shop (tot ze mn mengpaneel nu al een maand hebben voor een 'spoedreparatie' na een reparatie waardoor het enkel nog maar stukker was...) wil ik liever daar gaan luisteren en mn aankoop doen.

Comment

Klopt, over de praktijken van "niemand" hoeft het merk niet gelijk meer te worden geleverd. Het merk EV draait het om, niet om hem.
                              Punt was dat 'niemand' een medewerker was van de distributeur in Nederland/België en wij het niet zo op prijs stellen als iemand probeert op zo'n manier zijn producten aan te prijzen. Kijken we er met een 'omzet-bril' naar, dan is het erg aantrekkelijk omdat er vraag naar is. Maar zolang we geen goede distributeur kunnen vinden, willen we het niet gaan leveren.

Dit heeft ook verder niets te maken met het merk EV zelf, maar met de serviceverlening en zaken er achter.

Comment

Klopt, ik bedoelde het anders; Dat gelijk het distributeur er niet op aan moet gekeken worden. Ik zou het ook niet op prijs stellen om eigen producten aan te prijzen.

Zoals ik al zei service etc weet ik niet hoe dat zit tussen bax en EV, laten we hopen dat er andere distributeur komt en dat jullie wel EV kunnen leveren.

Comment

Working...
                                X