Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carnavalswagen, geluidsset van €2400

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De db heeft helemaal niets extra nodig. Alles wat je nodig hebt zit erin.

Wij hebben ook nog een setje lyric. De voorloper van de opera / cromo serie.

Deze zijn al 10 jaar oud en doen het nog perfecto. Zijn zowat elk weekend weg. Ik geloof natuurlijk niet dat als ik ze bij een particulier neer zet ze altijd even netjes behandeld worden. Dus deze zullen dan ook meer dan eens nogal goed overbehandeld zijn. Maar nog nooit een defecte driver of versterker gehad.

Kortom signaal erop en stroom en klaar.

Comment

Ik verkoop een set van 7 samson db500 active boxen.
      Als je deze op je wagen zet weet je niet wat je hoort.
      En heb je geen baskast nodig.
      Bij interesse mag je ze uittesten, maar dan weet ik zeker dat je verkocht bent.
      En je kunt deze heel goed gebruiken bij feesjes, hoe meer mensen hoe meer boxen je neerzet.
      En geloof mij als je per kant 3 boxen neerzet er een giga aan zeer goed geluid uit komt.

Gr Knuubke

Comment

Nou wij verhuren best vaak aan feestwagens en het grootste probleem is vaak de aggregaat....sluitpost van de constructie...

Probleem bij een aggregaat is vaak dat bij een te lichte aggregaat de frequentie mee gaat staan te schommelen met de bass. Dit heeft als bij-effect dat de hoog-drivers tevens meestampen met de bass wat tot scheuren in de diafragma's van de hoogdrivers leidt.

Mijn advies, huur een stevige set met daarbij een flink-stabiele-aggregaat ;-) want anders is €2.400,- toch echt te weinig.

Kijk bij plaatsing ook goed naar de werkhoek van de verschillende speakers, want met een juiste plaatsing bereik je vaak meer dan met veel vermogen...

Comment

Bedankt voor de tip.

Hoe kom ik erachter of een aggregaat stabiel is?
          We hebben nu een aggregaat die levert 10kva. 4x2.500.

Comment

Originally posted by Sjuufke View Post
            Bedankt voor de tip.

Hoe kom ik erachter of een aggregaat stabiel is?
            We hebben nu een aggregaat die levert 10kva. 4x2.500.
            Door te checken of dat ding mechanisch gestabiliseerd is. In de meeste gevallen is het veilig een aggregaat met een 16A/400V of 32A/400V te huren, die zijn bijna altijd gestabiliseerd.
            Het voordeel is dat ze dan netjes 230V geven, niet iets anders (180V bijvoorbeeld, been there...)

Comment

Ik zal als het ook gaat om een mooie praalwagen, kijken naar compacte topjes en subwoofers. Zoals Roneriesshow al aangaf is de DB set een erg mooie set en compact. Ook een goede set om neer te zetten waarbij het geluid is verspreid is over de wagen, wat hard gaat en ook goed weg te werken is.

Comment

Hmmmm. Ik zie zojuist dat de aanbevolen set uit het assortiment is m

Comment

De topjes zijn nog gewoon leverbaar. Alleen de sub versie is vernieuwd. Nagenoeg het zelfde gebleven maar iets anders van vorm want het uiterlijk liep nog wel wat achter op de rest van db.

Dus geen probleem gewoon heel even met bax bellen komt het helemaal goed.

Comment

Working...
                  X