Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers voor karaoke

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers voor karaoke

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een homecinema set in huis gehaald. Nu was het eigenlijk de plan om deze speakers ook voor karaoke te gebruiken, maar heb gelezen dat de speakers hierdoor kapot zouden kunnen gaan omdat ze niet gebouwd zijn voor "live vocals".

Daarom ben ik op zoek naar speakers waarbij ik niet bang hoef te zijn dat ze ontploffen.

Ik heb nog een KODA AV 1068A versterker. Mijn plan zou dan zijn dat ik de dvdspeler aansluit op mijn homecinema receiver. Deze speelt dan de karaoke dvd's af. En dat ik de te halen speakers aansluit op de KODA voor enkel het gezang/het gebruik van de microfoons.

De KODA heeft een Max. Power : 2x 65W v Rating Power Output : 2x55W(THD=2%)

Zou de Omnitronic DX-822 hiervoor goed werken?

Ik weet even niet meer hoe ze heten, maar voor €300 heb je twee leuke karaoke speakertjes in huis. Ze staan in de BAX SHOP mt het merk VocoPro in 'passieve fullrange'
    Ik kan even geen naam geven want mijn internet is nog al belebberd!!

Comment

Ik kan me niet inbeelden dat speakers alleen opgenomen muziek kunnen afspelen en geen "live audio". Muziek=Muziek
      Je moet echter van je homecinema systeem geen enorme geluidsdrukken verwachten, en opletten dat je de hele boel niet overstuurd.

Comment

Ik kan me niet inbeelden dat speakers alleen opgenomen muziek kunnen afspelen en geen "live audio". Muziek=Muziek
        Je moet echter van je homecinema systeem geen enorme geluidsdrukken verwachten, en opletten dat je de hele boel niet overstuurd.
        Maar vergeet niet, live vocalen zijn niet afgemasterd, vocalen in een track wel. ;) Je kunt dus aardige vocale pieken krijgen, zeker als er een paar slokken vloeibare boterhammetjes bij komen kijken. :mrgreen:

Speakers van een home cinema set zijn daar niet echt voor gemaakt.
        Maar wil je het voornamelijk voor thuis gebruiken, of wil je het ook mee gaan nemen naar andere feestjes?

Comment

Het is echt alleen voor thuisgebruik. Ik zit te twijfelen of 1 behringer b208d met mixer xenis 802 of die voco pro passive speakers. Muziek gaat via de ht.

Comment

Een B208D zal beter presteren voor live vocalen dan een HiFi setje. Puur omdat je dan wat meer dynamiek kunt creëren.

Besef wel dat het geluid van een B208D niet zo erg gekleurd is als dat van een HiFi systeem, wellicht kun je er een simpel galm-effectenbakje aan hangen om het iets meer body te geven. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Een B208D zal beter presteren voor live vocalen dan een HiFi setje. Puur omdat je dan wat meer dynamiek kunt creëren.

Besef wel dat het geluid van een B208D niet zo erg gekleurd is als dat van een HiFi systeem, wellicht kun je er een simpel galm-effectenbakje aan hangen om het iets meer body te geven. :)
              Even voor de duidelijkheid. bedoel je met Hifi systeem de Voco Pro SV 500? Zo ja, dan lees ik hieruit dat ik het beste voor de Behringer kan gaan met mixer?

Voor de zekerheid mijn geplande setup.
              Ik heb mijn ht systeem aangesloten op een Denon 1911. De Voco Pro zou aangesloten worden op de KODA AV 1068A voor alleen het gezang/microfoons.
              De Denon speelt het geluid van de dvd's af op mijn homecinema speakers en de karaoke zou dan via de KODA naar de Voco Pro SV 500 gaan.

En anders Denon de dvd geluid en de microfoons aangesloten op de mixer die weer aangesloten is op de Behringer B208D.

Comment

Even voor de duidelijkheid. bedoel je met Hifi systeem de Voco Pro SV 500? Zo ja, dan lees ik hieruit dat ik het beste voor de Behringer kan gaan met mixer?
                Sorry, ik had HiFi en home cinema een beetje door elkaar gehaald. ;)

De Vocopro's zijn meer bedoeld voor vaste installatie-toepassingen voor de wat kleinere gelegenheden die nog niets hebben staan, maar wel met twee speakers voldoende spreiding van het geluid willen creëren.

Comment

Ben voor de Behringer B208D gegaan met de mixer Xenyx 802 om 2 mic inputs te hebben. Bedankt voor de hulp.

Comment

Working...
                  X