Announcement

Collapse
No announcement yet.

HK Actor DX aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HK Actor DX aansluiten

Mijn oog is gevallen op een actief geluidssysteem, ik neig naar de HK Actor DX. Maar deze vraag is op elk actief systeem van toepassing neem ik aan.

Nu kan ik redelijk goedkoop een mixer: ecler nuo5 overnemen. Maar deze uitgangen zijn 'ongebalanceerd'

Ik sluit mijn actor aan op de XLR van de NUO5 neem ik aan? Maar met ongebalanceerde uitgangen kan je niet verder als 10 meter zeggen ze, ivm ruis e.d.

Dus moet ik persé opzoek naar een mengpaneel die de uitgangen wel gebalanceerd heeft? Wie kan mij hierin advieseren?

Je hebt ook nog zoiets als DI-boxen hea. daarmee zet je een ongebalanceerd signaal om naar een gebalanceerd signaal.

Comment

Voor zover ik weet zijn de XLR uitgangen van de NUO 5 gewoon gebalanceerd hoor... die XLR's sluit je inderdaad gewoon aan op de XLR ingangen op de toppen van de Actor DX. Vanuit daar heb je nog een XLR nodig naar de actieve sub.

Uiteraard heb je ook stroom nodig naar de actieve kasten (powercon naar de top en powercon doorlus van top naar actieve bas). Ten slotte heb je nog speakons nodig van de actieve bas naar de passieve bas.

Persoonlijk vind ik de bekabeling van de Actor DX een beetje omslachting (ik had in elk geval ook een powercon doorlus op de actieve baskast voorzien) maar goed, het is wel een erg lekkere set. Gisteren nog een band over gehoord en dat klonk toch wel erg goed.

Comment

Is inderdaad een lekkere set, we hebben hem 2 maal op school en er speelt regelmatig een bandje over in het school theater.

Je kan inderdaad gewoon met een XLR kabel vanuit je mengtafel er zo ingaan. Dan een korte van de top naar de subwoofer.

Powercon word er volgens mij gewoon bij geleverd, maar dat weet ik niet zeker. Powercon zit geen doorlus op omdat hij op piek veel kan trekken. Het is dus mogelijk om je subs apart op een groep te zetten. Komt goed van pas als je b.v. 2 setjes naast elkaar hebt staan.

Comment

Working...
        X