Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waarom een duurdere versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom een duurdere versterker?

Hallo, ik ben ff geintereseerd in het volgende: je hebt versterkers van 200euro, maar ook van 1000euro. Nu wat ik mij afvraag is of het een verschil maakt qua klank door je boxen of is het gewoon de levensduur waarvoor je betaalt?
    Het kan misschien stom klinken deze vraag maar ik ben nogal 'noob' in het pa wereldje waardoor ik het ook altijd moeilijk vind voor nieuwe boxen en verstekers enzo. Iig bedankt voor de reply's

Originally posted by maikl10 View Post
    Hallo, ik ben ff geintereseerd in het volgende: je hebt versterkers van 200euro, maar ook van 1000euro. Nu wat ik mij afvraag is of het een verschil maakt qua klank door je boxen of is het gewoon de levensduur waarvoor je betaalt?
    Het kan misschien stom klinken deze vraag maar ik ben nogal 'noob' in het pa wereldje waardoor ik het ook altijd moeilijk vind voor nieuwe boxen en verstekers enzo. Iig bedankt voor de reply's
    allerlei factoren spelen hier een rol, duurder is niet perse beter,
    als je goed leest hoor je vaak dat versterkers die rond de 300€ zitten vaak erg goed hun werk doen.

duurder; punten die mij opvallen bij de duurdere merken en types,
    -Meer(echte) wattage's(veel merken spreken over 1-4000Watt maar die leveren dat niet, vaak is dit meer een theoretische indicatie volgens berekeningen, heb ooit het uitgangs vermogen van mijn EP4000 gemeten, en kwam niet hoger dan 965Watt bridged terwijl er wordt gesproken over 4000Watt
    -Klank voller en minder overstuurd in het hoge klank segment
    -PC accessible om je instellingen (dsp, limiter e.d.) aan te passen
    -constructie, en ventilatie is vaak een stuk beter

Comment

Denk ook aan de bouwkwaliteit en robuustheid van een versterker.

In de duurdere range versterkers worden vaak 'oversized' componenten gebruikt, die probleemloos pieken kunnen opvangen, zonder dat het geheel over zijn nek gaat. :)

Hiernaast heb je inderdaad vaker op de duurdere versterkers extra opties zoals instelbare crossovers, extra beschermingen, processor-instellingen en soms zelfs computergestuurde opties.

Comment

Dus eigenlijk om een lang verhaal kort te maken,
        Duurdere versterkers zijn kwalitatief gewoon veel beter.

Comment

waarom is een pioneer duurder dan een skytec cd speler ?
          juist omdat die beter zijn.

zo is het eigenlijk met alles, of dit nu om versterkers, mengpanelen, speakers, movingheads, auto's, en zelfs wc papier gaat. Meestal is duurder gewoon meer kwaliteit. (daarnaast heb je ook nog de naam, een kwalitatief goed (en dus duur) merk heeft al grote naamsbekendheid en daarom kunnen ze nog meer vragen)

Comment

Zo verschillen de meningen ook over waarvoor je nou betaald bij Pioneer. Ik denk dat 30 - 40% zegt voor de naam ;) dan zit er nog een flink aantal tussen die niet durft te zeggen omdat er pioneer op staat omdat hij/zij het verschil niet merkt.

Comment

Laten we nou niet weer die pioneer discussie aanzwengelen...

Comment

Working...
              X