Announcement

Collapse
No announcement yet.

DB geluidsinstalatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat zou mijn keuze ook geweest zijn. Wij hebben ons 2de setje db ook al besteld en halen we 28 december zelf op omdat we dan toch naar bax toe gaan.

Voor zover ik weet had je toch nog niet alles helemaal compleet om op pad tegaan. Je miste toch nog wat meer dingen die nog niet af waren? Maakt het niet minder vervelend maar wel minder erg dat de db er ook nog niet is.

Een collega bedrijf waar wij veel voor en met werken heeft ook verschillende setjes uit de flexys serie en ik moet zeggen dat ik elke keer weer verrast ben als ik hoor wat er uit die setjes komt. Zeker als je ziet wat je ervoor betaald. Er is natuurlijk wel beter, maar wat betaal je er dan voor?

Comment

Ik moet inderdaad nog spullen, lichtsturing (sunlite) table tops, truss, windup statieven, nog wat flihgtcase en ander klein grut dus zit ik niet dringend te wachten op de speakers.
      De DB flexys zullen toch wel beter klinken dan mijn vibe 15 van jb system, ik moest voor mijn vibe's toch nog subs kopen wat me ook 1500 zou kosten met een versterker ingebouwd en voor 3000 euro heb ik toch een beter setje.

En gezien mijn leeftijd zit ik soms nog te twijfelen of ik de investering wel zou doen want we spreken toch over een bedrag van rond de 7000 euro, ik zou graag terug wat feesten verzorgen maar is het nog de moeite vraag ik mij steeds af?
      Last edited by Mol; Sunday-27-11-2011, 20:56.

Comment

Als je een beetje op niveau zit en met fatsoenlijk materiaal komt vragen ze bij ons in de regio tussen de 450 en 600 euro incl. BTW.

Dan krijg je dus een dj die ongeveer 5 uur draait.
        Geluidset voor een goede 100 a 150 man.
        Licht wat truss setje parren met 2 scans of movingheads.
        Met natuurlijk een dj booth en benodigde draai gear.

Naar mijn idee gaat een goede installatie jaren mee en mag het dus niet een echt probleem zijn wanneer je geregeld draait je deze investeringen terug kunt verdienen. Dat je het als hobby zult moeten zien kan ik je nu al vertellen. Voor een echt inkomen is een simpele drive-in niet voldoende. Dan móet je waarschijnlijk echt groter gaan denken.

Comment

Het is me niet om het inkomen te doen, daarvoor heb ik mijn gewone job, ik zie het als hobby en als je zoals ik van je 17 bezig bent en ik er nu 49 ben is het moeilijk om ermee te stoppen, toch in mijn geval, ik ben er de laatste 15 jaar uit geweest wegens een zwaar motorongeval met bijna doodervaring en nu is het zo aan het kriebelen dat ik terug wil beginnen en nu ik al een flink pak geld heb geinvesteerd kan ik moeilijk terug, maar wat me doet nadenken is mijn leeftijd, al weet ik zat dj's van 55 jaar die nog met succes draaien op trouwfeesten. Maar na 15 jaar eruit zal ik me terug moeten inwerken.

Comment

Dit soort hobby's heb je ook meer voor het plezier dan voor de centen. ;)

Wat betreft de levertijd van je dB setje, da's inderdaad wat vervelend. We proberen wel altijd de leveranciers flink achter hun vodden te zitten als iets in backorder geraakt, zeker als ze al eens een verwachte leverdatum hebben opgegeven en dit opgeschoven wordt. Mocht je in de loop der tijd een alternatief zien waarvan je denkt "nou, dit is misschien even goed of misschien wel beter" tijdens het wachten, dan kun je het altijd laten weten aan de helpdesk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Mocht je in de loop der tijd een alternatief zien waarvan je denkt "nou, dit is misschien even goed of misschien wel beter" tijdens het wachten, dan kun je het altijd laten weten aan de helpdesk.
              Daarmee ik ik de vraag stelde over het HK setje ;)

Comment

Ik kom nog even terug op dit topic door een topic wat ik heb gevolgd op een ander forum. Het ging daar over Electro Voice en DB Tecnologie kwam daar ook ter sprake maar over het algemeen waren ze daar zeer tevreden over EV en ze raden mij ook EV aan boven BD, prijs voor de EV DVX D12 + SUb 15 D is rond de 2800 euro, bijna evenveel als de DB flexy band, maar de EV heeft meer vermogen. (600 watt RMS)

Kwalitatief gezien zit je stukken hoger dan de Flexsys serie

Comment

Ev maakt ook zeker wel leuke setjes. Prijzen weet ik niet zo gek veel van. Dat is al weer even geleden dat ik me daarin verdiept heb. Wat ik een nadeel vond / vind ( vroeger in iedergeval toen wij onze keuze maakte ) Veel speakers waren vrij groot en nogal goed aan het gewicht. Hoe dat nu op dit moment is durf ik niet te zeggen. Ik weet dat er een nieuwe serie bij is gekomen. Hoe deze klinkt of eruit ziet of wat dan ook durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat wij gewoon bij db blijven. Hebben ons 2de setje al besteld nu nog een 3de en dan op naar de line array. Dus ja om dan nu nog te wisselen is voor ons niet meer interresant. Ook zijn de betere / top serie nogal een stuk duurder dan een soort gelijk db.

Dus ja db maakt leuk spul en ev ook. ( naar mijn idee dan. ) Is de dvx serie van ev beter? durf ik je niet te zeggen. Wie weet kun je het ergens in de buurt een keer vergelijken. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe ev al is het alleen maar om te weten wat het doet / kan. Gegevens op papier zijn leuk maar ik wil het naast elkaar zien / horen.

Ook zou ik me op xxx watt meer niet kijken. Dit wil echt niet zeggen dat het dan ook harder gaat of beter klinkt.

Comment

Ik krijg van dj's vaak te horen dat ze liever een EV monitor naast hun willen hebben, dus heb ik braaf twee EV LIVE X112 P gekocht (voor €400,00 in plaats van €600,00!!)
                    Het geluid is wel leuk voor het geld, maar niet echt geweldig leuk. Wordt toch zeer snel schel en vals. Maar de dj's waarvoor ik het geluid verzorg worden er helemaal vrolijk van!

Comment

De Live X serie is de nieuwe (zeer) budget serie van EV. Ik vind het er erg strak uit zien maar heb al diverse mensen gehoord dat het geluid niet geweldig is. Maar goed daar is de prijs dan ook naar.

Een stapje hoger dan de Live X serie is de (ook nieuwe) Tour X serie, maar deze is ook een heel stuk lomper.

Comment

Working...
                      X