Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij kopen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij kopen!

Ik heb nu nog niets en zou me eens een DJ setje willen aanschaffen voor gewoon thuis in een kamertje wat te draaien.. Ik wil wel dat er een goede bas uitkomt!

Ik heb wat zitten zoeken en zou voor deze dingen gaan:
    - http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

- http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/jb-s...t-details.html

Wat ik wel heb gezien dat er in de set nog het oude type versterker zit, er zou een nieuw type uitzijn http://www.bax-shop.nl/versterker/jb...t-details.html

Wat zou het verschil zijn?

En wat is dan nog eens het verschil met deze ietsje duurdere versterker http://www.bax-shop.nl/versterker/jb...t-details.html

Als je voor goede bas gaat zou ik niet voor se tsx kiezen. Er zit weinig bas in en die je hebt klinkt als of er iemand met een stok op een emmer slaat.

Als je echt lekkere bas wil kom je al snel op een subje met toppen uit. Een soundmate / clubmate van dap ( maak keuze na budget ) zal al een stuk beter laag weergeve. Wil je nog een stap meer dan zal je budget echt aangepast moeten worden.

Comment

Wat ik wel heb gezien dat er in de set nog het oude type versterker zit, er zou een nieuw type uitzijn
      Dat klopt, maar het kan nog even duren voordat die uitgeleverd gaan worden. :)

Wat zou het verschil zijn?
      De kleur. That's it. ;)

En wat is dan nog eens het verschil met deze ietsje duurdere versterker
      De gebruikte techniek, de AMP 400.2 is een hele compacte, lichtgewicht versterker die gebruik maakt van wat modernere technieken zodat hij kleiner kan blijven. Dan is hij eenvoudiger in een DJ-flightcase te bouwen zonder dat je veel ruimte hoeft uit te sparen.

Misschien is het handig om eerst even goed voor jezelf op een rij te zetten wat je nu precies wilt gaan aanschaffen voor welk budget en wat je er mee wilt gaan doen. ;)
      Dus feitelijk; wat voor apparatuur moet er komen, wat zijn je eisen daar aan en wat wil je er aan uitgeven?

Dan kunnen we je voorzien van een advies op maat.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Als je voor goede bas gaat zou ik niet voor se tsx kiezen. Er zit weinig bas in en die je hebt klinkt als of er iemand met een stok op een emmer slaat.

Als je echt lekkere bas wil kom je al snel op een subje met toppen uit. Een soundmate / clubmate van dap ( maak keuze na budget ) zal al een stuk beter laag weergeve. Wil je nog een stap meer dan zal je budget echt aangepast moeten worden.

Toen ik googelde en bax-shop forum keek las ik enkel goede reviews van deze luidsprekers daarom dat ik op deze set ben uitgekomen!

Ik weet nu al dat de dj set die ik me wil aanschaffen maar heel soms zal gebruikt worden dus ik wil er dan ook geen duizende euros gaan tegen gooien, maar ik koop nooit graag rommel dus neem dan een budget van 1000 euro het mengpaneeltje kost 169 euro dus ik wil nog een 800 euro gaan uitleggen voor luidsprekers en versterker, ook zal het maar in een kamertje van 3x3 m staan, het moet wel wat hard klinken en vooral strakke bassen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Dat klopt, maar het kan nog even duren voordat die uitgeleverd gaan worden. :)

De kleur. That's it. ;)

De gebruikte techniek, de AMP 400.2 is een hele compacte, lichtgewicht versterker die gebruik maakt van wat modernere technieken zodat hij kleiner kan blijven. Dan is hij eenvoudiger in een DJ-flightcase te bouwen zonder dat je veel ruimte hoeft uit te sparen.

Misschien is het handig om eerst even goed voor jezelf op een rij te zetten wat je nu precies wilt gaan aanschaffen voor welk budget en wat je er mee wilt gaan doen. ;)
          Dus feitelijk; wat voor apparatuur moet er komen, wat zijn je eisen daar aan en wat wil je er aan uitgeven?

Dan kunnen we je voorzien van een advies op maat.
          Leuk dat er zo snel gereageerd wordt!

- Het mengpaneel wordt alvast genomen! Dus wil ik nog max een 800 euro gaan uitgeven voor luidsprekers en versterker.
          Zoals juist gezegd zal de set maar sporadisch gebruikt worden, en zal de installatie maar in een kamer van 3x3 staan. Het enige wat ik zeker eis dat er strakke bassen uitkomen!

- Ik vermeld er ook bij dat ik graag alles van het zelfde merk heb :D

Comment

Als het alleen in je kamer komt te staan en niet mee naar feesten moet worden meegenomen, zou ik niet snel voor PA-speakers kiezen. Voor thuis zou maximaal een set als deze geplaatst kunnen worden en dan zul je al menig buurman uit z'n bed blazen als het moet. :)

Maar als je ook op korte afstand veel kwaliteit wilt, kun je misschien naar een set DJ/studio monitoren kijken in een kwalitatief segment.

