Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wel of geen extra subwoofer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wel of geen extra subwoofer?

Beste mensen,

Ik ben op dit moment in het bezit van 1 Behringer B1500D en 2 B212D topjes.

Ik zit wat opties te bekijken om meer uit de set te halen of eventueel iets bijkopen. Een eq heb ik al dus zat ik te kijken naar een extra subje.

Nou was mijn vraag, scheelt het nou veel in geluid tussen 1 of 2 subs?
    Of kunnen ze dan harder omdat ze maar 1 deel van het stereo geluid moeten weergeven?

Het verschil tussen één of twee subs zit hem voornamelijk in de koppeling van de kasten en het vermogen dat je voor het laag beschikbaar hebt. Immers, een enkele subwoofer moet veel harder werken om dikke klappen te geven, terwijl twee subwoofers dat samen makkelijker kunnen doen.

Comment

Zo'n vraag is toch simpel te beantwoorden, natuurlijk haal je meer uit de set met een extra sub erbij.

Net als dat er op 4 GB meer dan op 2GB past...

Comment

Originally posted by radioactivediscoshow View Post
        Zo'n vraag is toch simpel te beantwoorden, natuurlijk haal je meer uit de set met een extra sub erbij.

Ja wat een onzin vergelijking is dit.
        Als je 1 of 2 subs neer zet is dat echt niet een verdubbeling van je capacitijd hoor.

Je haalt wel meer effect uit 2 subs. Je hebt een paar db meer maar vooral het drukkende effect ( voor zover je hier bij deze subs over kunt spreken ) zal meer aan wezig zijn. Ook zal je laag wat verder dragen. Dus je zult vooral een mooiere spreiding hebben en wat meer effect in het laag.

Comment

... nee dat klopt niet helemaal. als je een geluidsbron verdubbeld krijg je (maar) 3 dB meer uit je set.

Comment

Bedankt voor alle reacties en adviezen!
            Ik denk ik binnekort maar het verschil ga beluisteren bij een pa winkel hier in de buurt.
            Dan wordt hij uiteraard wel bij Bax besteld.
            Ik vind de reactie met de vergelijking met de geheugenkaart ook een beetje wazig.

Comment

Gehe, dat lijkt me wel stoer al zou dat waar zijn:
              1 box: 120 db
              2 boxen: 240 db ;dp

Comment

Als je 1 lamp neerzet en je zet er een tweede lamp bij, heb je ook niet opeens 2x zoveel licht, maar je merkt wel dat de lichtopbrengst wat omhoog gegaan is, plus je hebt meer mogelijkheden qua richten. :)

Comment

het was ook meer bedoeld om aan te duiden dat je met meer sub vermogen natuurlijk altijd meer uit je set haald. net als dat je uit een 2 gb minder haald dan uit een 4gb stick, en dan moet je niet gelijk appels met peren gaan vergelijken door gb's met db's te vergelijken...

Comment

2de sub erbij geeft je een verdubbeling in het vermogen, wat je ongeveer 3dB meer druk geeft.

Comment

Working...
                    X