Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer Eurolive B205D actieve luidspreker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer Eurolive B205D actieve luidspreker

Goedendag, ik heb een tuinhuisje met rieten dak van hout staat 1 meter boven de grond en goed geisoleerd. hier oefen ik met de band.
    alleen we willen nu een P.A. omdat mn stereo boxen niet voldoende zijn overheen te oefenen, nu zit ik te kijken voor een setje dat puur voor het oefenen is zat zelf te kijken naar deze : Behringer Eurolive B205D actieve luidspreker, deze is actief, compact dus makkelijk op te hangen en geen gedoe met versterkers enzo ! nu is mijn vraag, zijn deze voldoende om te oefenen ? 2 stuks willen we halen , en moet er nog een aparte subwoofer bij ?? of heeft iemand een beter idee ?? thnx !! Max

De B205D kastjes kunnen flink tekeer gaan, maar zijn meer geschikt voor simpele monitoring-klusjes of hele kleine PA's (met name spraak).

Wat wil je precies gaan uitversterken in die ruimte?

Comment

Heb een houten tuinhuis 4 bij 4 bij 4 achthoekig, we willen de zang versterken, bas versterken, keyboard versterken en eventueel de gitaar maar is niet persé nodig,

Comment

Maar wil je de bas ook over de PA uitversterken? Anders denk ik dat je volstaat met het uitversterken van de keys en zang, dan heb je ook niet zoveel laag nodig.

Comment

ja de bas kan eventueel ook over de versterker, maar is een 20 watt versterkertje en die blaast niet echt natuurlijk, als hij een beetje hard gaat kraakt het en klinkt gewoon niet mooi, maar voor de zang en keys is het voldoende ??

Comment

Als het moet blazen dan vrees ik dat een setje B205D's niet voldoende gaat geven, misschien is een setje Behringer B210D speakers dan net iets beter. Dan heb je nog wat power over mocht het nodig zijn. Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. :)

Comment

okee dus als ik jouw aanrader doe kom ik goed boven de drum uit en ook nog een zuiver geluid ? voor zowel zang als keyboard ??? groetjes max !

Comment

Het blijft natuurlijk een kwestie van uitproberen en goed uitmixen, maar voor een oefenruimte ga je hier denk ik prima resultaat mee boeken. Een keertje komen uittesten in de showroom kan ook altijd nog!

Comment

Hangt van de drummer af ;)

Keyboard versterken is altijd een beetje lastig omdat dat een instrument is met een ontzettend groot bereik. Je moet dus eigenlijk zowel genoeg laag, midden als hoog hebben. Met deze speaker lijkt me dat wel te doen.

Als je zowel zang áls piano op dezelfde speaker wilt versterker heb je nog wel een mengpaneel nodig. Heb je die nog niet, kun je bijvoorbeeld denken aan http://www.bax-shop.nl/12-kanaals-mi...t-details.html
                  Hierop kun je 1 microfoon en 2 stereo-instrumenten aansluiten.

Comment

okee super !! nou dan denk ik dat ik ze even kom uittesten ! en ik heb al een digitaal mengpaneel met 6 kanalen 2 microfoon 4 instrumenten ! en daar kan ik de speakers op aansluiten en als ik er 2 aanschaf gaan de lage tonen ook prima ?

Comment

Je kunt niet verwachten dat er een subwoofer-punch uit komt, maar over het algemeen zal er wel een aardig geluidje uit komen, dat ligt toch een beetje persoonlijk. Mocht je alsnog een punch missen, dan kan er altijd nog een subwoofer bij. Met een luister-sessie heb je daar een veel betere indruk van. :)

Comment

Working...
                      X