Populair voor deze toepassingen zijn KRK luidsprekers, herkenbaar door hun gele conus. Die heb je als set met twee normale speakers en een dikke subwoofer in een KRK Studiopack. Past precies binnen je audio-budget en klinkt behoorlijk strak.

Maar, wat wil je precies gaan doen qua DJ-gear? Want met een mixer alleen heb je nog niet zo gek veel in huis. ;) Die kun je wel op je PC aansluiten, maar dan kun je bij wijze van spreken alleen nog maar het volume van je Windows Media Player bepalen.

Als je echt wilt gaan DJ-en én je wilt via je computer gaan werken, dan kun je kijken voor een controller als de Reloop Digital Jockey 2 interface edition.
            Deze wordt veel gekocht door beginners die net in het vak stappen en willen beginnen met mixen. Groot voordeel is dat je in principe direct een speakerset daar op kunt aansluiten, zodat je niet hoeft te werken met losse kastjes of via de hoofdtelefoonaansluiting van je pc.
            Hiernaast kun je met zo'n controller twee decks in je software bedienen, zodat je twee virtuele 'spelers' kunt bedienen en met elkaar kunt mixen. :)

Wellicht is dat meer wat je zoekt.

Comment

Ja idd de Reloop Digitale Jockey zou ik later ook wel overwegen ziet er wel heel leuk uit :-) Zal altijd in mijn kamertje blijven staan maar zal ook wel eens gebruikt worden voor een feestje van een man of 20.. Maar zijn de JB systems 15 inch luidsprekers nu zo slecht ? Zullen de sets die jij nu toonde veel beter gaan ? Qua bas weergave toch?

Comment

Maar zijn de JB systems 15 inch luidsprekers nu zo slecht ?
                Nee, zijn erg leuke luidsprekers, zeker voor het geld. Maar minder geschikt voor thuisgebruik. Want waar ga je ze neerzetten? ;)

Zal altijd in mijn kamertje blijven staan maar zal ook wel eens gebruikt worden voor een feestje van een man of 20
                Een setje KRK's kun je best in de garage of woonkamer zetten voor een feestje, maar is er niet op gebouwd om veel vervoerd te worden. Dus die afweging zul je dan moeten maken. ;)

Zullen de sets die jij nu toonde veel beter gaan ? Qua bas weergave toch?
                Dat wel, omdat er aparte subwoofers bij zitten. Een 15 inch normale luidspreker moet naast de bass ook nog veel meer andere klanken weergeven. Een aparte subwoofer hoeft alleen maar bass weer te geven.

Maar, je zult eerst even moeten afwegen wat je precies wilt qua speakers.

Wil je ze vaak gaan meenemen naar feestjes, waar je moet draaien, waar het vooral ver moet dragen in de zaal: Dan ben je het beste af met PA-speakers, die je ook kunt meenemen op pad, te herkennen aan een stalen grill aan de voorkant en handgrepen zodat je ze goed kunt dragen.

Wil je ze vooral thuis houden, wil je vooral geluidskwaliteit en een strakke bass en heeeel af en toe eens in een garage o.i.d. zetten met een feestje, dan ben je beter af met DJ/Studio monitoren.

Comment

Ik wil wel dat ze eens mee kunnen op pad en de plaats voor het zetten is ook geen probleem, maar wat ik wel niet kan geloven is dat een setje van 2 gewone speakers en 1 x 10" woofertje van amper 50 watt even veel kracht, en bass zal geven dan 2 x PA 15" JB System speakers? :-) Ik zeg niet dat die KRK speakers wel kwalitiever zullen spelen op laag volume zou wel mogen voor die prijs, maar die niet zeer luid gaan spelen wat ik wel wil!

Comment

Ik denk dat je teveel wonderen verwacht van het woord 15 inch.

Een 15 inch wil helemaal niet altijd zeggen dat er dan ook wham een bak laag uit komt. Zeker bij een tsx is dit gewoon niet het geval. Er komt veel herrie uit maar daar houd het dan ook mee op.

Als je mooi diep en toch redelijk laag wil met ook nog wat leuk hoog geluid dan zul je toch echt het best kunnen gaan kijken naar een subje met 2 topjes.

Ook zou ik me in de echte lage budget serie niet zo heel druk maken over watt. Dat zegt in dat segment totaal niets. Er klopt in 10 van de 9 gevallen helemaal niets van. Dit zijn oke hij doet het 1 micro seconde watt. Dus in de praktijk kun je ze niet vol op dat volumme belasten. Ook de versterker zal dat vermogen dus niet contenu kunnen halen.

De tsx serie van jb-systems is echt een laag budget instap segment. Geen wonder doos met wouw geluid. Een maat van me heeft er mee gedraaid en ik heb me echt enorm zitten ergeren aan het geluid. Ze vallen voor mij in de zelfde krat als de mc serie van dap. Kratje AFBLIJVEN dus.

