Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mengpaneel doet kortsluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mengpaneel doet kortsluiten

Hoi,
    Ik een Behringer vmx300 mengpaneel gekocht. Nu sluit ik hem aan, en de stroom in het hele huis valt uit. Ik heb al verschillende stroomkabels toegepast maar hij blijft zo doen. Als je de kabel erin doet zie je een halve seconde dat alle meters omhoog gaan en alle lichten aan, en vervolgens valt alles uit. De garantie is verlopen.

Weet misschien iemand wat ik daaraan kan doen, kan het probleem simpel opgelost worden (kabeltje vervangen in het mengpaneel ofzo) of moet ik er een pro bijhalen.

Alvast bedankt,
    Armin

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Dateq XTC. Deze gaat vanmiddag mooi naar mijn monteur.

Comment

Dat kan aan zoveel dingen liggen. Je kan zelf altijd even een kijkje nemen onder de mengtafel. Zorg wel dat de stekker uit het stopcontact haalt als je er aan werkt. Je zou dan kunnen kijken naar contacten die verbinding met elkaar maken maar deze dat eigenlijk niet moeten doen.

Comment

Kabels gecontroleerd op vreemde knikken of blote aders?

Gaat vermoedelijk om een lekstroompje die via de aarde het net in duikt. Gevolg is dat de aardlekschakelaar er uit klapt.

Een goede elektrotechnicus kan hem waarschijnlijk wel repareren.

Comment

Lekstroompje

Toen mijn mengpaneel voor het eerst raar deed wa dat toen ik per ongeluk mijn laptop in de MIC in heb gedaan:cry:De domste actie die ik ooit gedaan heb.
          Kan je misschien even uitleggen wat een lekstroompje is. Mijn moeder is electrotechnicus. Ik heb al op internet gekeken maar kon er niets over vinden.

Alvast bedankt.

Comment

Als je moeder Elektrotechnicus is weet zij toch wel wat een lekstroom is? Mag ik hopen dan.

Lekstroom is stroom wat de aarde in duikt maar dat eigenlijk niet moet doen. Iets maak met elkaar contact wat dus niet moet, maar als het wel gebeurt krijg je kortsluiting en vliegt de aardlekschakelaar of stop er uit.

Comment

Mijn probleem is opgelost!

Comment

Working...
              X