Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke versterker

beste,

ik zoek versterkers voor myn geluidsset dat ik ga kopen max 750euro voor de versterkers in het totaal:

2x Behringer Eurolive B1220 PRO passieve luidspreker
    en
    2x Behringer Eurolive B1800X PRO passieve subwoofer

deze zijn voor aan te sluiten op de behringer DDM4000

heb ik ook een crossfader nodig? zo ja, welke?

alvast bedankt,

Ik zou gaan voor een palladium 1600 van dap voor de subs.
    Voor de toppen zou ik een palladium 1200 nemen ook van dap.

Dit zijn voor het geld 1 van de beste versterkers.

Wij hebben er zelf 6 van en hebben ons nog nooit in de steek gelaten.

Dan de crossover, hier zou ik een behringer 2310 crossover voor nemen.

Dan heb je voor het geld een hele mooie oplossing waar je nog lang plezier van kunt hebben.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Ik zou gaan voor een palladium 1600 van dap voor de subs.
      Voor de toppen zou ik een palladium 1200 nemen ook van dap.

Dan de crossover, hier zou ik een behringer 2310 crossover voor nemen.
      .

Klopt de Paladuim serie is erg netjes voor zijn geld
      heb er de nodige semi pro's mee zien spelen,

kwa x-over zou ik eerst eens kijken voor een paar mooie amps, want in de DDM4000 zit een zeer nette en vrij uitgebreide x-over

Comment

kwa x-over zou ik eerst eens kijken voor een paar mooie amps, want in de DDM4000 zit een zeer nette en vrij uitgebreide x-over
        De DDM4000 heeft inderdaad een aparte mono-subwoofer uitgang die je via het digitale menu kunt instellen qua crossoverfrequentie en balans.

Een losse crossover werkt echter makkelijker en is sneller te bedienen.

Comment

ah dus hoef ik geen crossover te kopen... en heb een set gevonden van de top's en sub's die ik wou met versterker erbij; http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Comment

Let wel op, de DDM4000 heeft een mono subwoofer output. Dus ofwel neem je een splitter-kabeltje zodat je met twee signalen in je subwoofer-amp gaat, ofwel lus je door via de parallel aansluiting van ingang A naar ingang B.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Let wel op, de DDM4000 heeft een mono subwoofer output. Dus ofwel neem je een splitter-kabeltje zodat je met twee signalen in je subwoofer-amp gaat, ofwel lus je door via de parallel aansluiting van ingang A naar ingang B.
              hmm..
              subs kunje ook gewoon mono gebruiken, ik heb bvb 2 2x18"bridged via een ep4000
              zwaar mono, maar voor bass maakt dat in theorie weinig uit,
              verder is de x-over in de ddm in mijn ogen velen malen makkelijker dan een analoge,
              namenlijk:
              -geen extra randaparatuur,
              -meerdere waardes in frequenties kun je opslaan onder je user presets
              (best fijn omdat ik soms voor kleinere gigs, geen extra racks hoef mee te nemen en met een druk op de knop zo mijn persoonlijke instellingen oproep en kan gaan draaien!)

Comment

Working...
              X