Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaan wij dit wel redden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gaan wij dit wel redden?

Ik ga binnenkort op een feestje van ruim 400 kinderen draaien. We hebben acht RCF ART300A, de oude met die zes bas pijpjes. Ook hebben we als het nodig is twee MACKIE SRM450. Het feest is deels binnen en deels buiten We hadden bedacht om twee RCF'jes buiten te zetten, en vier RCF'jes binnen te zetten. Ook hebben we twee 18" subjes, maar ik weet niet welk merk/type deze zijn. De twee MACKIES willen we als monitoren gebruiken. De twee andere RCF'jes wouden we als het nodig is ergens plaatsen. Maar nou is mijn vraag, gaan we het met die boxen wel redden, die vierhonderd kids??

Moeilijk om te zeggen. Want wat gaat er precies gebeuren? Voor geluid bij iets waar de kinderen redelijk stil zijn en alleen hoeven te luisteren is het ruim voldoende. Is het een soort van spelletjes dag of iets anders met veel kabaal dan zou ik 6 topjes nemen.

Bij kinderen hoeft het niet super hard te gaan. Dit vinden ze al erg snel vervelend. Het moet alleen wel overal duidelijk zijn. Met 6 speakers heb je veel meer spreiding waardoor ze wat zachter kunnen en toch overal duidelijk geluid is.

Comment

Normaal verzorgt Gijs Rasing het geluid daar, maar hij is op vakantie. We konden nog wel al die speakers lenen!!

Het is vooral feesten!! Het buiten gebeuren is niet echt groot. Ongeveer 30x10m.

binnen is het ook zoiets!

Comment

Ik zou 2 topjes buiten zetten.
        6 binnen versprijd in de zaal.
        En dan 2 subs ook mee nemen dat moet denk ik wel genoeg zijn voor kinderen.

Comment

400 kinderen
          +
          verspreid in de zaal

Dat zou ik niet zo snel doen, tenzij je het buiten bereik kunt houden. Een kinderhand is gauw gevuld, maar liever niet met je statief of speaker.

Comment

Het betreft de kinderen uit groep 6,7 en acht!

Comment

Kinderen van 8 jaar of kinderen van 14 jaar of ouder, het blijft gevaarlijk als de speakers niet afgeschermt zijn van het publiek, mensen kunnen nergens van af blijven en je wil niet hebben dat iemand een speaker op zijn hoofd krijgt toch?

Comment

Plus het feit dat sommige ouders je drive-in show ook vaak direct als kinder-dagopvang zien. Kunnen zij een beetje bijkletsen, kan jij op de kinderen letten. Mooi geregeld, toch?

Zeker bij de wat grotere feestjes moet je goed uit je doppen kijken. Er moet maar één tussen zitten die wat baldadig is...

Comment

tik op de vingertjes, is t meteen afgelopen haha.

Comment

Ja, en met jou ook. Want dat mag niet..

Goed, back ontopic.

Comment

Het zijn heel wat 'baldadige' kindjes heb ik zojuist vernomen uit vertrouwde bron!!

Ik denk dat ik een stel JBsystems TSX15 speakertjes ga kopen. Die zet ik buiten, de RCF'jes en MACKIE's zet ik binnen. Een paar op het podium en twee naast de bar. En twee naast andere veilige plekken!!

Comment

ik zou sowisow, al je apparatuur vast zetten kabels strak weg tapen en ook je booth heel goed afzetten,

ik werk op 2 basisscholen in het zuiden en ik weet dat kids snel over een kabel vallen, en ook soms met hun kleine plak vingers in, op en aan spullen zitten
                        Last edited by JONKIE_NL; Wednesday-21-09-2011, 20:30.

Comment

ben ik de enigste die het vreemd vindt dat je een opdracht hebt aangenomen waarvan je helemaal niet weet of je die wel kunt doen? Of heb je al rekening gehouden met eventueel inhuur / uitbreiding.

Wat je ook kan doen is Mackie setje met subjes buiten (moet voldoende zijn voor zon 150 man) en dan de 6RCF's binnen. (+2 als monitor oid) Eventueel dit aanvullen door wat baskasten bij te huren.

Comment

Ik zou subs zoveel mogelijk binnen houden. Binnen kun je meer druk creëren dan buiten.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                              ben ik de enigste die het vreemd vindt dat je een opdracht hebt aangenomen waarvan je helemaal niet weet of je die wel kunt doen? Of heb je al rekening gehouden met eventueel inhuur / uitbreiding.

Wat je ook kan doen is Mackie setje met subjes buiten (moet voldoende zijn voor zon 150 man) en dan de 6RCF's binnen. (+2 als monitor oid) Eventueel dit aanvullen door wat baskasten bij te huren.
                              We hebben er nog een MACKIE sub erbij, ik weet effe niet welke dat is. Maar ik denk dat ik het zo ga doen:
                              2x Mackie buiten
                              1x Mackie sub buiten
                              2x 18'' sub binnen
                              6x RCF binnen
                              2x RCF binnen als monitor

Thanks voor de hulp!

Comment

Working...
                              X