Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Versterker

Heb de Dap K-115 klonken in de winkel zeer goed en tuis op een oude Pioneer ook zeer goed heb nu mijn nieuwe versterker aan gesloten de Behringer INUK NU3000 en wat een teleurstelling mid en hoog wat terug gedraait en laag bijna volledig open voor wat bas er uit te krijgen en dat voor zo en hoog vermogen versterker.
    Welke versterker zou hier beter bij gaan had gedacht aan de Dap palladium-1600 of 2000 wie heeft daar ervaring mee ben niet tevreden van de Behringer had hem gekocht omdat hij niet veel weegt dan liever geen digitaal en meer gewicht.

digitaal is niks mis mee... het licht echter aan digitaal + "veel vermogen" + lage prijs

Ik weet zeker dat als je een degelijke digitale amp (bv crown xti) neemt het stukke beter klinkt. Maarja daar betaal je dan wel ook een stuk meer voor.

De K115 is 450 wat program. Dan heb je aan die 500 van een P1600 meer dan genoeg.
    Oke het blijft een budget amp, maar hij doet het best redelijk.

Comment

De dap palladiums werken heel netjes. Maar als je ze full range kasten ook full range laat aansturen zul je hier merken dat als er flink wat laag in de muziek zit het mid hoog nogal moet inleveren. Kortom filter je actief ( dus sub top combi ) niets aan de hand werkt erg goed. Stuur je er maar 1 speaker mee aan dus alleen een top die ook laag moet weergeven dan word het toch wel allemaal wat minder.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        De dap palladiums werken heel netjes. Maar als je ze full range kasten ook full range laat aansturen zul je hier merken dat als er flink wat laag in de muziek zit het mid hoog nogal moet inleveren. Kortom filter je actief ( dus sub top combi ) niets aan de hand werkt erg goed. Stuur je er maar 1 speaker mee aan dus alleen een top die ook laag moet weergeven dan word het toch wel allemaal wat minder.
        Op mijn oude PIONEER worden ze ful range aangestuurt en heb ik prachtig geluid met de NU3000 practis geen bas nooit meer digitaal voor mij.

Comment

Je reactie snap ik niet.

Zoals ik al zei heeft dit weinig met digitaal te maaken, maar alles met low-budget goedkoop berhinger spul.

Er zijn namelijk ook zeer goede digitale amps, echter zijn die wel een stuk duurder (maar dat zijn goede conventionele amps ook) zoals bijvoorbeeld de crown xti en i-tech, series maar ook labgruppen etc.

Probeer eens zon duurdere amp uit, ik weet zeker dat je er dan anders over zult denken.

Zelf heb ik ooit eens een synq digit gehad, zitten iets boven de berhinger maar nog steeds low-budget. Heb toen eens zon crown-xti geprobeerd en dat is echt een wereld van verschil in de gehele geluidskwaliteit. Nu gebruik ik vrijwel niks anders meer.

Comment

Wat had je dan verwacht als je 1 van de goedkoopste versterkers in het segment neemt.

Daarom vind ik je reactie van nooit meer digitaal voor mij nergens op slaan.

Je betaalt nagenoeg niets je krijgt nagenoeg niets. Waarom denk je anders dat er ook een crown en lab gruppen bestaan. Als die het niet beter doen dan kocht iedereen wel een behringer.

Zoals al gezecht kijk eens naar een wat duurdere als je digitaal wil.

Zo ie zo zul je gewoon wat dieper in de buidel moeten als je kwalitatief beter spul wil.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Wat had je dan verwacht als je 1 van de goedkoopste versterkers in het segment neemt.

Daarom vind ik je reactie van nooit meer digitaal voor mij nergens op slaan.

Je betaalt nagenoeg niets je krijgt nagenoeg niets. Waarom denk je anders dat er ook een crown en lab gruppen bestaan. Als die het niet beter doen dan kocht iedereen wel een behringer.

Zoals al gezecht kijk eens naar een wat duurdere als je digitaal wil.

Zo ie zo zul je gewoon wat dieper in de buidel moeten als je kwalitatief beter spul wil.
              Is voor hobby is mij wat te duur die merken en hoeft voor mij niet digitaal te zijn is niet zo dat ik eigenlijk naar het gewicht hoef te kijken heb nog een Pioneer van een 35 à 40 jaar oud en daar klinken mijn K115 zeer goed op maar die regelknoppen beginnen wat te kraken daarom had ik die Behringer gekocht en dat is lelijk tegen gevallen.
              Daarom de vraag zou een paladium of een Amerikan Audio wat zijn.
              Is niet dat ik er nog de baan mee op moet ben op pensioen is om me te amuzeren.
              Maar het moet wel een beetje goed klinken.

Comment

Een Pioneer versterker zal waarschijnlijk ook een HiFi versterker zijn. Dan heb je sowieso een wat meer gekleurd geluid, waarbij de iNuke misschien wat 'eerlijker' is in de weergave. HiFi en PA zit namelijk veel verschil in.

