Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verkersterker zelf te repareren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verkersterker zelf te repareren?

Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn Prodjuser M320. Er komt geen of onzuiver geluid uit mijn speakon uitgangen. Wanneer ik de speakon kabels omdraai, doet het éne kanaal het wel, en het andere niet. Ik heb de andere uitgangen getest en dit gaf verder geen problemen.

Toch zou ik graag de speakon uitgangen willen laten repareren omdat ik de uitgangen gebruik voor mijn samson rs12.

Ik heb niet veel verstand van elektrische apparaten behalve de basis techniek lessen van school. Ik kan de kast openen, en dan met een frons op mijn gezicht kijken waar ik moet gaan zoeken.

Ik denk dat de uitgangen zelf repareren geen optie is? Is er iemand in de omgeving tilburg die naar mijn versterker zou willen kijken? (tegen over vergoeding natuurlijk)

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Wesley

Ps. De versterker functioneert verder prima tot nu toe (pas aangeschaft) alleen dus niet op de speakon output

Als je nog garantie hebt, stuur hem terug!

Comment

Hgl zit in tilburg. Heeft een goede reparatie en service afdeling. Helaas betaal je er natuurlijk ook wel wat voor. Vragen kan natuurlijk altijd. Ik weet zeker als je wat google gebruikt dat je de aders gegevens bovenwater krijgt.

Comment

Helaas geen garantie,

Ik zal eens kijken naar hgl. Bedankt jongens!

Comment

En is er niemand uit je vriendenkring/familie die een beetje verstand heeft van elektro?
          Voor zover ik het van hieruit kan zien lijkt het mij gewoon een slecht contact te zijn.
          Heb dit overlaatst ook voorgehad met één van mijn actieve kasten.
          Gewoon een paar draadjes opnieuw solderen en het probleem was opgelost.
          Als ik mij niet vergis zitten de draadklemmen en de speakon aansluitingen op deze versterker gewoon parallel op elkaar dus kan hij bijna niet anders dan een slecht contact zijn naar de speakons.
          Andere oorzaak kan zijn dat wanneer je speakon kabels hebt met "goedkope" connectoren, deze geen goed contact geven met de aansluiting in de versterker.
          Heb ik ook al meegemaakt met mijn Digits. Probleem was toen verholpen door op al m'n kabels neutrik connectoren te zetten.

Comment

ok, dan zouden de contacten opnieuw gesoldeerd moeten worden. IK heb net nieuwe speakon kabels gehaald ik kan me haast niet voorstellen dat het daar aan zal liggen.

IK denk dat het klopt wat jij zegt show technics, want er komt sinds kort ook een beroerd signaal uit 1 van mijn draadklem uitgangen haha. Ik zal hem eens open schroeven en kijken wat er aan de hand is. Misschien is het op het oog wel te zien.

Comment

Working...
            X