Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jbl jrx-115

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jbl jrx-115

Heb twee DAP MC-12 zou graag betere speakers kopen met een 15" woofer,
    Zou de JBL JRX-115 veel beter zijn van klank tegenover de MC-12 of weten jullie een betere set van die prijs van de JBL verder zou ik niet gaan RCF is mij te duur weet niet wat American Audio of Gemini is van geluid kan mij hier iemand raad geven dat ik geen miskoop meer doe.

Van mc naar JRX is zeker een vooruitgang.
    DAP MC is echt zwaar (be)low-budget spul. Natuurlijk als je net begint is dat allemaal nog sjiek (echte grote speakers die ook nog hard gaan).
    Maar kwa kwaliteit totaal niet te vergelijken met speakers uit de prijsklasse van de JRX'en.

Je zou in dezelfde prijsklasse ook eens kunnen kijken naar:
    - DAP X - series
    - JB Systems Vibe
    - HK PRO
    - en eventueel actief naar db cromo.

Iedere serie heeft zo zn voors en tegens dus ga zelf eens kijken en vooral luisteren wat JIJ het beste / mooiste / leukste / handigste vindt.

Zelf heb ik ook een setje DAP X12's en daar ben ik toch nog altijd redelijk tevreden over als ik kijk wat (weinig) ik ervoor betaald heb
    Last edited by SLGV; Wednesday-14-09-2011, 20:44.

Comment

Ik heb 3 maanden geleden de vibe 15 mk2 gekocht van jb system en dit zijn goede speakers voor weinig geld, ik heb ze 375 euro gekocht per stuk en ze klinken heel warm met een stevige bas, ik heb ze nog niet voluit kunnen testen omdat ik geen ruzie wil met de buren want ze hangen in mijn garage, maar ik heb ze te vroeg gekocht want ik ga overschakelen naar DB technologie, binnenkort gaan de vibes dus in de verkoop.

Doe niet zoals ik, te vroeg kopen want bij verkoop verlies je een pak geld ook al zijn ze maar een paar maanden oud, kijk waarvoor je ze nodig heb, feestje voor hoeveel personen, thuisgebruik.... en kijk niet op een paar honderd euro want geluid is heel belangrijk als je feesten gaat verzorgen.

Comment

Wat vooral belangrijk is om te weten, wat is je budget, wat wil je er mee gaan doen en wat verwacht je voor het geld te kunnen krijgen?

Hiernaast, heb je nog een voorkeur voor actief (ingebouwde versterker) of passief (losse versterker)?

Comment

Zou mijn MC-12 willen omwisselen tegen iets beters zoals de JRX-115 of iets van deze prijsklasse vind deze van mid en hoog niet echt klinken.

Comment

Er zijn personen die voor de JRX-serie gaan, maar ze staan er wel om bekend dat ze wat agressief klinken in het hoog op hoge volumes. Aan de andere kant kunnen ze wel flink hard zonder dat ze een krimp geven.

Zoek je het meer in de geluidskwaliteit en wil je iets dat strak klinkt, waarbij geluidsdruk van ondergeschikt belang is, dan kun je kijken voor leuke actieve speakers.

Wat voor versterker heb je momenteel?

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Er zijn personen die voor de JRX-serie gaan, maar ze staan er wel om bekend dat ze wat agressief klinken in het hoog op hoge volumes. Aan de andere kant kunnen ze wel flink hard zonder dat ze een krimp geven.

Zoek je het meer in de geluidskwaliteit en wil je iets dat strak klinkt, waarbij geluidsdruk van ondergeschikt belang is, dan kun je kijken voor leuke actieve speakers.

Wat voor versterker heb je momenteel?
              Als versterker heb ik de INUK NU3000 nog nieuw in de doos en mengpaneel VMX1000usb
              ben wel voor goed geluid maar zou in de prijsklasse van de JRX willen blijven.

Comment

De iNuke NU3000 zal op 8 Ohm ongeveer 600 Watt per kant leveren, meer dan genoeg voor een setje passieve speakers. Dus die kun je gewoon houden.

Wil je toch bij JBL blijven, misschien kun je dan kijken naar een set JBL EON 305 speakers.

Mocht dat wat te duur zijn, dan kun je een redelijk 'veilige' keuze maken voor een setje DAP K115 luidsprekers. Die zijn al jaren in de roulatie en worden vooral bij drive-in show werk ingezet. Ook worden ze soms ingezet als goedkope, stevige vloermonitor.

Comment

De iNuke NU3000 zal op 8 Ohm ongeveer 600 Watt per kant leveren, meer dan genoeg voor een setje passieve speakers. Dus die kun je gewoon houden.

Wil je toch bij JBL blijven, misschien kun je dan kijken naar een set JBL EON 305 speakers.

Mocht dat wat te duur zijn, dan kun je een redelijk 'veilige' keuze maken voor een setje DAP K115 luidsprekers. Die zijn al jaren in de roulatie en worden vooral bij drive-in show werk ingezet. Ook worden ze soms ingezet als goedkope, stevige vloermonitor.
                  Beste Rick als Bax mijn MC-12 terug neemt ga ik een van deze nemen en ga niet naar de prijs zien welke vind jij het best van geluid de EON305 of de K-115 de beste zal het worden ze zullen meestal toch tuis gebruikt worden ben op pensioen heb weer tijd voor mijn oude passie en bedankt voor de informatie.
                  Morgen zal ik weten of ze de mijne terug nemen Patrick zal mij dan opbellen.
                  Groetjes,
                  Jules

Comment

Het beste is om beide speakers zelf te ervaren, iedereen heeft een andere smaak. Ik heb ze nog niet naast elkaar gehoord, dus wat dat betreft kan ik geen vergelijkend oordeel geven.

Comment

Het beste is om beide speakers zelf te ervaren, iedereen heeft een andere smaak. Ik heb ze nog niet naast elkaar gehoord, dus wat dat betreft kan ik geen vergelijkend oordeel geven.
                      Vandaag naar de JBL EON 305 en de DAP K115 gaan luisteren ben verschoten van de K115 wat een klank tegenover de MC ging voor de EON maar die vond ik te bonkerig van bas viel mij tegen van JBL had beters verwacht dus het is de K115 geworden tuis aan gesloten ben 100 percent tevreden nu met dank aan BAX voor het omruilen en aan Rick voor het advies.
                      Groetjes,
                      Jules

Comment

Working...
                      X