Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reloop Digital Jocky of Numark Omni Control?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reloop Digital Jocky of Numark Omni Control?

Beste mensen,

ik ga binnekort een dj-setje aanschaffen om te beginnen, kijken of ik het iets vind en of ik er een beetje feeling voor heb ;)..
    Ik heb al een beetje rond zitten kijken op internet maar er is zoveel keus en ik heb er natuurlijk de ballen verstand van.
    Dus misschien dat jullie een advies kunnen geven? Wil eigenlijk max 400 euro uitgeven voor zo'n setje met speakers en koptelefoon, hoeft nie te gek te worden het is maar om te beginnen..

Ik zat te twijfelen tussen Reloop Digital en Numark Omni Control..
    Of hebben jullie een betere tip??

Ik hoor het graag ! :cool:

Groeten Tom.

Als je graag wilt beginnen met het vak en nog niet van plan bent om op feesten te gaan draaien, plus je hebt al een laptop, dan is het inderdaad handig om te gaan voor een MIDI-controller en een setje goedkope moniotr-luidsprekers en een hoofdtelefoon.

Een voorbeeld hiervan:
    1x M-Audio AV40 monitorsetje, zodat je het 'zaalgeluid' kunt horen
    1x Reloop Mixage interface edition DJ MIDI controller
    1x Reloop RHP-5 DJ hoofdtelefoon

Totale kosten, ongeveer 360 euro. Past perfect binnen je budget en je hebt dan een erg leuke basis om mee te beginnen.

Wanneer je eenmaal wat meer ervaren bent en wilt gaan draaien op feestjes, kun je altijd nog kijken voor andere, grotere speakers die je mee kunt nemen. Voor nu is dat misschien wat teveel. De AV-40 speakers zijn meer geschikt voor thuis en in de studio, dus mocht je het DJ'en niet zo leuk vinden als je denkt, dan kun je die altijd nog als stevige PC-speakers gebruiken. ;)

Uiteraard kun je nog dingen wijzigen in de set die ik heb samengesteld, maar dat is vooral een kwestie van smaak. De één vindt Reloop gear makkelijk werken, de ander gaat liever voor Numark. Al is het wel zo dat Reloop DJ MIDI controllers vaak een goede keuze is als je net wilt beginnen, zo zijn er al veel met een Digital Jockey of Mixage gestart. ;)

Comment

Beste Rick,

hardstikke bedankt voor je info.. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.. Ik weet het anders ook niet. De ene zegt dit de andere zegt dat, het is inderdaad maar wat je smaak is. Aangezien ik nog geen smaak heb, ga ik er vanuit dat dit een juiste samenstelling is en ga ik op gevoel af.

Bedankt voor je info kerel!

Groeten Tom.

Comment

Working...
      X