Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koptelefoon voor thuisgebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koptelefoon voor thuisgebruik

Ik zoek een leuk koptelefoontje om gewoon thuis muziek te luisteren of 's avond een film te kijken.

Ik heb nu een bart smit ding van MTlogic van mijn vader, kost toen 25 euro. Maar hij wil hem natuurlijk weer terug. ;)

Ik ben niet van de bonke bonken muziek, maar een beetje bass is wel fijn. Ook heldere middentonen en gewone hoge tonen, een gemiddeld in alles dus.

Budget: 20 á 25 euro omdat het een Sinterklaas cadeautje moet worden dat iemand aan mij ga geven. ;)

Nu dacht ik aan de sennheider HD201 of 202 omdat ik weet dat seinnheiser een redelijk goed merk is in het algemeen.
    Sennheiser HD 201 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Goede keuze of niet? Wat raden jullie mij aan?

En btw, wat is het verschil tussen een studio en een dj koptelefoon?

Ik wilde net zeggen: Een Sennheiser. Natuurlijk, eerlijk en zuiver geluid. De bas is voor beatmatchen net te weinig aanwezig, maar voor normaal gebruik echt perfect.

Comment

Als ik er 1 ding zeker niet mee ga doen is het beat matchen, ik ben geen dj.

Welke zou ik kiezen? De 201 of de 202? of toch een andere?

Comment

Zenheisser is naar mijn idee ook de beste keuze in die prijsklase. Hebben een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Ik zou voor de 202 gaan ziet er iets mooier en comfortabeler uit (iets grotere schelpen).

Comment

Zijn er verder nog verschillen tussen de 201 en de 202?

Hij gaat trouwens nooit super hard, ik hou van mijn oren.

En wat ik het verschil tussen de een studio en een dj koptelefoon?
          Last edited by Rio; Sunday-06-11-2011, 21:54.

Comment

Ik zou voor de HD202 gaan.
            Klank is prima. Ik gebruik een HD202 voor de niet kritische klusjes (of als mijn HD25 bij een andere bühne ligt). Prima werkbaar.
            De 201 heb ik ook wel eens gehoord, vind ik niet echt bijzonder.

Studiokoptelefoons zijn over het algemeen wat 'eerlijker', terwijl DJ-koptelefoons wat meer 'punch' hebben om in een live situatie ook goed te werken.

In jouw geval zou ik lekker voor een HD202 gaan (mijn eerste gedachte toen ik je topictitel zag). ;)

Comment

Dan is het duidelijk voor mij, ik ga voor de HD202.

Comment

Originally posted by Rio View Post

Studio koptelefoons zijn normaal gesproken OPEN koptelefoons, hierdoor klinken ze meer puur en lineair. Ze hebben weinig isolatie waardoor ze niet zo vermoeiend zijn als gesloten koptelefoons (die je als DJ op een feest moet gebruiken i.v.m. isolatie).
                Helaas zijn open koptelefoons er niet binnen je budget.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                  De dj gaat harder, en de oorschelpen kan je draaien. Bij studio gaat het erom dat hij lekker zit niet hard hoeft, en goed geluid.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                    De dj gaat harder, en de oorschelpen kan je draaien. Bij studio gaat het erom dat hij lekker zit niet hard hoeft, en goed geluid.
                    dit is niet correct.
                    Studiokoptelefoons gaan net zo hard! Maar je verliest geluid omdat hij niet geisoleerd is.
                    Ook studiokoptelefoons kun je de schelpen van draaien het ligt aan het model dus dat klopt ook niet.

Het enige verschil tussen een een dj en studio (namen kloppen al niet) is dat ze gesloten en open zijn.
                    De titel DJ koptelefoon is gewoon een eenvoudigere naam voor een geslotenkoptelefoon die een verre van een lineaire curve heeft.
                    je kan dus beter spreken over gesloten en open koptelefoons.

Comment

Oke en wat is dit dan als een gesloten hoofdtelefoon een dj hoofdtelefoon is?