Hiernaast is het natuurlijk zo dat je de prijs/kwaliteitverhouding in de gaten moet houden. Een versterker als de iNuke serie is perfect voor het geld en kan er aardig wat vermogen uit slingeren, maar heeft nooit zoveel reserves en overbemeten componenten aan boord als een Crown of Crest versterker, waardoor de bassweergave wat minder kan zijn. Die laatsten zullen dan ook beter overweg kunnen met bassweergave, omdat de componenten goed overweg kunnen met basspieken. Dat zie je onder meer terug in een grote voeding (wat vaak wel betekent dat je versterker een stuk zwaarder wordt...). Maargoed, daar moet je dan ook dieper voor in de buidel tasten.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Een Pioneer versterker zal waarschijnlijk ook een HiFi versterker zijn. Dan heb je sowieso een wat meer gekleurd geluid, waarbij de iNuke misschien wat 'eerlijker' is in de weergave. HiFi en PA zit namelijk veel verschil in.

Hiernaast is het natuurlijk zo dat je de prijs/kwaliteitverhouding in de gaten moet houden. Een versterker als de iNuke serie is perfect voor het geld en kan er aardig wat vermogen uit slingeren, maar heeft nooit zoveel reserves en overbemeten componenten aan boord als een Crown of Crest versterker, waardoor de bassweergave wat minder kan zijn. Die laatsten zullen dan ook beter overweg kunnen met bassweergave, omdat de componenten goed overweg kunnen met basspieken. Dat zie je onder meer terug in een grote voeding (wat vaak wel betekent dat je versterker een stuk zwaarder wordt...). Maargoed, daar moet je dan ook dieper voor in de buidel tasten.
                  Wat ik mij ook afvraag op de INUK zit achteraan een schakelaar voor fulrange naar crossover als hij staat te spelen en je verzet deze schakelaar is er geen verschil van klank te horen de versterker geeft praktis niks bas.
                  Moet er dan geen verschil te horen zijn?

Comment

De inuke 3000 heeft inderdaad een crossover-schakelaar, maar die is juist ontworpen om een enkele combinatie van een topkast en subwoofer op de versterker aan te kunnen sluiten.

Kanaal A wordt dan de 'High Pass' versterkerkant, waar alleen hoge tonen (vanaf 100Hz) naartoe gaan.
                    Kanaal B wordt dan de 'Low Pass' versterkerkant, waar alleen lage tonen (onder 100Hz) naartoe gaan. Zo kun je twee losse versterkers inzetten voor een compleet top/sub systeem, zonder dat je een crossover nodig hebt.

Echter, een crossover is geen 'bass-toevoegen'-functie, het is om frequenties te scheiden tussen je topkast en subwoofer.

Comment

De inuke 3000 heeft inderdaad een crossover-schakelaar, maar die is juist ontworpen om een enkele combinatie van een topkast en subwoofer op de versterker aan te kunnen sluiten.

Kanaal A wordt dan de 'High Pass' versterkerkant, waar alleen hoge tonen (vanaf 100Hz) naartoe gaan.
                      Kanaal B wordt dan de 'Low Pass' versterkerkant, waar alleen lage tonen (onder 100Hz) naartoe gaan. Zo kun je twee losse versterkers inzetten voor een compleet top/sub systeem, zonder dat je een crossover nodig hebt.

Echter, een crossover is geen 'bass-toevoegen'-functie, het is om frequenties te scheiden tussen je topkast en subwoofer.
                      Ja dat weet ik wel Rick maar als ik hem op crossover schakel moet ik dan geen verschil horen tegenover fulrange dan geef ik toch minder laag naar mijn luidsprekers tegenover dat ik hem fulrange zet maar dat geeft totaal geen verschil.
                      Daarom dacht ik dat daar een fout in de versterker zat waardoor ik geen laag krijg.
                      Heb de MS16 van Behringer en dat spul van 50€ klinkt stukken beter dan die INUK daar zit wel bas in.

Comment

Hoe heb je het systeem nu precies aangesloten en hoe staan je instellingen?

Comment

Er hangen twee DAP K115 aan de ene schakelaar staat op stereo zodus de middelste stand en de andere schakelaar staat op fulrange als ik deze op crossover zet hoor je geen verschil van klank.
                          Groetjes,
                          Jules

Comment

En voor de rest is hij aangesloten op de VMX1000USB met de regelaars van de tonen neutraal de mit en hoog draai ik al iets terug en wil ik toch een beetje laag moet ik die helemaal open draaien .
                            Met mijn Pioneer mag ik ze allemaal neutraal zetten dan heb ik prachtig geluid net zo als ze klonken in de winkel bij Bax.

Comment

Hey,

Wat je 'probleem' waarschijnlijk is, is dat de INUKE een digitale versterker is. Een Digitale versterker geeft vaak(bijna altijd) een cleaner, neutraler, natuurgetrouwer ,hoe je het ook maar wilt noemen, geluid. Dat houd dus in dat hij precies dat versterkt wat hij toegestuurd krijgt. Die pioneer is zeer waarschijnlijk een analoge eindbak en die doet dat niet. In dit geval drukt hij er dus waarschijnlijk een lekker stuk meer laag in.

Joeri

Comment

Working...
                              X