Announcement

Collapse
No announcement yet.

gezocht versterker met 4 boxen uitgangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gezocht versterker met 4 boxen uitgangen

hoi
    ik ben opzoek naar een zo goedkoop mogelijke versterker met 4 boxen uitgangen.
    ik heb niet zo veel verstand waar ik nou op moet letten enzo en daardoor heb ik nog niet echt iets kunnen vinden

zouden jullie mij kunnen helpen?

alvast bedankt

wat voor speakers heb je? er zijn niet zo veel versterkers met 4 uitgangen en zeker niet in het budget segment. misschien kan je doorlussen?

Comment

ik heb 3 boxen van b&w 200 series
      en 1 subwoofer van onbekend merk

Comment

wat voor ingangen zitten er op de sub?

Comment

ja ik weet niet hoe je dat noemt
          maar het zijn twee van die punten + en - en daar doe je die draad in

Comment

draadklemmen dus.. maakt het doorlussen niet makkelijker. is het misschien niet makkelijker om twee versterkers te nemen?

Comment

nee want ik sluit die versterker aan op de promix 50s dus dat gaat niet

Comment

toch wel, want het is makkelijker om een versterker door te lussen (passief signaal) dan de speakers in jouw geval (actief signaal). Hiermee sluit je een versterker aan op de mixer en dan een andere versterker op de eerste versterker...

Comment

kun je dit misschien even makkelijker uitleggen want ik snap er niet zo veel van

Comment

De pijltjes zijn het geluidssignaal.
                    Mixer --> Versterker 1 --> Versterker 2.
                    Passief betekent dat de versterker los is, en de speakers ook.
                    Actief betekent een ingebouwde versterker in de speakers.

Comment

Alsjeblieft: 4 luidsprekeruitgangen: Lab Gruppen FP10000Q
                      (Ik betwijfel alleen of ie in je budget past)

Comment

Als ik de topicstarter was en zo goedkoop mogelijke versterking zocht, voor vier niet te grote speakers, zou ik het volgende lijstje kiezen:

2x Skytec SPL 400 versterker.
                        3x Procab CAB631 1.5 meter
                        1x ART SPLITmix4 splitter

Hoe sluit je dat dan aan? Vrij eenvoudig.

Vanuit je mixer, je promix 50s, neem je deze kabel: Procab CAB631 1.5 meter. De kleine pluggen gaan in de uitgang van je mixer, de grote pluggen gaan naar de input (mixer-aansluitingen) van de ART SPLITmix4.

Vanuit de SPLITmix4 heb je vier uitgangen die je afzonderlijk kunt regelen.
                        Uitgang 1 en 2 pak je voor versterker 1.
                        Uitgang 3 en 4 pak je voor versterker 2.

Vanuit uitgang 1 en 2 ga je met deze kabel naar je 1e versterker. Grote pluggen in de 'split' aansluiting van de SPLITmix4, kleine pluggen in je versterker.

Met uitgang 3 en 4 doe je hetzelfde, maar dan voor de 2e versterker.

Waarom niet één versterker? Je hebt eigenlijk vier aparte bronnen, die je waarschijnlijk ook nog apart wilt kunnen regelen. Door middel van de SPLITmix4 kun je de outputvolumes eenvoudig afzonderlijk regelen. De versterkers kun je dus ergens inbouwen of van je vandaan zetten, dan kun je bijvoorbeeld het kastje op je bureau of bij je DJ-booth houden, om eenvoudig het volume bij te kunnen stellen en optimale balans te vinden.

Comment

maar 1 box doet het niet zo goed meer, maar kan ik mijn 2 boxen en subwoofer niet op een versterker aansluiten door in serie aan te sluiten?

Comment

nee dat is niet zo'n goed idee, omdat de ohmages dan vergroot worden. stereobeeld klopt dan ook niet helemaal meer. Zou ik zelf niet doen.

Comment

maar 1 box doet het niet zo goed meer, maar kan ik mijn 2 boxen en subwoofer niet op een versterker aansluiten door in serie aan te sluiten?
                              Zou het zelf niet snel doen, omdat je dan op één of andere manier mono draait, of één kant van je versterker wordt meer belast dan de andere.

Wil je toch persé met één versterker draaien, dan zou ik één kanaal van de versterker voor je normale speakers gebruiken en het andere kanaal voor je sub.

Comment

Working...
                              X