Announcement
Collapse
No announcement yet.
skytec-spl-1000eq-multifunctionele-budgetversterker
Collapse
X
-
-
ja bijvoorbeeld dit http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html
maar mijn vraag is gwn komt er 500 rms uit die versterker of piek...
Comment
-
In theorie zou hij het opgegeven vermogen moeten kunnen leveren. Maar, muziek is dynamisch, muziek bevat veel verschillende frequenties en zo heb je nog veel meer van die factoren. ;)
Neem je twee speakers in ongeveer dezelfde prijsklasse met dezelfde opgegeven belastbaarheid, dan zit je goed.
Comment
-
Het is meer zo dat er niet gemeten wordt met muziek, maar met een standaard 'brom'. En ja, dan worden je specificaties opeens beter. ;) Hetzelfde geldt voor het bepalen van specificaties voor speakers.
Wel kun je stellen dat je in het echte budgetsegment de specificaties dus met een korreltje zout moet nemen en vooral moet kijken naar de prijs/kwaliteitverhouding. Dit is gewoon de goedkoopste versterker die je kunt krijgen met een aardige prestatie.
Waarschijnlijk geeft deze amp ietsje meer dan de versterker die je nu hebt.
Comment
-
Het opgegeven vermogen van jouw versterker ligt lager dan het opgegeven vermogen van de SPL 1000eq versterker. Aangezien ze in ongeveer hetzelfde segment zitten en de TEC6300 versterkers redelijk gedateerd zijn, zal de SPL1000eq waarschijnlijk meer vermogen geven.
Comment
-
oke en dan nog iets op die versterker wat ik nu heb zit weinig bass hoe komt dat? ik heb die gemsound tr 300 speakers en het lijkt net of die dubbele 15 inchers niet aanzijn en dan doe ik ze op een andere versterker die is eigelijk voor de auto maar dan voel je de druk gwn terwijl hij nog niet eens hard staat
Comment
-
Als je een monoblok autoversterker aansluit, zal die vermoedelijk ook een ingebouwde crossover hebben zodat alleen de bass doorgelaten wordt. En ja, dan krijg je er waarschijnlijk wel bass uit.
Hiernaast is een budget PA-versterker ook niet voorzien van een grote voeding, waardoor hij geen diepe bass-pieken kan uitversterken omdat hij daar niet op gemaakt is. Daarom gaf ik ook aan; de SPL1000eq is geschikt voor simpele, niet te grote budgetspeakers.
Hoe dan ook, je kunt proberen hoe het resultaat is als je de SPL1000eq er op probeert. Als je hem bestelt en het is niets, dan kun je hem altijd terugsturen.
Comment
Comment