Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel man kan ik aan met intotaal 500w aan geluid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel man kan ik aan met intotaal 500w aan geluid?

Ik ga 2 skytec speakers kopen per boks 250w en een versterker van 500w
    Hier de link veeg
    Ik heb er nog niet zoveel verstand van van alle RMS en watt hoeveel heden Ofzo maar daarom ben ik ook hier dus nu de vraag erbij is 250w het RMS of maximum wat gewoon gedraaid kan worden?

En hoeveel man ik hiermee aan kan dus 2x 250w

Greetz
    Last edited by Rick; Thursday-22-09-2011, 14:59.

Het is skytec, dus het wattage is zowiezo niet te vergelijken met de opgave van een A-merk. Ze zeggen RMS, maar ga uit van normal, dan zit je tenminste veilig.
    versterkertje dus van =< 250 erop.

aantal man? 30 tot 50. maar goed klinken gaat het zowiezo niet.

Comment

Hmm

Dat word dus toch maar gaan voor andere speakers
      Misschien zijn actieve een idee?

Comment

Link even weggehaald.

Als je wilt gaan kijken naar actieve speakers, is het belangrijk om ook je budget en je toepassing op te geven. Pas dan valt er een goed advies te geven betreffende speakers.

Comment

Voor actieve speakers is mijn budget 250/300 euro en het zou fijn zijn als ik met die boksen ong 50 75 personen aan kan

Comment

Nou ik denk dat ik nog een of twee maandjes wacht. dan kan ik wat aan m'n budget doen zodat er toch nog wat betere boksjes komen
            Maar mijn vader heeft met nog iemand een band met alles erop en eraan.
            Ze hebben een loods gekocht en daar staat alles in opgeslagen en er staat echt heel erg veel van led dansvloeren tot pluggen en van pluggen tot parren en van parren tot speakers zo kan ik nog wel ff doorgaan maar binnekort mag ik misschien daar een paar boksjes uitzoeken om mee te beginnen, dus daar heb ik weer een pluspunt mee.
            Dus eerst die boksjes dan nieuwe kopen (die begin boksjes zijn in ieder geval boven 600wRMS dus ik heb nu nog niks te klagen)

Comment

Met 500 kan je best wel watt mensen aan, gewoon kijken watt je aan kunt is het beste denk ik. Want de een zegt 100 is heel watt maar de ander komen pas bij grotere aantallen kijken..

Comment

Met 500 kan je best wel watt mensen aan, gewoon kijken watt je aan kunt is het beste denk ik. Want de een zegt 100 is heel watt maar de ander komen pas bij grotere aantallen kijken..
                Heh?

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Heh?
                  Voor thuis is 50 watt al heel wat, maar ga je naar buiten dan zit je al wel te denken aan 200 watt minimaal voor een kleine party!!

Comment

en eigenlijk zegt Watt helemaal niks.
                    een speaker van 100 watt die 100db haalt gaat even hard als eentje van 1000 watt die 100db haalt. Je kunt dus niet zeggen van oh voor die situatie heb ik zoveel watt nodig. dat verschilt per speaker en kan je alleen door ervaring met diverse systemen inschatten.

Comment

watt is leuk voor berekenen van de belasting op je speakers (en stroomgroep). Verder heb je meer aan SPL.

Comment

Dat, maar ook het feit dat je met de spreiding van je speakers te maken hebt. een hele hoge spl zegt nog steeds niet ALLES over volume op bepaalde afstanden en hoeken van je speaker. je moet echt ervaring hebben met bepaalde speakers wil je weten hoeveel mensen er mee kunnen voorzien. er is geen formule voor. misschien wel, maar die heeft te veel variabelen.

Comment

Working...
                        X