In jou geval zullen als ik je goed begrijp een clube mate 15 van dap de oplossing zijn. Lekker compact setje kun je menemen en de 15 inch geeft voor het geld een hele mooie laag weer en levert ook nog wel een behoorlijk volume. Als ik moest kiezen tussen de clube mate en de tsx koos ik zeker weten voor de clube mate. Dit is ook geen wereld wonder maar zal je 100 x meer plezier geven dan de tsx.

Wil je wel grote speakers waar echt een hoop kabaal uit komt maar naar mijn mening niet echt geluid dan hou ik je zeker niet tegen om de tsx te kopen.

Comment

Ik ben al heel de dag aan het googelen en heb nog even een totaal andere wel duurdere set samen gesteld.. Wat zouden jullie er van vinden of is dit er dan al over ?

Luidsprekers : 2 x http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html

Woofer : 1 x http://www.bax-shop.nl/passieve-subw...t-details.html

Versterker om de boel aan te sturen : http://www.bax-shop.nl/versterker/jb...t-details.html

Comment

Ik zeg niet dat die KRK speakers wel kwalitiever zullen spelen op laag volume zou wel mogen voor die prijs, maar die niet zeer luid gaan spelen wat ik wel wil!
                        Dan moet je ze eens komen beluisteren in de showroom. :) Kan behoorlijk hard, maar dan wel zonder vervorming van je geluid!

maar wat ik wel niet kan geloven is dat een setje van 2 gewone speakers en 1 x 10" woofertje van amper 50 watt even veel kracht, en bass zal geven dan 2 x PA 15" JB System speakers?
                        Je kunt beide systemen ook totaal niet vergelijken.

De TSX-reeks bestaat uit budget-speakers in een vrij laag prijssegment. De TSX 15 is inderdaad een 15 inch PA-speaker, maar hij kan maar presteren tot een bepaald niveau en dan houdt het vrij snel op. Dat is ook niet zo heel verwonderlijk voor de prijs, je krijgt er geen strakke, diepe bassen uit. Dat kan ook niet voor het geld.

De KRK's zijn eigenlijk studio monitoren, maar worden ook voor DJ-werk gebruikt. Ze zijn er op gebouwd om op ieder volume ongelofelijk strak te klinken en je geluid precies zo weer te geven als de maker het bedoeld heeft. Dat kun je uiteraard tweaken door het volume van je sub flink open te draaien. Echter, in een 3x3 ruimte gaat een setje van twee KRK RP6 speakers en een KRK 10s subwoofer wel ongelofelijk flink knallen als het moet.

Ik zou adviseren om de genoemde speakersystemen eens te gaan beluisteren.

Wat betreft de Vibe set, ik denk dat zo'n systeem voor jouw ruimte behoorlijk overkill is. Het is wel een systeem voor mobiel gebruik overigens, dus als je er mee op feesten wilt gaan draaien kun je er wel mee vooruit. Bedenk echter wel dat een 18 inch sub behoorlijk aan de grote kant is, dus daar zul je vooraf wel even een plekje voor moeten vinden. Voordeel van de versterker is wel dat je er probleemloos nog een subwoofer bij kunt aansluiten.

Comment

Nu heb ik bij me thuis een Yamaha surround versterker staan 7 x 105w met Canton CD luidsprekers waarbij een 10" woofer van 200w.. Dit speelt zeer kwalitatief mocht ook voor de prijs, kan ook zeer luid.. Maar nu wil ik eens een set kopen waarbij ik het gevoel heb van in een discotheek :-) denk dat KRK luidsprekersetje niet veel beter zal doen dan mijn Yamaha surround denk ik dan. Daarom wil ik zo een grote set, plaats is geen probleem, ik weet dat dit gauwe een woofer van een halve meter op halve meter zal zijn.

Comment

Originally posted by Rick View Post

Wat betreft de Vibe set, ik denk dat zo'n systeem voor jouw ruimte behoorlijk overkill is. Het is wel een systeem voor mobiel gebruik overigens, dus als je er mee op feesten wilt gaan draaien kun je er wel mee vooruit. Bedenk echter wel dat een 18 inch sub behoorlijk aan de grote kant is, dus daar zul je vooraf wel even een plekje voor moeten vinden. Voordeel van de versterker is wel dat je er probleemloos nog een subwoofer bij kunt aansluiten.
                            Ik heb (voorlopig nog) de vibe 15 mkII en klinken zeker niet verkeerd voor het geld, maar hou er rekening mee dat het zware speakers zijn, ikzelf krijg ze niet in mijn eentje op de statieven, dus je bent steeds afhankelijk van een ander als je ze mobiel gebruikt.

Wat ook mooi is aan de vibe, je kan de speakers op een paar minuten ombouwen van pasief naar actief door er een module in te bouwen, kost rond de 250 euro per speaker maar dan heb je ook geen aparte versterker meer nodig.

Comment

Neem vooral GEEN piëzo, dat klinkt alsof iemand met een lepel op een leeg blikje bonen slaat.

Comment

Working...
                              X