Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer a500

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behringer a500

Behringer A500 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Ik had van rick de behringer a500 als tip gekregen om mijn : kef cantorIII op aan te sluiten( check google pdf bestandje voor wattages etc ) Nu vroeg ik mij af stel dat deze kef cantorIII helemaal niet bevallen> (waarvan de kans best groot is aangezien ik ze gehad hebben en het model al wat ouder is)> is deze behringer a 500 dan wel een verstandige keus of> tot hoeveel watt kan ik er aan hangen? moet ik dan de wattages van de twee boxen bij elkaar optellen of hoe werkt dat?

Hangt helemaal af van de speakers. Je kunt er 2 speakers met 125 watt op 8 ohm en 185 watt op 4 ohm per stuk aan hangen. Als je kijkt in de Bax shop bij Passieve luidsprekers zie je bij alle producten hoeveel watt ze leveren en hoeveel ohm ze zijn!

Comment

K en met de waardes van je boxen moet je altijd onder je versterker zitten tog?

Comment

of ik bedoel waarde versterker on de de boxen :P

Comment

Ja voor het geval dat je hem één keer helemaal open zet, dan zijn je boxen kapot(als je een versterker pakt die net zo zwaar of zwaarder is als je boxen).

Misschien dat iemand hier een tabelletje voor heeft?! Is voor veel mensen een goed hulpmiddel namelijk.

Comment

Misschien dat iemand hier een tabelletje voor heeft?! Is voor veel mensen een goed hulpmiddel namelijk.
            Is lastig te maken. De beste 'tabel' is om je verstand en je oren te gebruiken.

Speakers in het topsegment worden vaak belast met een versterker die 1.5 tot 2x zoveel vermogen leveren als opgegeven, maar daar zit vaak een stevige processor voor die al het ongewenste en een hoop pieken al opvangt.
            Hiernaast kunnen topsegment speakers vaak proobleemloos pieken opvangen voor korte tijd.

Speakers in het budgetsegment kunnen vaak minder goed tegen stevige pieken en daarnaast is het altijd de vraag hoe de opgegeven belastbaarheid zich in de praktijk houdt. Zeker met de meest goedkope kastjes is dat het geval, gewoon opletten dus wat je ze voert.

Stelregel is hierbij:
            Versterker in clip = foute boel = terugdraaien op je mixer of versterker
            Speakers die kraken of overstuurd klinken = foute boel = terugdraaien op je mixer of versterker

Comment

Working...
            X