Akg heeft ze
                      Maar ook een Beyerdynamic
                      Net als een Sony
                      En zelfs shure heeft gesloten studio hoofdtelefoons

Dus om nu te zeggen gesloten = dj en open = studio. Helaas gaat dat niet helemaal op.

Waar het grootste verschil in de meeste gevallen in zit is dat de studio hoofdtelefoons een wat eerlijker geluid geven. Dus niet gebooste frequentie's en zo. Bij studio gebeuren proberen ze het vaak zo natuur getrouw mogelijk te laten klinken.

Comment

Wat ronnenieshow zegt klopt, wat je ook bij DJ koptelefoons hebt is dat de bas ietsje harder is wat beatmatchen makkelijker maakt maar dit verschilt per model, als je in een iets hogere prijsklasse gaat zitten dan zal je merken dat dj koptelefoons ontzettend goed isoleren, als je ze op hebt hoor je echt niks anders meer.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                          Oke en wat is dit dan als een gesloten hoofdtelefoon een dj hoofdtelefoon is?

Akg heeft ze
                          Maar ook een Beyerdynamic
                          Net als een Sony
                          En zelfs shure heeft gesloten studio hoofdtelefoons

Dus om nu te zeggen gesloten = dj en open = studio. Helaas gaat dat niet helemaal op.

Waar het grootste verschil in de meeste gevallen in zit is dat de studio hoofdtelefoons een wat eerlijker geluid geven. Dus niet gebooste frequentie's en zo. Bij studio gebeuren proberen ze het vaak zo natuur getrouw mogelijk te laten klinken.
                          Ik schreef ook dat deze gesloten koptelefoons GEEN lineaire curve hebben!! Oftewel deze zijn niet recht => kan dus meer lage tonen zijn!

Dat studio erbij staat (bij de DT-770) is een keuze van BAX dat zegt verder niets.
                          Natuurlijk kun je een gesloten koptelefoon gebruiken in een studio (muziekanten bijvoorbeeld....)
                          Dit is dus JUIST een goed voorbeeld waarom ik denk dat je ze moet indelen in OPEN, SEMI-OPEN en GESLOTEN. Je verdraait hier dus mijn verhaal om of ik was niet duidelijk genoeg. DJ koptelefoon is altijd gesloten daar ging het om, dit betekend dus niet dat alle andere koptelefoons alleen voor studio gebruik zijn. Want als ik met 3 muziekanten zit te spelen in een studio heb ik toch wel erg graag een gesloten koptelefoon op, alleen als ik de opname technicus ben wil ik graag een open koptelefoon.

Om je verhaal ook om te draaien:

De Icon HP-280 is een gesloten, dynamische stereo hoofdtelefoon voor studio en DJ gebruik. Hij heeft een eerlijk geluid en is daardoor geschikt voor eindmix en monitor doeleinden. Hij is licht van gewicht en zit comfortabel.

Deze geeft echt geen eerlijk geluid hoor en is ook prima als DJ koptelefoon te gebruiken.

Het gaat erom dat je die ook prima voor DJ kan gebruiken, de benaming die eraan kleeft zegt niets.
                          Alhoewel je dan wel beter de 80 ohm kan gebruiken omdat deze meer voor de consumenten elektronica (vaak 32 ohm) is gebouwd, veel DJ mixers werken prettiger met laag ohmige hoofdtelefoon.
                          Ik snap wel waarom ze dit onderscheid maken bij Bax, blijft voor mij dat ik vind dat een DJ koptelefoon een raare benaming vind. Dit is voor de meeste consumenten stuk overzichtelijker.
                          Last edited by ajschot; Friday-25-11-2011, 13:46.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                            En dat is percies het verschil!

Comment

De HD 202 is in heel europa niet meer leverbaar, daarom krijgen alle klanten die hem besteld hadden nu de betere HD 203. Mooi geregeld van bax.

Comment

Working...
                              X